LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gevonden voorwerpen en OV-chip NS
-
Re: Gevonden voorwerpen en OV-chip NS
1) Politie neemt "officieel" geen gevonden voorwerpen meer aan. Deze moeten naar de gemeente.
2) Zie http://tvblik.nl/rambam/de-jaarlijkse-portemonnee-test
2) Zie http://tvblik.nl/rambam/de-jaarlijkse-portemonnee-test
Nee maar deze overheidsinstantie is er voor de reizigers en de burgers. Dus kan er best wat gratis service van af.Mucha schreef:Zelfs bedrijven die "exorbitante hoge winst" maken hoeven niet alles gratis te doen. Zeker niet als er gemiddeld 500 voorwerpen per dag in de trein achter worden gelaten.olaf79 schreef:of ze betalen het uit de exorbitant hoge winst die deze ballentent maakt.
-
NS is particulier
-
olaf79 schreef: wat gratis service .....
Niks mis met wat gratis service inderdaad, maar 39.000 verloren voorwerpen per half jaar??
Dat zijn er 6.500 per maand oftewel ruim 200 per dag!
Ja en dat loopt uiteen van jassen, laptops, tot gebitten en been protheses. Maar ja, waarom geen service om dat even zo op te sturen? )
-
en niet te vergeten : rollators// infuusstandaarden//koffers etc etc etc.....en alles maar bewaren en/of dan maar eventjes opsturen ...
mh73 schreef:Been protheses???
Inderdaad, been protheses.
Vergeet de scootmobielen niet... Ooit een docu over de NS gezien: het is werkelijk bizar wat is achterblijft en nooit opgehaald wordt.
Mensen laten hun spullen los en vergeten deze dan mee te nemen. Zelf ooit eens een koffer verloren. Toen hoefde ik er nog niet voor te betalen, dacht ik. Tegenwoordig hou ik alles altijd vast. En inderdaad voor zaakwaarneming mag een bedrijf redelijke kosten in rekening brengen.
Hoe moet ik me dat voorstellen? Als je in de trein zit dan zit je de hele tijd met je koffer op schoot?alfatrion schreef:Mensen laten hun spullen los en vergeten deze dan mee te nemen. Zelf ooit eens een koffer verloren. Toen hoefde ik er nog niet voor te betalen, dacht ik. Tegenwoordig hou ik alles altijd vast. En inderdaad voor zaakwaarneming mag een bedrijf redelijke kosten in rekening brengen.