Nu heeft mijn advocaat 6 jaar lang aanhoudend brieven gestuurd, meer dan de helft wordt niet beantwoord, niet op gereageerd. Nu heeft mijn advocaat 4x(!) een klacht ingediend en ook daarop wordt gewoon niet gereageerdJulie4444 schreef:john, john, john. Aansprakelijkheidstellingen en ingebrekestellingen zijn twee volledig andere dingen. Wanneer een bedrijf zich niet aan een overeenkomst houdt moet je ze in gebreke stellen en een kans geven om binnen x termijn alsnog aan de overeenkomst te voldoen.
Aansprakelijkheid heeft daar niets mee te maken.
Je zegt dat dit bedrijf ook een Nederlandse tak heeft. Echter komt TS met een Belgische site. Als de overeenkomst met de Belgische tak is kan je ook niet zomaar bij de Nederlandse tak aankloppen.. en dan geldt niet zomaar ineens de Nederlandse wetgeving. Hoe kom je daar nou bij?
En dan nog: je kan natuurlijk geen wettelijke rente eisen over een onbekend bedrag vanaf de dag dat het ongeluk plaatsvond. Dat slaat nergens op.
je kunt in gebreke stellen maar dat kan maar een dwangsom op leveren. maar aansprakelijk stellen voor de geleden en nog te komen schade is in dit geval beter i.v.m. eventuele verjaring! tevens wat jij zegt is bij bedrijven heb jij liever een kleine dwangsom of gewoon je schade vergoed! jullie4444 ik heb het toevallig wel gedaan bij een verzekeraar {wat dekra ook is}. Je moet zien hoe hard ze dan lopen. en ja daardoor heb ik het netjes gesetteld met hun binnen 4 maanden. ik denk jullie4444 dat je even moet opzoeken wat in gebreke stellen is. schadevergoeding en dwangsom zijn 2 verschillende dingen. Als blijkt dat het verjaard is is dekra aansprakelijk, tevens als je goed leest zegt ts het volgende
had ik dus een verzekering voor ongevallen in het buitenland bij DEKRA afgesloten
dus een nederlandse maatschappij zie http://www.dekra.nl/nl/ alleen zitten ze ook internationaal.
dus doordat je ze aansprakelijksteld voor hun wanprestatie van de afgelopen 6 jaar kan ts dus buiten de schade die de Belgische bedrijf moet betalen van ongeveer 4 jaar rente of meer beuren.