LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UWV, wat een belachelijke instelling
-
Re: UWV, wat een belachelijke instelling
Alles is nagekeken en iemand van de belastingdienst heeft aan de telefoon samen met mij de VA ingevuld. Ook hij komt op hetzelfde uit als ik, en de bedragen zijn allemaal juist volgens de jaaropgaven. Hij heeft deze bedragen ook even gebruikt voor een VA voor 2016 en dan wordt er aangegeven dat ik dan zelfs 1109 terug zou krijgen. Ook hij snapt er niks van maar kan ook verder niet helpen en ik moet het zelf dus uit gaan zoeken. Wanneer deze programma's van de belastingdienst niet kloppen dan worden mensen op deze manier toch mooi in de problemen gebracht omdat dan alles volgend jaar terugbetaald moet worden.
-
Nee ook dat niet,het is en blijft allemaal heel apartwitte angora schreef:Dat klinkt wel raar ja. Heb je soms begin van 2015 een betaling gehad die in 2014 bij de jaaropgave is meegerekend? Of heb je in december een betaling gehad die pas in 2016 op de jaarafrekening komt te staan?
Ik zou zeggen, zet de bedragen eens gespecificeerd hier neer. Kunnen we ook rekenen.
-
Maar bent u nu, zoals hierboven werd aangeraden (Klaas Jan), naar het kantoor van de Belastingdienst geweest? Wellicht zou dat een ietwat preciezer discussie opleveren dan deze.
-
Ik heb meerdere keren gevraagd of ik hier mee langs kon komen en wilde dus graag een afspraak maken. Omdat ik niet verplicht ben om aangifte te doen kan ik ook geen afspraak maken. Ik moet dit zelf door het Uwv uit laten zoeken, en die kunnen dat blijkbaar niet en dan is de enige optie dus om met het spul naar een belastingadviseur te gaan.
-
I een van je vorige antwoorden geef je aan dat het onmogelijk is dat ik iets terug zou krijgen, dan lijkt het mij dat je daar geen berekening op los hoeft te laten toch?!tijger1 schreef:Ik zou zeggen, zet de bedragen eens gespecificeerd hier neer. Kunnen we ook rekenen.
-
Toch moet er iets zijn dat iedereen (en dan bedoel ik niet de forumgangers) over het hoofd heeft gezien. Ergens een toeslag verkeerd opgevoerd of iets dergelijks?
Inderdaad, u zou helemaal niets terug kunnen krijgen.catootje12345 schreef:I een van je vorige antwoorden geef je aan dat het onmogelijk is dat ik iets terug zou krijgen, dan lijkt het mij dat je daar geen berekening op los hoeft te laten toch?!tijger1 schreef:Ik zou zeggen, zet de bedragen eens gespecificeerd hier neer. Kunnen we ook rekenen.
Maar ik houd wel van een raadsel en die wil ik altijd ook graag oplossen. Dus als u hier alle bedragen vermeldt met van wie u dat ontvangen hebt, dus
UWV Loonheffing: €. Fiscaal loon €.
Baan Loonheffing: €. Arbeidskorting €. Fiscaal loon €
Dan zien we zo waar het schip strandt.
-
Dat denk ik dus ook en daarom maar even een afspraak maken met een adviseur. Ik wil.gewoon wel weten waar het fout gaat zodat i volgend jaar een aanslag over dit jaar kan vermijden. Ik dacht ook dat ik dan bij de belastingdienst aan het goede adres was maar dat blijkt niet zo te zijn helaas.witte angora schreef:Toch moet er iets zijn dat iedereen (en dan bedoel ik niet de forumgangers) over het hoofd heeft gezien. Ergens een toeslag verkeerd opgevoerd of iets dergelijks?
Maar waarom zet u de bedragen niet neer?
En dit jaar wordt er door het UWV toch geen loonheffingskorting toegepast, maar alleen bij uw werkgever? En zoals eerder gezegd, als uw totale inkomen dan boven de ca. € 19.000 uitkomt, zult u moeten nabetalen. Ten eerste omdat boven die grens de loonheffingskorting wordt afgetopt en ten tweede omdat dan een deel van het inkomen in een andere tariefschijf valt.
En dat is niet te voorkomen. Dit advies is helemaal gratis.
En dit jaar wordt er door het UWV toch geen loonheffingskorting toegepast, maar alleen bij uw werkgever? En zoals eerder gezegd, als uw totale inkomen dan boven de ca. € 19.000 uitkomt, zult u moeten nabetalen. Ten eerste omdat boven die grens de loonheffingskorting wordt afgetopt en ten tweede omdat dan een deel van het inkomen in een andere tariefschijf valt.
-
Hier de gegevens zoals ingevuld op VA.... als je die nou invult met deze gegevens dan zal je zien wat het programma zegt.tijger1 schreef:Maar waarom zet u de bedragen niet neer?
Baan tot en met 8-3-2015 euro 5278
Baan van 09-04-2015 tot 16-04-2015 euro 238
Baan van 08-06-2015 tot 31-12-2015 8293
Ww van 09-03-2015 tot en met 31-12-2015 euro 7119
Vul dit maar in en bekijk de uitkomst
-
Hoe zit het met vakantiegeld eigenlijk? Is dat op een of andere manier al dan niet goed meegenomen?
Er zijn toch ook bedragen aan loonheffing ungehouden? En bij die banen moet de arbeidskorting vermeld staan.
Hebt u dan drie verschillende werkgevers gehad?
U zou dan in totaal € 4.413 moeten betalen, waarop uiteraard de ingehouden loonheffing op in mindering moet worden gebracht.
U hebt totaal aan heffingskortingen € 3.286.
U zou dan in totaal € 4.413 moeten betalen, waarop uiteraard de ingehouden loonheffing op in mindering moet worden gebracht.
En met dezelfde inkomenscijfers geeft dat in 2016 als uitkomst totaal heffingskorting € 3.650
Te betalen belasting 4.037, waarop uiteraard de ingehouden loonheffing in mindering moet worden gebracht.
Te betalen belasting 4.037, waarop uiteraard de ingehouden loonheffing in mindering moet worden gebracht.
-
Jazeker zijn er bedragen aan loonheffing ingehouden. Echter kan je dit niet invullen op een voorlopige aanvraag.tijger1 schreef:Er zijn toch ook bedragen aan loonheffing ungehouden? En bij die banen moet de arbeidskorting vermeld staan.
En dat is nu ook het punt, als je van de VA uitgaat en die ook aanvraagt dan kom je dus voor een leuke verrassing te staan.
Pas bij de uiteindelijke aangifte van een jaar later blijkt het een totaal ander verhaal te zijn..
Mensen die in een WW uitkering zitten en er een baantje bij nemen krijgen het advies van het UWV en de Belastingdienst om de VA in te vullen.Er wordt dan gezegd "omdat u nu geen heffingskorting meer op de uitkering laat toepassen krijgt u dat bedrag terug". In de praktijk werkt dit dus niet zo.
-
Ik neem aan dat je nu mijn punt in deze wel begrijpt? Dat hele voorlopige aanvraag programma vind ik op deze manier een aanfluiting
Dat voorlopige aanvraag programma is helemaal geen aanfluiting.
Het gegeven advies van het UWV en de Belastingdienst, als dat echt zo gezegd is is een aanfluiting, want daar klopt dus geen hout van. Zoals al eerder gezegd. In die situatie moet men juist vaak nabetalen.
Het gegeven advies van het UWV en de Belastingdienst, als dat echt zo gezegd is is een aanfluiting, want daar klopt dus geen hout van. Zoals al eerder gezegd. In die situatie moet men juist vaak nabetalen.
-
Wat geeft het programma nu aan dan? Dat er een bedrag te ontvangen is toch?
U vermeldt toch niet de inhoudingen? Dus hoe kan ik dat nu weten?
-
Kijk dan praat je dus onzin, alles wat nodig was voor het invullen van de VA heb je. Je vult het in want je noemt hier bedragen en nu ik vraag wat het programma zegt dan weet je dat niet. De inhoudingen weet je niet van tevoren toch?! En nogmaals dat KAN je niet invullen bij de VA. Misschien niet weer zo hoog van de toren blazen in het verv