LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterechte BKR-registratie door ING
Re: Onterechte BKR-registratie door ING
de helft wat hier reageert zijn volgens mij werkzaam in de financiële wereld.
Mijn oude advocaat zei ook dat ik de verzekeraar van mijn ongeval niet aansprakelijk kon stellen voor hun laksheid en onbeschofte gedrag! toch gedaan je moest eens zien hoe snel ze contact opnamen!!! in 1 keer werd alles geregeld!
nogmaals voor de mensen hier geen aanmaning of notificatie voor bkr dan zijn ze fout bezig!!!! zoals veel in [Vulgair taalgebruik verwijderd door de moderator] van de financiële wereld. er gaat veel fout en om ts aan te spreken van laksheid terwijl de bank nog ergeren fouten maakt mogelijk tot zelfs zware consequenties voor ts
en ik denk/weet wel zeker dat het niet aan de ing ligt maar puur aan het personeel! en dient de ing mesen te betalen voor hun werkzaamheden dan zijn ze ook verantwoordelijk voor hun daden bij uitvoering[VERKEERDE!!!!] daarvan.
Mijn oude advocaat zei ook dat ik de verzekeraar van mijn ongeval niet aansprakelijk kon stellen voor hun laksheid en onbeschofte gedrag! toch gedaan je moest eens zien hoe snel ze contact opnamen!!! in 1 keer werd alles geregeld!
nogmaals voor de mensen hier geen aanmaning of notificatie voor bkr dan zijn ze fout bezig!!!! zoals veel in [Vulgair taalgebruik verwijderd door de moderator] van de financiële wereld. er gaat veel fout en om ts aan te spreken van laksheid terwijl de bank nog ergeren fouten maakt mogelijk tot zelfs zware consequenties voor ts
en ik denk/weet wel zeker dat het niet aan de ing ligt maar puur aan het personeel! en dient de ing mesen te betalen voor hun werkzaamheden dan zijn ze ook verantwoordelijk voor hun daden bij uitvoering[VERKEERDE!!!!] daarvan.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 mei 2016 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tekst aangepast
Reden: Tekst aangepast
maar hier in nederland krijg je geen gelijk maar moet je je gelijk halen!!! Vooral tegen de financiële sector. TS als ik jouw was zou ik morgen naar het hoofdkantoor van de ing bellen om een klacht in te dienen tegen de personeel van jouw ing kantoor. en leg uit dat je er zwaar onder leidt en dat je geen aanmaningen hebt, al betaald hebt en nog steeds een registratie kreeg!
Laatst gewijzigd door Radar op 04 mei 2016 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic tekst verwijderd
Reden: Offtopic tekst verwijderd
-
Klopt ook wel.. achteraf gezien een domme aanname van mij. En gebrekkige uitleg van ING bij het aanbieden van die overstapservice.
Moet iemand daarom 5 jaar in de problemen zitten?
Vind ik niet bepaald netjes omgaan met klanten
-
Dan denk ik dat dit al één reden is van het probleem. Als het goed is heb je met het afsluiten van het krediet toch de voorwaarden gekregen? Het is aan jezelf om die te lezen. Niet alleen dat, ik weet zeker, uit eigen ervaring met de ING uit het verleden, dat als het niet lukt om binnen drie maanden een dag rood te staan, dat er een herinnering komt. Heb je die niet gehad dan, of heb je alles van de ING ongelezen in de kliko gekieperd omdat je dacht dat je er al vanaf was?michaelmuusse schreef:Dit zou best kunnen. Ik heb het formulier overstap ingediend en ondertekend, en de betaalpas weggegooid in de veronderstelling dat ik weg was bij de ING. Wat zeker is, is dat ING mij moet waarschuwen dat er sprake is van een probleem, voordat ze overgaan op een BKR registratie.witte angora schreef: Bij mijn weten is het zo dat je minimaal één keer per drie maanden een dag een positief saldo op je rekening moet hebben. Heb je toevallig die periode van drie maanden overschreden?
Het argument van het betaalpasje begrijp ik eigenlijk niet zo. Als ik een betaling doe vanaf de ING heb ik dat hele pasje niet nodig. Dat gaat met TAN-codes via SMS. En als ik een overboeking doe van mijn andere bank naar de ING heb ik dat betaalpasje van de ING ook niet nodig. Waarom denk je dat het betaalpasje relevant is om dat tekort aan te zuiveren?
-
Hoe het nu is met de overstapservice weet ik niet. Ik weet wel dat, toen ik naast de ING een tweede rekening bij de Rabo opende, ik beslist niet van de overstapservice gebruik heb gemaakt omdat de ervaringen van anderen niet altijd positief waren. Ik heb er dus voor gekozen om alle automatische afschrijvingen zelf over te zetten. Dan wist ik tenminste zeker dat het goed ging, en als het niet goed ging, wist ik van welke rekening welke bedragen af zouden worden geschreven.michaelmuusse schreef:Klopt ook wel.. achteraf gezien een domme aanname van mij. En gebrekkige uitleg van ING bij het aanbieden van die overstapservice.
Maar ik begrijp nog steeds niet: was je niet duidelijk dat de overstapservice geen machtiging is naar beide banken om op eigen houtje met jouw geld te schuiven?
-
Ik heb eerlijk gezegd nooit die ING rekening gebruikt.... Dat hele gedoe met SMS ofzo veel te omslachtig. Ben denk ik ook nooit ingelogd geweest op internet omgeving of iets met mail ofzo . Ik had voor mn onderneming diverse rekeningen en heb dat geld een keer gepint toen het nodig was.. en daarna niet meer naar de rekening omgekeken. Omdat ik ING niet gebruikte maar overgestapt naar ABN waar je tenminste als klant gezien wordt. Overstap ondertekend en alles de prullenbak ingegooid in veronderstelling dat alles (incasso en krediet) overgenomen zou worden.
Nooit geen brief ontvangen van ING, laat staan aangetekend.
Klinkt misschien raar maar had in die tijd echt geen tijd om alle puntjes uit te pluizen van een gewone betaalrekening.
Denk dat de bank er voor is voldoende duidelijke informatie te geven, danwel te waarschuwen bij een probleem ipv. dit zien als een middel om je kapot te maken.
Klinkt misschien raar maar had in die tijd echt geen tijd om alle puntjes uit te pluizen van een gewone betaalrekening.
Denk dat de bank er voor is voldoende duidelijke informatie te geven, danwel te waarschuwen bij een probleem ipv. dit zien als een middel om je kapot te maken.
-
Telefoonnummer van toevallig Brahms?Brahms schreef: Uur in de telefonische wachtrij, bij mij pakken ze altijd gelijk op
Ze gooien gewoon de haak erop als je gewoon beleefd vragen begint te stellen over het dossier.
En brutaal! "Dan had u maar moeten betalen". "daar hebben we geen tijd voor" "daar gaan wij niet over" BAM hoorn erop.
ING super service!
Laatst gewijzigd door michaelmuusse op 03 mei 2016 23:51, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Als je die rekening nooit gebruikt snap ik wel dat je er van af wil, ook al is het maar een paar euro per maand, het kost je geld, en je hebt er verder niks aan.
Maar: als je die rekening nergens voor gebruikt, dan heeft die overstapservice ook geen nut. Immers, dat is alleen bedoeld om automatische overschrijvingen vanaf een bepaald tijdstip van de nieuwe bankrekening af te laten schrijven. Maar als dat op de ING-rekening niet het geval was, dan valt er in dat opzicht weinig over te stappen natuurlijk.
Nu is het dus een kwestie van: hoe de BKR-registratie te stoppen, als dat nog mogelijk is. Eerlijk gezegd kan een goed, openhartig gesprek nog wel eens een klein wondertje teweegbrengen. Je hebt nu een aantal dingen helder op een rijtje. Als je nu eens een nette brief schrijft, waarin je niet beschuldigt, en ook geen slachtoffer speelt, maar gewoon aangeeft waarom je dingen gedaan hebt zoals je deed. Niet te lang, probeer kort en zakelijk te blijven, liefst hooguit één A4. Misschien helpt het, misschien niet, dat weet ik niet. Maar als je het zo doet, heb je het in ieder geval geprobeerd.
Maar: als je die rekening nergens voor gebruikt, dan heeft die overstapservice ook geen nut. Immers, dat is alleen bedoeld om automatische overschrijvingen vanaf een bepaald tijdstip van de nieuwe bankrekening af te laten schrijven. Maar als dat op de ING-rekening niet het geval was, dan valt er in dat opzicht weinig over te stappen natuurlijk.
Nu is het dus een kwestie van: hoe de BKR-registratie te stoppen, als dat nog mogelijk is. Eerlijk gezegd kan een goed, openhartig gesprek nog wel eens een klein wondertje teweegbrengen. Je hebt nu een aantal dingen helder op een rijtje. Als je nu eens een nette brief schrijft, waarin je niet beschuldigt, en ook geen slachtoffer speelt, maar gewoon aangeeft waarom je dingen gedaan hebt zoals je deed. Niet te lang, probeer kort en zakelijk te blijven, liefst hooguit één A4. Misschien helpt het, misschien niet, dat weet ik niet. Maar als je het zo doet, heb je het in ieder geval geprobeerd.
-
Ok goeie tip Witte Angora.
Inderdaad er liep volgens mij geen enkele incasso vanaf die rekening.
Inderdaad er liep volgens mij geen enkele incasso vanaf die rekening.
Laatst gewijzigd door michaelmuusse op 09 mei 2016 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
@michaelmuuse,michaelmuusse schreef:Klopt ook wel.. achteraf gezien een domme aanname van mij. En gebrekkige uitleg van ING bij het aanbieden van die overstapservice.
Wat ik niet zo goed begrijp is hoe je als ondernemer zo onzorgvuldig met je financiële zaken kunt omgaan. Je zegt dat je het heel druk had, daar heb ik begrip voor, maar zeker je financiën moeten toch ergens de prioriteit hebben om dit soort problemen (en bij komende frustratie/kopzorgen) te voorkomen.
Je zegt dat de bank niet aan hun zorgplicht heeft voldaan door jou niet te informeren op het moment van opzegging, dat je niet kon opzeggen(hoewel ze dit dus wel in reactie op de opzegging aangaven). Echter zeg je zelf dat je niet eens wist hoeveel (negatief) saldo er op de rekening stond én was je niet op de hoogte van de voorwaarden van je eigen overeenkomst. Dit vind ik vreemd.
Als je dit dan ook niet vraagt (lees: "Kan ik mijn rekening sluiten terwijl ik rood sta?"), kun je toch niet verwachten dat de bank eerst jou allerlei vragen stelt over dit soort zaken terwijl jij als klant alleen wil opzeggen? Ik denk niet dat het onredelijk is om aan te nemen van een klant dat deze op de hoogte is van de inhoud van de overeenkomst van zo'n simpel financieel product, zeker als deze ondernemer is.
Een tip voor de volgende keer zou zijn om toch in ieder geval in te loggen op je account en te controleren dat alles goed is afgehandeld, en daarna pas enige administratie, inloggegevens, pasjes, etc. van de hand te doen. De BKR registratie had hiermee kunnen worden voorkomen. Zoals het nu is gegaan is de BKR registratie wél terecht gedaan, omdat je niet alleen langer dan mocht het maximum roodstond, maar ook geen rente betaalde of het bedrag zuiverde. Je hebt het nu betaald, dat is uiteraard alleen maar goed. Echter is dit wel ruim 7 maanden te laat geweest, en zelfs 5 maanden nadat de ING je op de hoogte had gesteld van het probleem. Waarom heeft dat dan zo lang geduurd?
Je geeft ook aan dat je de ING €1000 hebt betaald (geen rente, overige kosten?) en dat ze hier genoegen mee nemen (en dus de rest kwijt hebben gescholden?). Dat spreekt naar mijn idee coulance uit in deze casus, terwijl je zelf nalatig bent geweest.
Verder schrijf je dat je 5 jaar bijna op zijn. Wat is dan het probleem? De registratie is nou eenmaal terecht, want je hebt je niet aan je verplichtingen gehouden, ook niet nadat de bank je had geïnformeerd.
Wat wil je nu precies bereiken met dit topic?
Laatst gewijzigd door Radar op 04 mei 2016 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op en quote van eerder aangepast bericht verwijderd
Reden: Reactie op en quote van eerder aangepast bericht verwijderd
-
Nog een ander punt:
Als je een zakelijke rekening hebt, dan krijg je ook ieder kwartaal een factuur van ING voor het gebruik.
Je betaalt dan voor het pasje, stortingen en opnames (alle soorten en maten) en het rood staan.
Dit geld wordt van je rekening afgehaald.
Als je dus 1000 rood mag staan en je hebt dit al opgenomen dan loopt het bedrag snel hoog op met allegevolgen van dien
Als je een zakelijke rekening hebt, dan krijg je ook ieder kwartaal een factuur van ING voor het gebruik.
Je betaalt dan voor het pasje, stortingen en opnames (alle soorten en maten) en het rood staan.
Als je dus 1000 rood mag staan en je hebt dit al opgenomen dan loopt het bedrag snel hoog op met allegevolgen van dien
Dit geldt, sans papieren factuur, ook voor consumentenrekeningen. Bij iedere bank overigens, tenzij je een gratis rekening hebt (zoals bijv. een studentenbetaalrekening zonder krediet).taxikemperman schreef:Nog een ander punt:
Ik wil nog wel even kwijt dat CB hier gewoon gelijk heeft:
CB schreef:Het is niet de bank naar de mond praten, maar gewoon de feiten die TS hier weergeeft realistisch bekijken en daarna onderbouwd beantwoorden. Iets wat ik in uw reactie helaas mis.john18 schreef:Nou nou er zitten hier weer mensen die alleen naar de mond van de banken praten!!! moneyman, cb, tijgertje1, en jullie4444!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben zelf een kleine ondernemer en ik verbaas me enorm over deze zaak. Ik neem aan dat het een zakelijke rekening betreft, en die kost meer dan een particuliere rekening. Waarom zo'n rekening openen en er vervolgens geen gebruik van maken? Alleen daarmee gooi je al geld weg, wat je voor andere zaken had kunnen gebruiken. Ook rood staan kost geld, dus dit zou je ten allen tijde moeten voorkomen.
Hoe kun je bedenken dat de ene bank het tekort dat je had bij de andere wel even zou aanzuiveren? Ik kan daar echt niet bij.
Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat een ondernemer zo laks met zijn financiën omgaat. En dan achteraf maar klagen.
Hoe kun je bedenken dat de ene bank het tekort dat je had bij de andere wel even zou aanzuiveren? Ik kan daar echt niet bij.
Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat een ondernemer zo laks met zijn financiën omgaat. En dan achteraf maar klagen.
Zijn herinneringen, aanmaningen en vooraankondiging verstuurd? Volgens BKR site is dat vereiste voor negatieve registratie
https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/
https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/
Hoe voorkom ik een negatieve registratie?
U voorkomt een negatieve registratie door op tijd te betalen. Als u niet op tijd betaalt, krijgt u herinneringen en aanmaningen van uw kredietverstrekker. Voordat de kredietverstrekker een Achterstandsmelding bij BKR doet, waarschuwt hij u door middel van een vooraankondiging. U heeft dan nog een laatste kans om een negatieve registratie te voorkomen.
16again schreef:Zijn herinneringen, aanmaningen en vooraankondiging verstuurd? Volgens BKR site is dat vereiste voor negatieve registratie
https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/Hoe voorkom ik een negatieve registratie?
U voorkomt een negatieve registratie door op tijd te betalen. Als u niet op tijd betaalt, krijgt u herinneringen en aanmaningen van uw kredietverstrekker. Voordat de kredietverstrekker een Achterstandsmelding bij BKR doet, waarschuwt hij u door middel van een vooraankondiging. U heeft dan nog een laatste kans om een negatieve registratie te voorkomen.
Hier heb je het ongeacht dat ts fouten maakt, maakt de bank ook fouten. maar die maakt zware fouten die ten kosten van ts komen. een bank moet beter weten dan zware sanctie op te leggen tegen ts!!! de bank blijft rente vorderen voor rood staan zels kosten rekening en krijgt betaalt maar ts komt in de problemen door de bank en dat is onterecht zonder aan de verplichte voorwaarden te voldoen zoals bkr eist! Het gaat niet om de laks heid van ts waar jullie over door gaan!!!!! praat ook over de fouten van de bank! maar dat doen jullie niet!!!! Waarom niet????
waarom praten jullie nu niet of de bank ts heeft gewaarschuwd van bkr zo als verplicht. als jullie een boete krijgen en het blijkt dat de meet apparatuur niet aan de eisen voldeed dan krijg je geld terug van justitie dan praat je ook niet continu over jezelf dat je te hard reed of zo. dat noem je dan geluk. nu heeft de bank niet aan het vereiste gedaan en ts heeft fouten gemaakt. dus vind dat de bkr registratie onterecht is! voldoet niet aan de vereiste voorwaarden.
hij geeft aan geen waarschuwing te hebben ontvangen voor bkr.michaelmuusse schreef:Ik wil hier wel even op reageren.
Ik kan mij niet herinneren ooit 1 aangetekende brief te hebben ontvangen ivm een mogelijke BKR registratie.
En ik denk dat de bank dus niet kan aantonen mij gewaarschuwd te hebben.
mocht hij die wel hebben gehad dan heeft de bank goed gehandeld anders niet.
Dus als er geen waarschuwingen zijn geweest die voldoen aan de vereiste voorwaarden is de bank aansprakelijk voor de geleden en nog te leiden schaden. Maar ik blijf erbij dat het niet de ing is maar het personeel die de fouten maken. Er is niks mis met ing!
Nee, hij geeft aan nooit een aangetekende brief te hebben ontvangen. Hij geeft ook aan dat hij wél berichtgeving had ontvangen over het negatieve saldo en dat de rekening zonder zuivering niet beëindigd kon worden. Hij heeft tussen die brief uit februari en de betaling 5 maanden lang niets gedaan.john18 schreef:hij geeft aan geen waarschuwing te hebben ontvangen voor bkr.michaelmuusse schreef:Ik wil hier wel even op reageren.
Ik kan mij niet herinneren ooit 1 aangetekende brief te hebben ontvangen ivm een mogelijke BKR registratie.
Nergens staat dat deze berichtgeving aangetekend verstuurd had moeten worden.
U voorkomt een negatieve registratie door op tijd te betalen. Als u niet op tijd betaalt, krijgt u herinneringen en aanmaningen van uw kredietverstrekker. Voordat de kredietverstrekker een Achterstandsmelding bij BKR doet, waarschuwt hij u door middel van een vooraankondiging. U heeft dan nog een laatste kans om een negatieve registratie te voorkomen.Julie4444 schreef:Nee, hij geeft aan nooit een aangetekende brief te hebben ontvangen. Hij geeft ook aan dat hij wél berichtgeving had ontvangen over het negatieve saldo en dat de rekening zonder zuivering niet beëindigd kon worden. Hij heeft tussen die brief uit februari en de betaling 5 maanden lang niets gedaan.john18 schreef:hij geeft aan geen waarschuwing te hebben ontvangen voor bkr.michaelmuusse schreef:Ik wil hier wel even op reageren.
Nergens staat dat deze berichtgeving aangetekend verstuurd had moeten worden.
geeft aan dat hij geen brief/waarschuwing te hebben gehad!michaelmuusse schreef:Ik heb eerlijk gezegd nooit die ING rekening gebruikt.... Dat hele gedoe met SMS ofzo veel te omslachtig. Ben denk ik ook nooit ingelogd geweest op internet omgeving of iets met mail ofzo . Ik had voor mn onderneming diverse rekeningen en heb dat geld een keer gepint toen het nodig was.. en daarna niet meer naar de rekening omgekeken. Omdat ik ING niet gebruikte maar overgestapt naar ABN waar je tenminste als klant gezien wordt. Overstap ondertekend en alles de prullenbak ingegooid in veronderstelling dat alles (incasso en krediet) overgenomen zou worden.
dus voldoet niet aan de vereiste voorwaarden julie4444
Beter lezen: TS geeft aan wel degelijk correspondentie te hebben ontvangen, waaronder een brief over het tekortschietende saldo.john18 schreef:geeft aan dat hij geen brief/waarschuwing te hebben gehad!
dus voldoet niet aan de vereiste voorwaarden julie4444
Zolang TS niet aangeeft wat er inhoudelijk in die correspondentie gestaan heeft kunnen we helemaal niet stellen dat dit niet is gebeurd. Overigens worden leningen van €500 of meer sws al geregistreerd bij BKR.
Als je de voorwaarden leest zie je ook staan dat de rekening minimaal 1 dag per kwartaal een positief saldo moet hebben en niet de limiet mag overschrijden. Wanneer de klant zich niet aan deze voorwaarden houdt, zijn ze in verzuim en hoeven ze, volgens de voorwaarden, niet in gebreke worden gesteld.
TS wist dus al dat hij geld leende waarbij een BKR registratie hoort. Daarna koos hij ervoor nog ruim 5 maanden in verzuim te blijven na hierover geïnformeerd te zijn door de bank.
Ergo: het enige wat we op dit moment met zekerheid kunnen stellen is dat TS zich niet aan zijn overeenkomst heeft gehouden. Voor de rest hebben we onvoldoende feiten.