Ik heb hetzelfde euvel als de vragenstelstel; geen internetbundel, wel ineens hoge(re) kosten, waarschijnlijk door 3G gebruik zodra wifi wegvalt.
Volgens afspraken die onze politiek gemaakt heeft met de telecomaanbieders, zou er een melding moeten komen zodra je buiten je bundel komt, om hoge kosten te voorkomen. Ik vind het dan ook onaangenaam verrassend dat dit niet gebeurt als je geen internetbundel hebt. De consument zou dan een waarschuwing moeten krijgen zodra deze over de 0 MB heen gaat, volgens deze afspraak. Ben benieuwd wat de jullie mening en de reactie van Simyo hierop is.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] mobiel abonnement Simyo
-
Simyo Webcare
Re: mobiel abonnement Simyo
Hoi,JohnTheBassist schreef:Dus wanneer klanten hebben aangegeven geen internetbundel te willen, zetten jullie deze toch standaard op 'aan' en dan moet de klant dit zelf uitzetten?Op het moment dat je kiest voor een abonnement bij ons, krijg je altijd een welkomst e-mail. Hierin vertellen we hoe blij we met je zijn als klant en vertellen we wat je precies hebt afgesloten. Daarnaast geven we duidelijk aan dat de internetoptie via Mijn Simyo standaard aanstaat. Mocht je dus niet voor een internetbundel gekozen hebben, kun je voor kosten komen te staan waar je niet op hebt gerekend. We leggen je in dezelfde mail uit dat je deze optie uit kunt zetten als je geen databundel hebt afgesloten.
Belachelijk! Dat vind ik aardig misleidend.
Het is belangrijk om te zien dat de internetbundel en de internetoptie niet hetzelfde zijn. Op het moment dat jij er bewust voor kiest om geen internetbundel aan te zetten, zetten wij deze niet alsnog aan voor je. Deze keuze zal altijd bij jou als klant liggen. De optie om gebruik te maken van het internet is er wel. Als je sporadisch gebruik wilt maken van het internet en geen bundel van minimaal 500MB nodig hebt, is dit dus een handige toevoeging.
Wij blokkeren dit dan ook niet voor je. Zoals aangegeven in mijn vorige reactie, zorgen er er wel voor dat je op de hoogte bent van het bestaan van deze optie. Hierbij geven we ook aan dat je de optie uit kunt zetten via Mijn Simyo als je helemaal geen internet wilt gebruiken buiten de wifi om. Zo voorkom je de kosten!
@Coja,coja schreef:Ik heb hetzelfde euvel als de vragenstelstel; geen internetbundel, wel ineens hoge(re) kosten, waarschijnlijk door 3G gebruik zodra wifi wegvalt.
Volgens afspraken die onze politiek gemaakt heeft met de telecomaanbieders, zou er een melding moeten komen zodra je buiten je bundel komt, om hoge kosten te voorkomen. Ik vind het dan ook onaangenaam verrassend dat dit niet gebeurt als je geen internetbundel hebt. De consument zou dan een waarschuwing moeten krijgen zodra deze over de 0 MB heen gaat, volgens deze afspraak. Ben benieuwd wat de jullie mening en de reactie van Simyo hierop is.
Goed dat jij je vraag hier kenbaar maakt! Je kunt altijd bij ons terecht voor informatie of hulp. In dit geval is het voor moeilijk om je via deze weg verder te helpen. Dit omdat ik graag jouw account er even bij wil pakken zodat ik kan meekijken. Wil je jouw 06-nummer en adresgegevens mailen naar [email protected]? Vermeld in het onderwerp dan even [Radar-Coja-tav:Angela]. Dan weet ik dat de e-mail voor mij bedoeld is!
Het klopt dat we verplicht zijn om een sms'je te sturen als waarschuwing op het moment dat je bundel bijna op is en helemaal op is. Op het moment dat dit niet gebeurt, licht dit aan onze kant en lossen we het probleem netjes met je op. Het zou een extra stukje service zijn om je ook op andere momenten een sms'je te versturen. In mijn beleving zou dit ook moeten gebeuren. Als ik de mail met jouw gegevens hebt ontvangen, kan ik daar ook wat meer onderzoek in doen. Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Simyo Webcare