LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online belastingaangifte

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.

Ik heb (geen) problemen ondervonden met de online aangifte

Nee, Ik heb geen problemen ondervonden
12
50%
Ja, Inhoudelijke problemen
3
13%
Ja, Verbindingsproblemen
8
33%
Ja, Overig
1
4%

Totaal aantal stemmen: 24

CB

Re: Online belastingaangifte

Ongelezen bericht door CB »

zalmmetwijn schreef:
CB schreef:Nee hoor. Dit is geen dooddoener, maar de harde werkelijkheid.
Graag een verwijzing naar de actuele feiten.
Leef jij onder een steen of zo, dat je hier nog een verwijzing naar moet hebben? Ik laat het bij 1 verwijzing. Als je er meer wilt, ga je het zelf maar opzoeken. Op google kun je meer dan genoeg verwijzingen vinden.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... -toeslagen

zalmmetwijn

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

CB schreef:
zalmmetwijn schreef:
CB schreef:Nee hoor. Dit is geen dooddoener, maar de harde werkelijkheid.
Graag een verwijzing naar de actuele feiten.
Leef jij onder een steen of zo, dat je hier nog een verwijzing naar moet hebben? Ik laat het bij 1 verwijzing. Als je er meer wilt, ga je het zelf maar opzoeken. Op google kun je meer dan genoeg verwijzingen vinden.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... -toeslagen
Ik had wel meteen een dergelijk onfatsoen verwacht. Maar ik stel je de vraag nogmaals, want je verwijzing is naar een artikel uit 2013 en je beweert dat het nu in 2016 nog steeds doorgaat. Dus: graag een verwijzing naar actuele feiten.

CB

zalmmetwijn schreef: Ik had wel meteen een dergelijk onfatsoen verwacht. Maar ik stel je de vraag nogmaals, want je verwijzing is naar een artikel uit 2013 en je beweert dat het nu in 2016 nog steeds doorgaat. Dus: graag een verwijzing naar actuele feiten.
Jij bedoelt je eigen onfatsoen zeker door naar een verwijzing te commanderen in plaats van er naar te vragen. En waar heb ik het jaartal 2016 of überhaupt een jaartal genoemd? Aan jou spendeer ik geen tijd meer. Als je iets wilt weten, zoek je het zelf maar op. Succes met zoeken.

zalmmetwijn

CB schreef:
zalmmetwijn schreef: Ik had wel meteen een dergelijk onfatsoen verwacht. Maar ik stel je de vraag nogmaals, want je verwijzing is naar een artikel uit 2013 en je beweert dat het nu in 2016 nog steeds doorgaat. Dus: graag een verwijzing naar actuele feiten.
Jij bedoelt je eigen onfatsoen zeker door naar een verwijzing te commanderen in plaats van er naar te vragen. En waar heb ik het jaartal 2016 of überhaupt een jaartal genoemd?
Je bent dus onbekend met de betekenis van het woord graag. Je beweert dat er geen geld is voor extra capaciteit in te kopen voor de eerste dagen van de aangifte campagne omdat er dan geen geld meer is om toeslagen te doneren aan de Roemenen, Hongaren en Bulgaren. Dat gaat toch over het heden en niet over 2013? Dus nogmaals de vraag: graag een verwijzing naar actuele feiten. (die vermeende harde werkelijkheid)
Laatst gewijzigd door zalmmetwijn op 05 mar 2016 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

CB

zalmmetwijn schreef:
CB schreef:
Jij bedoelt je eigen onfatsoen zeker door naar een verwijzing te commanderen in plaats van er naar te vragen. En waar heb ik het jaartal 2016 of überhaupt een jaartal genoemd?
Je bent dus onbekend met de betekenis van het woord graag.
Graag kun je ook dwingend gebruiken, zoals jij dat doet. Had je een vraagteken gebruikt, dan zou het heel anders klinken.
zalmmetwijn schreef:Je beweert dat er geen geld is voor extra capaciteit in te kopen voor de eerste dagen van de aangifte campagne omdat er dan geld meer is om toeslagen te doneren aan de Roemenen, Hongaren en Bulgaren. Dat gaat toch over het heden en niet over 2013? Dus nogmaals de vraag: graag een verwijzing naar actuele feiten. (die vermeende harde werkelijkheid)
Juist dat gaat dus over nog uit te betalen toeslagen en daar kun je dus nog niet verwijzen, die van 2013 is als voorbeeld bedoeld.

zalmmetwijn

CB schreef:
zalmmetwijn schreef:Je beweert dat er geen geld is voor extra capaciteit in te kopen voor de eerste dagen van de aangifte campagne omdat er dan geld meer is om toeslagen te doneren aan de Roemenen, Hongaren en Bulgaren. Dat gaat toch over het heden en niet over 2013? Dus nogmaals de vraag: graag een verwijzing naar actuele feiten. (die vermeende harde werkelijkheid)
Juist dat gaat dus over nog uit te betalen toeslagen en daar kun je dus nog niet verwijzen, die van 2013 is als voorbeeld bedoeld.
Je wringt je nu wel in heel rare bochten om er onderuit te komen. In 2013 ging het ook om toeslagen die op dat moment uitbetaald werden, net zoals dat er nu ook vastgesteld kan worden dat er op dit moment ten onrechte toeslagen over 2016 uitbetaald worden. Wat is dan de harde werkelijkheid dan?

CB

zalmmetwijn schreef:
CB schreef:
Je wringt je nu wel in heel rare bochten om er onderuit te komen. In 2013 ging het ook om toeslagen die op dat moment uitbetaald werden, net zoals dat er nu ook vastgesteld kan worden dat er op dit moment ten onrechte toeslagen over 2016 uitbetaald worden. Wat is dan de harde werkelijkheid dan?
Kennelijk voor jou een vraag.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Je wilt toch niet dat de belastingdienst geld over de balk smijt om genoeg capaciteit in te kopen voor die eerste paar dagen?
Dat wil ik wel. Als de belastingdienst de online aangifte als enige manier aanbiedt om je aangifte aan te passen, dan vind ik dat ze ook voor ruim voldoende capaciteit moeten zorgen zodat je, net als voorheen, de aangifte kunt invullen op het moment dat het jou uitkomt.

Vanmiddag weer even geprobeerd de aangifte te bekijken, maar helaas niet mogelijk.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Meerder reacties verwijderd. Reden: offtopic.

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Al jaren doe ik digitaal aangifte (zakelijk)
Dit jaar voor het eerst particulier.
Ik werk op een oude computer die het nog perfect doet, maar waar de nieuwe browsers (Chrome 39, Firefox 31, Internet Explorer 9 en Safari 6 of hoger) niet op werken.
Deze zijn vereist om de aangifte in te kunnen vullen.
Het kan toch niet zo zijn dat ik alleen om voor mijn aangifte in te kunnen vullen mijn oude computer weg moet gooien om een nieuwe aan te schaffen?

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

Het is niet verstandig uw mailadres als gebruikersnaam te nemen.

Hebt u de oude browser wel geprobeerd?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

[email protected] schreef: Het kan toch niet zo zijn dat ik alleen om voor mijn aangifte in te kunnen vullen mijn oude computer weg moet gooien om een nieuwe aan te schaffen?
Die computer is uberhaupt niet meer veilig, dus heb je gelijk nog een reden om een nieuwe aan te schaffen.

Heb overigens afgelopen zondag aangifte gedaan, soepel en zonder enig probleem.

kweenie

Ik zou het vreemd vinden als de zakelijke aangifte wel met XP zou kunnen en de particulier niet. Maar er zijn genoeg andere plaatsen waar je, als dat nodig zou zijn, je aangifte zou kunnen doen.

Overigens zou ik van een computer waarop bepaalde gebruikelijke toepassingen niet werken niet meteen willen zeggen dat die het perfect doet. Je zult dan waarschijnlijk steeds vaker op websites gaan stuiten die niet, of niet juist, kunnen worden weergegeven. Terwijl je vanaf iets van 200 euro een nieuwe kunt kopen waarmee je voor lange tijd weer up to date bent.

Nicole1971

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ik heb een uur geleden de aangifte gedaan en werkte prima.
De vooraf ingevulde aangifte nagekeken, klopte allemaal maar ik vond het niet zo leuk dat zelfs het spaargeld van mijn kinderen op het overzicht stond!
Ze weten exact wat er hier binnenkomt, maar toch maken ze nog fouten met de toeslag! Nu snap ik wel dat ik dat zelf moet controleren op mijntoeslagen.nl maar toch....
Hoe dan ook..het is weer klaar voor dit jaar.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Waarom zou het niet leuk zijn dat het spaargeld van de kinderen ( thuiswonend en minderjarig) er ook staat?
Dat telt toch ook mee en moet als het boven een grens komt gewoon opgegeven worden. Blij dat het er ook staat, scheelt weer invullen.

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

Er worden gern fouten gemaakt in de toeslag. Het is ern veronderstelling en als u betere cijfers hebt, moet u die doorgeven. Dan wordt het binnen de kortste keren aangepast.

kweenie

Grappig, bij mij stond het spaargeld van de kinderen juist niet op de aangifte vermeld en moest ik dat er dus handmatig bij opvoeren. Vond ik maar erg onhandig, maar ik dacht dat het ermee te maken zou kunnen hebben dat de rekeningen op hun naam staan en de belastingdienst dus niet kan weten wie daarover aangifte moet of wil doen.

Voorschot op de toeslagen kun je inderdaad zelf aanpassen. Belastingdienst weet immers niet van tevoren wat voor extra inkomsten je in een jaar gaat krijgen. Maar dat wordt achteraf wel verrekend. Ook als je zelf niets in je toeslagen verandert.

Gesloten