LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakgarage Terpstra Drachten

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Vakgarage Terpstra Drachten

Ongelezen bericht door thecure »

klopt, voor dat geld heb je een redelijk frisse twingo of fiesta, maar ook een afgetrapte oude bmw of mercedes.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Vakgarage Terpstra Drachten

Ongelezen bericht door peteroo »

Juist grotere auto's zakken sneller in waarde en veel 'premium'-rijders willen het nieuwste van het nieuwste. Voor 4000 euro koop je een knappe Mercedes 190 of W124. Met een goeie kun je jaren vooruit. Of een leuke Mazda of Toyota.
Je moet alleen niet het snoepje van de week willen hebben, met alle toeters en bellen, navigatie, bluetooth etc

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Vakgarage Terpstra Drachten

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Een Punto van € 4000 zal toch zeker wel een aantal jaartjes oud zijn en aardig wat kilometers hebben gemaakt. Anders moet er iets mis mee zijn. Zelf heb ik er 1 uit 2011 zonder toeters en bellen (alleen airco) en die was ook een stuk duurder dan wat TS hier noemt. Erg fijne auto overigens.

Wat ik me afvraag is hoe TS het voor elkaar heeft gekregen een auto te kopen met zoveel duidelijk zichtbare mankementen terwijl ze aangeeft al eerder slechte auto's te hebben gekocht.

Dan kun je beter naar een bij Bovag aangesloten merkdealer gaan. Kost wat meer, maar dan heb je ook een betrouwbare auto en garantie. Zeker als je geen verstand hebt van auto's moet je niet naar een handelaar gaan, en een bedrijf van te voren googlen is natuurlijk ook verstandig.

marianka11
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jul 2016 21:02

Re: Vakgarage Terpstra Drachten

Ongelezen bericht door marianka11 »

:evil:
Laatst gewijzigd door marianka11 op 31 aug 2016 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.

marianka11
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jul 2016 21:02

Re: Vakgarage Terpstra Drachten

Ongelezen bericht door marianka11 »

:evil:
Laatst gewijzigd door marianka11 op 31 aug 2016 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Vakgarage Terpstra Drachten

Ongelezen bericht door Quark »

En wat zeggen de Bovag en de overkoepelende organisatie van vakgarage ?

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Vakgarage Terpstra Drachten

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik vind het een opmerkelijke gang van zaken. Net even op de website van het bedrijf gekeken en het ziet er professioneel uit. Inderdaad BOVAG en Vakgarage-logo's. Ook absoluut niet de goedkoopste barrels.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Vakgarage Terpstra Drachten

Ongelezen bericht door Quark »

Een verhaal heeft ook altijd 2 kanten en ik snap dat je als garagehouder niet altijd kan reageren (alhoewel Terpsta dit wel al eerder heeft gedaan)

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Vakgarage Terpstra Drachten

Ongelezen bericht door Julie4444 »

peteroo schreef:Ik vind het een opmerkelijke gang van zaken. Net even op de website van het bedrijf gekeken en het ziet er professioneel uit. Inderdaad BOVAG en Vakgarage-logo's. Ook absoluut niet de goedkoopste barrels.
De Bovag website bevestigd dat ze aangesloten zijn. Zeer vreemd. Je zou denken dat een zaak met zoveel klachten inmiddels uit de Bovag gegooid zou zijn. Misschien is niemand naar de Bovag gegaan met hun klacht?

Waarom is er geen garantie afgesproken?

De auto was te goedkoop voor Bovag garantie, maar inderdaad een geschil starten via Bovag om de koop ongedaan te laten worden gemaakt.

Overigens is het schandalig dat er blijkbaar 1000 km mee is gereden en er nieuwe schade bijgemaakt is. Dat alleen al is genoeg reden om de koop ongedaan te maken.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Vakgarage Terpstra Drachten

Ongelezen bericht door Quark »

Julie4444 schreef:
peteroo schreef:Ik vind het een opmerkelijke gang van zaken. Net even op de website van het bedrijf gekeken en het ziet er professioneel uit. Inderdaad BOVAG en Vakgarage-logo's. Ook absoluut niet de goedkoopste barrels.
De Bovag website bevestigd dat ze aangesloten zijn. Zeer vreemd. Je zou denken dat een zaak met zoveel klachten inmiddels uit de Bovag gegooid zou zijn. Misschien is niemand naar de Bovag gegaan met hun klacht?

Waarom is er geen garantie afgesproken?

De auto was te goedkoop voor Bovag garantie, maar inderdaad een geschil starten via Bovag om de koop ongedaan te laten worden gemaakt.

Overigens is het schandalig dat er blijkbaar 1000 km mee is gereden en er nieuwe schade bijgemaakt is. Dat alleen al is genoeg reden om de koop ongedaan te maken.
Dat bedoel ik dus dat een verhaal 2 kanten heeft. En zijn er daadwerkelijk zoveel klachten over dit bedrijf ? Op autoweek kan ik het bedrijf niet vinden.
Lees eigenlijk maar 2 klachten in dit topic , het grootse deel zijn reacties.

Er zijn ook andere geluiden https://mobiliteit.klantenvertellen.nl/ ... pstra/8664
O ja ik kom niet uit Drachten of omgeving

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Vakgarage Terpstra Drachten

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Inderdaad. Het zou fijn zijn als Terpstra hier ook zou reageren.

Het verhaal van marianka11 impliceert dat de halve sloop vol staat met terpstra's auto's. Wat ze zegt over die nieuwe schade en 1000 km die ineens extra op de teller zouden staan zijn toch ook serieuze aantijgingen.

marianka11 schreef:De auto komt uit 2007 en heeft 146000 gelopen. En vakgarage waar terpstra het zelf steeds over had geeft garantie en staat ergens voor. Daarom vertrouwde ik het ook. Dus ik ben wel zorgvuldig geweest. Alleen als iemand je wil bedonderen dan doet hij dat ook.
Maar goed; dit is ook zeker onjuist. Zorgvuldig zijn houdt niet in zomaar een auto met allerlei duidelijke mankementen kopen, alleen maar omdat er een paar logo's op de muur staan. De koper heeft nog steeds gewoon een onderzoeksplicht.

Ik vraag me dus af in hoeverre dit Terpstra aan te rekenen valt en in hoeverre dit onder gebrek aan het voldoen van marianka's onderzoeksplicht ligt.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Vakgarage Terpstra Drachten

Ongelezen bericht door Quark »

Ik denk, als je een bedrijf hebt, dat het bijna onmogelijk is om het iedereen naar de zin te maken. Je hoeft maar 1 klant te hebben ( die naar hun idee) niet goed is behandeld, deze ene klant kan je naam beschadigen. Daarom wat zijn de afspraken omtrent de koop en aflevering. Wij horen alleen maar de ontevreden klant.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Vakgarage Terpstra Drachten

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dat is zeker waar, en ik denk dat, zeker als je kijkt naar andere topics over autohandelaren hier, dat bij dit topic er een belangrijk verschil is. In tegenstelling tot al die andere topics, staat hier niet vast dat de verkoper onbetrouwbaar of louche zou zijn. Wat wel vaststaat is dat bij beiden klachten hier de kopers niet hebben voldaan aan hun eigen plichten.

Dit blijkt uit de verhalen van P100 en Marianka11. Ben dus benieuwd hoe de verkoper dit ziet en wat Bovag hier eventueel over zou vertellen.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Vakgarage Terpstra Drachten

Ongelezen bericht door peteroo »

Blijkbaar bezoekt de pr-afdeling van de BOVAG zelden dit forum. Zou best verstandig zijn.

stofzuigertje

Re: Vakgarage Terpstra Drachten

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Behalve een auto koop je ook garantie en alleen motor en bak of echte Vakgarage garantie die je zelfs op vakantie elders of als je ver weg woonde kunt gebruiken....

Net als Bovag moet je ook voor Vakgarage Garantie wel het certificaat erbij vragen en dan zou een van €4000,- ook wel eens €5000,- worden
omdat er nog iets moet gebeuren...
Niets is gratis, dus ook de garantie kost geld.

Maar vooraf goed vragen welke garantie je er bij kreeg voor die prijs.

p100
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2016 20:49

Re: Vakgarage Terpstra Drachten

Ongelezen bericht door p100 »

de auto is meteen voor export gegaan want deze garage had er wel verstand van en wou ze niet meer verkopen zei hij. op facebook heeft terpstra alle recensies laten verwijderen want het stond er vol klantenellende. dat zegt al genoeg over deze oplichter

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Vakgarage Terpstra Drachten

Ongelezen bericht door Julie4444 »

p100 schreef:de auto is meteen voor export gegaan want deze garage had er wel verstand van en wou ze niet meer verkopen zei hij. op facebook heeft terpstra alle recensies laten verwijderen want het stond er vol klantenellende. dat zegt al genoeg over deze oplichter
Voor export betekent dus dat iemand in het buitenland er mee zal worden opgelicht. Fijn hoor. Je had hem naar de sloop moeten brengen.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Vakgarage Terpstra Drachten

Ongelezen bericht door Quark »

Quark schreef:Ik denk, als je een bedrijf hebt, dat het bijna onmogelijk is om het iedereen naar de zin te maken. Je hoeft maar 1 klant te hebben ( die naar hun idee) niet goed is behandeld, deze ene klant kan je naam beschadigen. Daarom wat zijn de afspraken omtrent de koop en aflevering. Wij horen alleen maar de ontevreden klant.
p100 schreef:de auto is meteen voor export gegaan want deze garage had er wel verstand van en wou ze niet meer verkopen zei hij. op facebook heeft terpstra alle recensies laten verwijderen want het stond er vol klantenellende. dat zegt al genoeg over deze oplichter
Ik bedoel maar iemand die een maand later nog even reageert, misschien omdat hij / zijn zijn zin niet krijgt.

p100
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2016 20:49

Re: Vakgarage Terpstra Drachten

Ongelezen bericht door p100 »

Julie4444 schreef:
p100 schreef:de auto is meteen voor export gegaan want deze garage had er wel verstand van en wou ze niet meer verkopen zei hij. op facebook heeft terpstra alle recensies laten verwijderen want het stond er vol klantenellende. dat zegt al genoeg over deze oplichter
Voor export betekent dus dat iemand in het buitenland er mee zal worden opgelicht. Fijn hoor. Je had hem naar de sloop moeten brengen.
dat had terpstra al moeten doen. in de exportlanden word ze vast gerepareerd. het uurloon is daar stukken lager dan hier. al met al heeft die afzetter me al genoeg gekost. bij de sloop krijg je een paar tientjes

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Vakgarage Terpstra Drachten

Ongelezen bericht door Julie4444 »

p100 schreef:
Julie4444 schreef:
p100 schreef:de auto is meteen voor export gegaan want deze garage had er wel verstand van en wou ze niet meer verkopen zei hij. op facebook heeft terpstra alle recensies laten verwijderen want het stond er vol klantenellende. dat zegt al genoeg over deze oplichter
Voor export betekent dus dat iemand in het buitenland er mee zal worden opgelicht. Fijn hoor. Je had hem naar de sloop moeten brengen.
dat had terpstra al moeten doen. in de exportlanden word ze vast gerepareerd. het uurloon is daar stukken lager dan hier. al met al heeft die afzetter me al genoeg gekost. bij de sloop krijg je een paar tientjes
Geloof je dat zelf? Waar denk je dat dit soort barrels die hier verkocht worden vandaan komen?

Hint: duitsland is erg populair bij handelaren. :roll:

Maar goed, duidelijk dus dat, net als de handelaar, jij geld belangrijker vindt dan een deugdelijk product.

Gesloten