Starr schreef:Ik heb mijn ID laten zien, en uiteindelijk mijn eigen postpakket van de toonbank af moeten "stelen" omdat men het niet wilde meegeven zonder mijn ID gegevens op te slaan.
Dus u heeft nu diefstal op uw naam staan.
Niet zo handig om zo te handelen.
Er is hier op geen enkele wijze sprake van diefstal tenminste niet door TS. Je kunt niet iets stelen dat al van jouw is of jouw toebehoort.
Er bestaat voor post.nl geen enkele wettelijke verplichting om het BSN van de klant te noteren, op te slaan en deze gegevens te verwerken. TS heeft dit terecht geweigerd en heeft zich op de juiste manier gelegitimeerd door een wettelijk legitimatie bewijs te tonen. De weigering van de filiaalleider om het pakketje mee te geven is daarmee onrechtmatig en zou zelfs poging tot verduistering kunnen in houden.
Starr schreef:Ik wil me best legitimeren, dat heb ik ook netjes gedaan. Ik wil echter niet dat mijn BSN wordt opgeslagen, en dit gebeurt wel; niet zoals tijger1 zegt het nummer van het identiteitsbewijs.
Je hebt hier uiteraard aangifte van gedaan neem ik aan.
Er is geen grond om aangifte te doen, tenzij TS van een van de medewerkers klappen heeft gekregen of zo iets. Wel kan TS een klacht indienen bij het college bescherming persoonsgegevens (tegenwoordig autoriteit persoonsgegevens genoemd). Er is hier duidelijk een inbreuk op de privacy gepleegd, en aangezien dit structureel lijkt te gebeuren lijkt me dit een goede zaak voor de cbp.
Er is hier door het CPB al met PostNL over gesproken lees ik online, maar PostNL doet daar niks op uit.
"Na contact met het CBP bleek dat zij al eerder met de directie van PostNL om de tafel had gezeten, PostNL had beterschap belooft, maar blijkt niet te kloppen."
Starr schreef:Ik wil me best legitimeren, dat heb ik ook netjes gedaan. Ik wil echter niet dat mijn BSN wordt opgeslagen, en dit gebeurt wel; niet zoals tijger1 zegt het nummer van het identiteitsbewijs.
Je hebt hier uiteraard aangifte van gedaan neem ik aan.
Er is geen grond om aangifte te doen, tenzij TS van een van de medewerkers klappen heeft gekregen of zo iets. Wel kan TS een klacht indienen bij het college bescherming persoonsgegevens (tegenwoordig autoriteit persoonsgegevens genoemd). Er is hier duidelijk een inbreuk op de privacy gepleegd, en aangezien dit structureel lijkt te gebeuren lijkt me dit een goede zaak voor de cbp.
Dan moet je dat toch aangeven bij de CBP? Of aan we lekker wachten tot zij het zelf ontdekken en blijven we ondertussen klagen?