PatV schreef:Jouw nickname doet veronderstellen dat je verstand hebt van geld, dus je kan inderdaad lekker makkelijk lullen.
Tsja, je weet wat ze zeggen over aannames... ik ben deurwaarder, dus heb ik verstand van geld? Vast wel. Maar ik heb/ had de ballen verstand van hypotheken. Totdat ik de tijd en moeite nam me in te lezen en te laten adviseren. Precies het punt wat ik maakte.
PatV schreef:Het gros van de mensen zullen hypotheken nooit volledig begrijpen, het is droge / saaie materie. Al nemen deze mensen hun verantwoordelijkheid om een goeie bemiddelaar (definieer goed....) om de arm te nemen, weten ze uiteindelijk niet waarover het gaat.
Als dat je uitgangspunt is, gaat het je inderdaad niet lukken. Mensen kunnen meer dan je denkt - als ze maar willen. En bovendien: niet voor niets zei ik al dat je ook iemand mee kan nemen die er wél verstand van heeft. Dat doet men toch ook als men een auto van een paar duizend euro gaat kopen? Waarom hier dan niet?
En wat een goede bemiddelaar is. is ook prima te achterhalen als je wat moeite doet. Gewoon mensen in je omgeving vragen, even goed gebruik maken van internet, het is allemaal niet zo spannend!
PatV schreef:Dat de consumentenbond hiermee bezig is en dat er kamervragen over worden gesteld zegt al genoeg dat hier iets niet aan klopt, het afdoen met die arme Calimero en eigen verantwoordelijkheid nemen gaat helaas niet op.
Hahaha... dat zegt me helemaal niets. Zowel de consumentenbond als de 2e Kamer stellen regelmatig vragen en nemen regelmatig standpunten in die er duidelijk blijk van geven dat ze geen idee hebben waar het over gaat.
En bovendien: er is ook nog zoiets als meehuilen met de wolven in het bos. Levert je allicht leden of zetels op.
@ Sacredfout: zullen we aub niet ieder topic vervuilen met deze discussie? Daar lopen al genoeg threads over.