Re: Sanders Meubelstad: 100% betaling voor levering?
Geplaatst: 01 mar 2016 09:35
Betekent betalen aan de chauffeur niet, nadat alles op zijn plaats staat en de chauffeur op het punt staat om te vertrekken naar de volgende klant?
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Annuleer zou ik zeggen ...Richard72 schreef:normale gezinswoning
alles staat beneden
maar er is mij niet gevraagd naar woonsituatie dus dat zou niet uit mogen maken lijkt me
het zijn gewoon sanders regeltjes denk ik
de vraag is alleen of ze het zo mogen eisen of niet
ook in hun voorwaarden of website kon ik hier niets over vinden
veel andere meubelzaken hebben wel het vertrouwen in hun product en hun mensen om het netjes te plaatsen
daar betaal je dan ook het restbedrag pas als alles naar tevredenheid is neergezet
Dat kost 30% of 50% van aanschafprijs, en lijkt me geen goed planprem schreef:Annuleer zou ik zeggen ...
Maar dan moet je het dus wel van te voren hebben doorgesproken en ga je er vanuit dat ze dit ook daadwerkelijk zo uitvoeren.michielvdm schreef:Een aanbetaling OK, maar pas betalen bij levering. En onder levering versta ik: uitpakken en eventueel installeren. Dan pas afrekenen. Zo doe ik het al heel mijn leven. Wil Sanders Meubelstad dat niet? Ga ik toch gewoon naar een andere meubelzaak? Op mijn manier en niet die van de verkoper.
Positie van de klant is weldegelijk sterk. Zodra vrachtwagen vol wegrijdt aantoonbaar (brief/email) contact met winkel opnemen en ze opnieuw gelegenheid geven om spul conform CBW voorwaarden te leveren. Indien door de ontstane impasse de vermoedelijke levertijd met 1 maand verstreken is, dan kun je volgens de voorwaarden de koop kosteloos ontbinden.angel1978 schreef:Ze komen voorrijden en willen dat je betaalt voordat ze gaan uitpakken. Wat doe je dan? Laat je ze dan weer wegrijden? En dan?
Je hebt wel een aanbetaling gedaan? Annuleren? Je positie is ineens niet zo sterk meer.
Maar als de bezorger de opdracht heeft gekregen eerst betaald te krijgen voordat hij uit gaat pakken of anders weer mee te nemen, denk je dan echt dat hij het dan niet weer meeneemt?crazyme schreef:Dit is allemaal theorie. Zodra ze met de auto voor de deur staan komen ze om af te leveren, niet om het weer mee te nemen.
De door jou veroorzaakte impasse. En ook dan moet je dus naar de rechter om je geld terug te krijgen. Of denk je dat de winkel dan ineens met flappen gaat zwaaien? In tussentijd gaat de winkel failliet.. Wie is dan zijn centen kwijt?16again schreef:Positie van de klant is weldegelijk sterk. Zodra vrachtwagen vol wegrijdt aantoonbaar (brief/email) contact met winkel opnemen en ze opnieuw gelegenheid geven om spul conform CBW voorwaarden te leveren. Indien door de ontstane impasse de vermoedelijke levertijd met 1 maand verstreken is, dan kun je volgens de voorwaarden de koop kosteloos ontbinden.angel1978 schreef:Ze komen voorrijden en willen dat je betaalt voordat ze gaan uitpakken. Wat doe je dan? Laat je ze dan weer wegrijden? En dan?
Je hebt wel een aanbetaling gedaan? Annuleren? Je positie is ineens niet zo sterk meer.
Daarom vind ik dit ook een goed punt.Richard72 schreef:Bij de verkoop word er duidelijk verteld dat de meubels netjes op hun plaats gezet worden
In ons geval is ook verteld dat de jongens er ook voor zorgen dat de juiste dingen onder de pootjes gedaan worden voor onze vloer
Daarbij konden we het rest bedrag bij de chauffeur pinnen
Daarom lijkt me deze volgorde ook logisch
Er is niets verteld over betalen voordat het staat
Er was iets anders afgesproken bij de verkoop ( zie boven ) , dus dit kunnen ze niet ineens nu eisen.Richard72 schreef:sanders meubelstad wil hebben dat bestelde meubels vooruit betaald worden
via ideal of aan de chauffeur
dus voordat je mag zien of er wel of niet iets aan mankeert
weet iemand of ze dat kunnen eisen ??
Ik vind zoiets ook hartstikke normaal en logisch.ik vind het niet meer dan normaal dat het restbedrag pas betaald word als alles netjes en zonder mankementen op zijn plaats staat
Artikel 11 punt 1 zegt bij levering. Levering vindt plaats bij de deur. Je maakt mij niet wijs dat Sanders niet toelaat dat de meubels gecontroleerd worden bij de deur.michielvdm schreef:Een aanbetaling OK, maar pas betalen bij levering. En onder levering versta ik: uitpakken en eventueel installeren. Dan pas afrekenen. Zo doe ik het al heel mijn leven. Wil Sanders Meubelstad dat niet? Ga ik toch gewoon naar een andere meubelzaak? Op mijn manier en niet die van de verkoper.
Dit dus....Richard72 schreef:Bij bellen
bij sanders mag je bij het uitpakken in de vrachtwagen/ buiten kijken of het goed lijkt
Maar dan heb ik het nog niet netjes onbeschadigd in huis staan
Ik blijf het vreemde praktijken vinden
Als ze later iets zouden beschadigen ben ik alvast mijn geld kwijt
De impasse wordt door 2 partijen veroorzaakt. Winkelier die een loopje neemt met de CBW betalingsregeling is hierin de hoofdschuldige.angel1978 schreef:De door jou veroorzaakte impasse.
Geschillencommissie. Als je het geschil aanmeldt voordat de winkel in surseance/faillisement verkeert, dan heb je zelfs nog aanspraak op nakomingsgarantieangel1978 schreef:En ook dan moet je dus naar de rechter om je geld terug te krijgen.
Helemaal eens.angel1978 schreef:Bij een goede winkel is het sowieso goed geregeld en geen gedoe. Vaak teken je ook nog voor ontvangst zonder beschadigingen. Als het wel gedoe is, dan heb je overduidelijk de verkeerde winkel uitgekozen.
Wat is zo'n afwijkende voorwaarde waard? De geschillencommissie schrapt elk beding uit de overeenkomst dat ongunstiger is dan de CBW voorwaarden.prem schreef:Als de voorwaarde afwijkt zoals TS vertelt moet dat op de bon staan.
Vraag dus: Staat die andere voorwaarde van pootjes enz. op de bon?
Wat is dan het voordeel voor de consument om al te betalen als het spul nog in de vrachtwagen zit? ipv uitgepakt in woonkamer.prem schreef:Dat zou toch ook in zijn voordeel zijn geweest?