olaf79 schreef:Tsja, procedures, regelels, processen, je wordt er als consument kriegel van. Die wijkkast is van Ziggo. Laat ziggo er dan gewoon werken als het nodig is. Kunnen er gelijk een hele rits overbodige ambtenaren verdwijnen.
Het probleem voor de gemeente is dan weer, dat Ziggo monteurs, niet de beste bestraters zijn, en er oa door het openbreken van trottoirs, en weer hap-snap dichtstraaten voor zorgen dat de gemeente, en dus de burger, meer kosten moet maken voor wegonderhoud. Want de gemeente is weer verantwoordelijk als een burger struikelt over een opstaande tegel. Idem aannemerbusjes die geparkeerd worden op grasveldjes, en bij het wegrijden mooie voren achterlaten, etc.
Via een regeling/tool/procedure naar keuze zorgt een gemeente er zo oa voor dat een nutsbedrijf niet ongezien zomaar kan gaan breken, en de rekening voor bijvoorbeeld het bestraten of fatsoeneren van een groenstrook ook krijgt.
Ziggo heeft UPC ooit toen destijds overgenomen. Ik was een UPC klant. met een solide contract en probleemloos intersletten kwam Ziggo om de hoek kijken. De kosten van dit contract zijn 3 keer verhoogt totaal 2,4 % procent. Ik betaalde €72,- (goed en betrouwbaar) na 1,7 jaar heb ik wegens omstandigheden dit contract moeten omzetten naar minder. Ik kreeg van Ziggo een nieuw contract aangeboden wat past binnen mijn budget (schuldhulpverlening WSNP)
(maand 1) Ik ging met de bestelling van een degelijke Golf naar een afgetrapte marktplaats Opel of verzin maar een synoniem.
de rekening van het oude contract is doorberekend terwijl ik al op de nieuwe modem en instellingen stond (van 150 M/bits naar 40 M/bits telefoon is ook al jaren extra doorbereken ipv 10 was er 15 (internationaal onbeperkt berekend) ik heb nog nooit buitenland gebeld of what ever en dat is in de geschiedenis terug te halen. het oude contract van UPC bevatte dit gegeven niet en deze waren blijkbaar ook in de algemene kostenverhogingen bij -berekend. Ik heb gebeld en ongeveer 36 klopte niet van die rekening. dat zou goed komen volgende maand en anders kon ik bellen voor een nieuw IDEAL bedrag. (dat kon in mijn geval niet, omdat ik een budgetbeheerder heb. je zou denken dat het op de nieuwe factuur wel goed staat.
(maand 2) Ik bel wederom over inkomend factuur. dat de kosten van de maand hiervoor niet klopt. Ik krijg gelijk (wederom) dat er ongeveer 37 van de rekening af moet. maar alweer een hoog bedrag. De zelfde maand kondigt Ziggo een prijsverhoging aan van ongeveer €2 op mijn basis contract (ik heb net contract afgesloten met voorwaarde en ze verhogen deze????) de kosten zijn nog steeds niet verrekend en we zitten nu in maand 3 en ik wacht op dit factuur.
Ik ben van plan naar kantoor te gaan met modem en mediaboxje (stelt 3 keer niks voor) en het verhaal eens met passie te gaan vertellen.
Ik denk dat ze in het Ziggo hoofdkantoor een zééér brede antiagressiebalie hebben van 1.50 meter hoog. Zoals je die ook ziet bij politiebureaus en woningcorporaties.