LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schulden in huwelijk

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Moneyman

Re: Schulden in huwelijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

Logisch kijkend naar de info van TS zal het een BV zijn.

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

Wij moeten vissen? Welnee, iemand van 49 die niet weet wat haar vent doet en hoe het huishoudinkomen binnenkomt, wil gewoon helemaal niets weten. En vraagt zich nu af wat er gebeurt als hij het vaantje strijkt. Belachelijk.

Moneyman

tijger1 schreef:Wij moeten vissen? Welnee, iemand van 49 die niet weet wat haar vent doet en hoe het huishoudinkomen binnenkomt, wil gewoon helemaal niets weten. En vraagt zich nu af wat er gebeurt als hij het vaantje strijkt. Belachelijk.
Je simplificeert. Er zijn legio situaties denkbaar waarbij dit soort problemen voor kunnen komen. Het is een illusie om te denken dat iedereen altijd 100% open en eerlijk is in een relatie.

De man kan bijvoorbeeld prima bij bedrijf X werken, en al doende een formele verantwoordelijkheid erbij gekregen hebben die niets veranderde aan zijn dagelijks werk. Als de man dat niet belangrijk genoeg vond om thuis te vertellen, dan weet je als partner dus van niets. En zo kan je 100 cases bedenken.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Het komt er sowieso op neer dat, zonder meer informatie van TS, wij niets nuttigs kunnen zeggen verder.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb zo het vermoeden dat de topicstarter niet meer terug komt, want behalve een hoop speculaties is er niet zo heel veel informatie geboden waar ze mee verder kan. En de informatie waarmee ze wél verder kan, daar valt eigenlijk weinig meer over te zeggen. Terwijl ze in een weinig benijdenswaardige positie zit. Dus waarom zou ze nog reageren?

Ik ben dus ook van mening dat het voor het moment geen nut heeft verder te reageren, tot de topicstarter terug komt.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Geef haar even de tijd...het topic is nog geen 24 uur oud :wink:
Ook zijn er nu eenmaal vrouwen die lekker shoppen en spenden zonder ook maar 1 seconde na te denken waar al dat geld vandaan komt :roll:
Of misschien " rammelen " daar nu de pannen van het dak ? ( m.a.w: ruzie in de tent )

Moneyman

witte angora schreef:Ik heb zo het vermoeden dat de topicstarter niet meer terug komt, want behalve een hoop speculaties is er niet zo heel veel informatie geboden waar ze mee verder kan.
Volgens mij weet ze alles wat ze moet weten ;) namelijk:
- dat ze goed juridisch advies moet inwinnen, en;
- dat de aansprakelijkheid afhangt van de rechtsvorm van het betreffende failliete bedrijf én van de eventuele persoonlijke aansprakelijkheid van haar man;
- en dat ze (dus) een goed besprek met haar man moet hebben.

De rest is inderdaad vooral ruis.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef: Volgens mij weet ze alles wat ze moet weten ;) namelijk:
- dat ze goed juridisch advies moet inwinnen, en;
- dat de aansprakelijkheid afhangt van de rechtsvorm van het betreffende failliete bedrijf én van de eventuele persoonlijke aansprakelijkheid van haar man;
- en dat ze (dus) een goed besprek met haar man moet hebben.
Dat klopt, daarom schreef ik ook:
En de informatie waarmee ze wél verder kan, daar valt eigenlijk weinig meer over te zeggen.
:wink:

Moneyman

we zijn het wel eens ;) alleen vond ik "niet zo heel veel informatie waar ze mee verder kan" de lading niet dekken. Ze heeft immers álle informatie gekregen die op grond van de OP gegeven kon worden.

Gesloten