LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inboedelverkoop La Place door BVA-auctions: enkele tips

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
witte angora

Re: Inboedelverkoop La Place door BVA-auctions: enkele tips

Ongelezen bericht door witte angora »

prem schreef:Het Nederlandse volk koopt korting. Dat weet het mkb al heel lang.
Dat klopt, Prem. Ik ga zeer zelden voor minder dan 70%, als het om kleding gaat. Maar dan 70 echte procenten. Een paar weken geleden nog bij 'een sportzaak' (mag geen namen noemen) 5 truien van Arrow gekocht, 105 euro totaal. De actie was 5=3, en dan over de laagste prijs. Ze waren nieuw 350 totaal. En ik heb er nog spijt van, een week later had ik 70 betaald, toen werd de actie 5=2. Aan de andere kant: dan waren ze er waarschijnlijk niet meer in mijn maat.

Bij V&D kocht ik zelden. Ook de opruiming was me te duur, en te slechte kwaliteit. Overhemden die niet goed pasten, of een ramp waren om te strijken. Pakken van polyester (plastic dus), laat maar. Het enige wat ik nu nog van V&D heb is een leren jas. Maar ook die is kwalitatief niet zo goed als een leren jas die ik eerder had. Horloges? Hier in het dorp liggen ze in de opruiming voor 50 echte procenten. Heb je nog garantie ook. Dan ga je toch bij V&D geen horloge van een flutmerk kopen met 25% korting, zonder garantie?

Nederland is een land van koopjesjagers, dat ben ik ook, juist daarom sta ik perplex van wat er nu gebeurt.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Nederlanders zijn krentenwegers, zuunig en tuk op koopjes. Ik heb die taferelen ook gezien op tv.
Ze duwen, trekken en slaan elkaar zowat de hersens in :( .
Persoonlijk vind ik het echt jammer dat de V&D uit het straatbeeld verdwijnt.
Er was altijd wel iets van mijn gading bij en ik heb er als jonge meid nog een paar jaar achter elkaar tijdens de decembermaand gewerkt op de zaterdagen, leuk!
Goed wat ze nu doen.....zo.n uitverkoop houden.
Of het nu een veiling of een uitverkoop is , het blijft hetzelfde---- koopjesjacht!

Voor ik het vergeet: allemaal fijn Paasweekend en denk eraan: vannacht de klok vooruit hè?!

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

witte angora schreef:
Moneyman schreef:De initiële melding stond wel degelijk op teletekst en is later aangepast.

Los daarvan: de tips die TS geeft in dit topic, gelden vrijwel allemaal evengoed voor de goederen van La Place als voor V&D.
Dit klopt precies, Moneyman. Uiteraard had ik de titel van dit topic daar later op kunnen aanpassen. Dit heb ik bewust niet gedaan omdat verschillende lezers toen al dit topic onder deze titel kenden. Als ik de topictitel zou veranderen, zou het topic voor hen als het ware 'verdwenen' zijn, dat wil zeggen: niet, of moeilijk, terug te vinden. Dat schiet niet op.

En inderdaad, de tips gelden in grote lijnen voor iedere veiling van BVA Auctions. Niet alleen voor V&D of La Place. Alleen is op dit ogenblik V&D in het nieuws, en is om die reden deze topictitel actueel. Maar geloof me: je wilt niet weten wat sommigen bij andere veilingen van BVA Auctions hebben moeten betalen omdat ze geen benul hadden van waar ze mee bezig waren. Vandaar dit topic.
Wij hebben de titel tóch aangepast - zie openingsbericht - aangezien die feitelijk onjuist is en ook in bijvoorbeeld Google een verkeerde voorstelling van zaken geeft.

Mede door het gesteggel over de titel en wel / niet on topic zijn is dit topic helaas ietwat rommelig geworden. Kan gebeuren, maar gelieve vanaf dit bericht de discussie on topic voort te zetten, dat wil zeggen: over inboedelverkoop / -veiling in het algemeen en deze (van de La Place-inboedel) in het bijzonder, en eventueel over BVA Auctions en de genoemde tips.

jfortron

Ongelezen bericht door jfortron »

Wij hebben de titel tóch aangepast - zie openingsbericht - aangezien die feitelijk onjuist is en ook in bijvoorbeeld Google een verkeerde voorstelling van zaken geeft.
Bedankt, zo is de situatie eindelijk juist.
Alleen de berichten van verschillende members over V&D zijn dan off topic, want het gaat hier om de veiling van La Place! :wink:

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

jfortron schreef: Alleen de berichten van verschillende members over V&D zijn dan off topic, want het gaat hier om de veiling van La Place! :wink:
Klopt, maar dat komt mede door de oorspronkelijke topictitel en het Teletekstbericht waarnaar de openingspost verwijst. Wij laten het verder zo.

witte angora

[Bericht aangepast door Moderatie: Op de man spelen] waren er wél veilingen van V&D. Deze zijn inmiddels grotendeels afgelopen. De topictitel kan ik helaas niet terug aanpassen. Maar die klopte aanvankelijk dus wél. Het is jammer dat de moderatie er in mee is gegaan, en het was onnodig. Immers, van de spullen van La Place, daar kun je als particulier niet zoveel mee. Dat is voornamelijk horeca-inventaris. Met de spullen van V&D kun je juist wel wat als consument, immers dat koop je normaal ook in de winkel.

Kortom, dit hele topic is onnodig naar de gallemiezen geholpen.

Wat voorbeelden:
https://www.bva-auctions.com/auction/index/21562
https://www.bva-auctions.com/auction/index/21557
https://www.bva-auctions.com/auction/index/21549

En ja, ik heb daar precies gekocht wat ik wilde kopen, tegen de prijzen die ik in gedachten had. Gemiddeld genomen 65% korting op de winkelprijs, en dan hebben we het dus over dingen die je in de opruiming zelden tegen komt. Dus ik blij.

De kavels waren goed omschreven, inclusief de winkelprijs. Dat er per kavel verzendkosten bij zouden zitten was ook duidelijk; ook dat je je bod kon controleren alvorens te bieden.

Voor mijn gevoel zijn er voor de meeste dingen redelijke prijzen betaald. Slechts een paar dingen zijn weggegaan voor de normale winkelprijs. Of sommige kopers wat aan dit topic hebben gehad? Geen idee.

zorg

Ongelezen bericht door zorg »

witte angora schreef:[Bericht aangepast door Moderatie: Op de man spelen] waren er wél veilingen van V&D. Deze zijn inmiddels grotendeels afgelopen. De topictitel kan ik helaas niet terug aanpassen. Maar die klopte aanvankelijk dus wél. Het is jammer dat de moderatie er in mee is gegaan, en het was onnodig. Immers, van de spullen van La Place, daar kun je als particulier niet zoveel mee. Dat is voornamelijk horeca-inventaris. Met de spullen van V&D kun je juist wel wat als consument, immers dat koop je normaal ook in de winkel.

Kortom, dit hele topic is onnodig naar de gallemiezen geholpen.

Wat voorbeelden:
https://www.bva-auctions.com/auction/index/21562
https://www.bva-auctions.com/auction/index/21557
https://www.bva-auctions.com/auction/index/21549

En ja, ik heb daar precies gekocht wat ik wilde kopen, tegen de prijzen die ik in gedachten had. Gemiddeld genomen 65% korting op de winkelprijs, en dan hebben we het dus over dingen die je in de opruiming zelden tegen komt. Dus ik blij.

De kavels waren goed omschreven, inclusief de winkelprijs. Dat er per kavel verzendkosten bij zouden zitten was ook duidelijk; ook dat je je bod kon controleren alvorens te bieden.

Voor mijn gevoel zijn er voor de meeste dingen redelijke prijzen betaald. Slechts een paar dingen zijn weggegaan voor de normale winkelprijs. Of sommige kopers wat aan dit topic hebben gehad? Geen idee.
[Offtopic bijdragen door Moderatie verwijderd]

Maar nu echt naar de veiligingen, waar je nu de moderatie de schuld geeft, dat toch veilingen geweest zijn.

Op 9 maart 2016 toen je het topic, wat niet de waarheid was, geschreven hebt, zijn er geen veilingen geweest.

Nu wil je met je links( trouwens tegen de gedragsregels met het vermelden van een website) laten lezen, dat er wel veilingen waren.

Een beetje zielig, want deze veilingen zijn NU in mei geweest.

Vele V&D winkels zijn, zoals ik eerder heb aangegeven , nog eens voor openbaar verkoop geopend.

Nu zijn de restanten via de veiling verkocht, dus niet weer onwaarheden vertellen, om je gelijk te halen. :evil:

witte angora

Het waren geen restanten, het waren spullen van de webshop van V&D. Lezen is ook een kunst.

gemist

Ongelezen bericht door gemist »

Overigens is LaPlace niet failliet en betrof de verkoop alleen de zooi van de Inhouse vestigingen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:Of sommige kopers wat aan dit topic hebben gehad? Geen idee.
Dat lijkt me wel. De tips waren immers prima en kunnen op iedere veiling, ongeacht de herkomst, gehanteerd worden.

zorg

Ongelezen bericht door zorg »

Moneyman schreef:
witte angora schreef:Of sommige kopers wat aan dit topic hebben gehad? Geen idee.
Dat lijkt me wel. De tips waren immers prima en kunnen op iedere veiling, ongeacht de herkomst, gehanteerd worden.
Als iemand van plan is om op en veiling mee te bieden, gaat niemand naar de website van het Tros Forum, maar kijkt op internet, waar genoeg tips over veilingen zijn, en dan nog proffesioneler, dan hier vermeld is.

Voorbeeld:

http://financieel.infonu.nl/diversen/17 ... ingen.html

John52

Ongelezen bericht door John52 »

Ik heb eens gekeken op de site van BVA. Wat mij opvalt dat BVA voor veel kavels dezelfde afbeelding gebruikt. Blijkbaar wordt van de mooiste uitziende kavel een foto gemaakt en deze vervolgens bij elke soortgelijke kavel geplaatst.

Volgens mij kan BVA zich niet verschuilen achter voetstoots verkoop. Bij de verkoopinformatie van de kavel wordt al, door de onjuiste afbeelding, een verkeerde voorstelling van zaken gegeven.

Gesloten