| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Uw gebruiksgegevens liggen op straat
-
witte angora
Re: Uw gebruiksgegevens liggen op straat
Dan nog eens zowat... als je overstapt maakt de nieuwe energieboer een schatting, en op basis van die schatting wordt er een voorschotnota geproduceerd. Die voorschotnota wil je natuurlijk zoveel mogelijk overeenkomstig je werkelijke verbruik hebben. Dat kan alleen maar door het verbruik van een aantal voorgaande jaren erbij te pakken.
Hoe moet die schatting redelijk correct gemaakt worden als de nieuwe energieboer geen inzage mag hebben in het jaarverbruik van een aantal voorgaande jaren? Dat zou niet lukken, en dan zou Radar vol staan met topics als: 'ik moet zoveel bijbetalen op de eindnota' of: 'mijn voorschotnota is véééel te hoog kijk maar'....
Volgens mij valt dit topic in de categorie: 'als we niks te klagen hebben, bedenken we wel wat om te klagen'. Sorry hoor.
Hoe moet die schatting redelijk correct gemaakt worden als de nieuwe energieboer geen inzage mag hebben in het jaarverbruik van een aantal voorgaande jaren? Dat zou niet lukken, en dan zou Radar vol staan met topics als: 'ik moet zoveel bijbetalen op de eindnota' of: 'mijn voorschotnota is véééel te hoog kijk maar'....
Volgens mij valt dit topic in de categorie: 'als we niks te klagen hebben, bedenken we wel wat om te klagen'. Sorry hoor.
Geen enkele colporteur heeft inzage in uw verbruiksgegevens, deze berekent iets obv een schatting. Zodra uw handtekening staat en uw overstap wordt in werking gezet dan pas kan de energiemaatschappij uw verbruikshistorie inzien. Op basis van uw verbruikshistorie wordt dan het voorschotbedrag berekend. Mss dat de colporteur deed voorkomen dathij uw verbruik kon inzien maar dit is pertinent niet waar.
Geen enkele colporteur heeft inzage in uw verbruiksgegevens, deze berekent iets obv een schatting. Zodra uw handtekening staat en uw overstap wordt in werking gezet dan pas kan de energiemaatschappij uw verbruikshistorie inzien. Op basis van uw verbruikshistorie wordt dan het voorschotbedrag berekend. Mss dat de colporteur deed voorkomen dathij uw verbruik kon inzien maar dit is pertinent niet waar.
Nou, mocht er nog iemand twijfelen aan het bestaan van die database...
"Energiedata twee miljoen huishoudens gestolen"
http://nos.nl/l/2131879
"Energiedata twee miljoen huishoudens gestolen"
http://nos.nl/l/2131879
Consumenneke
vindt dit leuk
Van zo'n twee miljoen Nederlandse huishoudens zijn de energiegegevens
gestolen, vermoedelijk door een oud-medewerker van een energiemaatschappij.
Het gaat om onder meer het verbruik per jaar en de adresgegevens.
gestolen, vermoedelijk door een oud-medewerker van een energiemaatschappij.
Het gaat om onder meer het verbruik per jaar en de adresgegevens.
Dat zeg ik 
Natuurlijk bestaat die database, dat heet een "klantenbestand". Vraag me af hoe je een bedrijf kunt runnen zonder.
En iedereen maar zeuren over "de slimme meter", bewijs hier maar weer dat de mens de zwakste schakel is en niet de techniek.
En iedereen maar zeuren over "de slimme meter", bewijs hier maar weer dat de mens de zwakste schakel is en niet de techniek.
Het gaat niet om een database van één bedrijf (dan zou het inderdaad een klantenbestand zijn), het gaat om een centrale database waarvoor alle energiemaatschappijen hun gegevens aanleveren. Nog een tikkie groter dus.
overigens maakt het mij niet uit of de kans of de computer de zwakste schakel is, het resultaat blijft even beroerd als het fout gaat.
overigens maakt het mij niet uit of de kans of de computer de zwakste schakel is, het resultaat blijft even beroerd als het fout gaat.
Mij wel , computers kun je beveiligen/aanpassen, mensen niet.overigens maakt het mij niet uit of de kans of de computer de zwakste schakel is, het resultaat blijft even beroerd als het fout gaat.
Computers worden toch bediend door mensen. Zonder mensen start er niks op.bprosman schreef: Mij wel , computers kun je beveiligen/aanpassen, mensen niet.
Wat ik bedoel is dat je computers kunt beveiligen tegen hackers zodat "onbevoegden" er niet bijkomen. Een medewerker is "bevoegd" en corruptie in personeel kun je heel weinig tegen doen.
bprosman schreef:Wat ik bedoel is dat je computers kunt beveiligen tegen hackers zodat "onbevoegden" er niet bijkomen. Een medewerker is "bevoegd" en corruptie in personeel kun je heel weinig tegen doen.
Dat kan , maar ook daar zijn mensen voor nodig.
<zucht> waar zeg ik dan dat er geen mensen nodig zijn ?
bprosman schreef:<zucht> waar zeg ik dan dat er geen mensen nodig zijn ?
zucht
Mensen kan je ook aanpassen.computers kun je beveiligen/aanpassen, mensen niet
Als jij weet hoe je corruptie uit bedrijven kunt krijgen zou ik daar snel werk van maken, kun je goud mee verdienen.Mensen kan je ook aanpassen
bprosman schreef:[ kun je goud mee verdienen.
Wat moet ik daar mee. Alsnog zijn mensen onmisbaar , computers niet.