LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Do848

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

Moneyman schreef:
Do848 schreef:Ik moet de uitzending zelf nog een keer terug kijken, maar dat word vrij lastig aangezien wij nu geen internet hebben thuis. Ik kan nu dus niet kijken wat het advies verder was bij kassa.
Als je op dit forum advies kunt vragen, kan je toch ook die uitzending terugkijken? Sowieso bijzonder dat je eerst meermalen uitgesproken positief over die uitzending spreekt, en anderen ernaar verwijst, jaar nu zelf niet weet wat het advies was. Terwijl dat voor jou het belangrijkste is.

Het lastige met dit soort zaken is dat je heel lastig kunt bewijzen dat niemand met jouw aansluiting dat nummer heeft gebeld. En dat probleem ligt bij jou, niet bij Telfort.
Ik ga mijn data van mijn internet bundel niet opmaken aan het bekijken van filmpjes.
Er is niks bijzonders aan dat ik in eerste instantie vol lof over de uitzending sprak. Dat spreek in namelijk nog steeds.

Tevens heb ik hier nergens om advies gevraagd, ik heb mijn verhaal gedaan that's it.

Telfort kan ook niet bewijzen dat wij ook daadwerkelijk dat telefoonnummer hebben "ingetoetst" Tevens staan er op een aantal data dat er ook gebeld was naar dat nummer, en we bij ons niemand thuis was.
Laatst gewijzigd door Do848 op 23 mei 2016 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Do848

GJvdZ schreef:
Do848 schreef:@Michiel jij werkt vast bij telfort aangezien die met hetzelfde onzin verhaal kwamen aanzetten.
Je weet toch dat iedereen hier bij Telfort, KPN, Vodafone, Ziggo, Essent, Eneco, Jumbo, Albert Heijn, Mediamarkt, Blokker, enz werkt. En dat allemaal in 24 uur per dag. Knap he.
Daar begint het indd steeds meer naar te lijken, hoe behulpzaam ze op andere fora wel kunnen zijn. En wat een misselijk makende negatieve vibe er hier op het forum valt is niet te vergelijken.

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Hallo Do848,

Wat vervelend dat je nu geen gebruik meer kunt maken van internet vanwege dit issue. We willen je graag uitnodigen op ons forum waar je je naw-gegevens aan ons kunt kenbaar maken via een privébericht. Na ontvangst gaan wij dan kijken wat we voor je kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,

Telfort Forum Team
Laatst gewijzigd door Telfort webcare op 23 mei 2016 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Mark1992

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Sowieso een vervelend onderwerp, omdat je eigenlijk tot op heden niet kunt bewijzen dat je niet zelf hebt gebeld of niet thuis was. Voor Telfort kan ik het antwoord ook wel begrijpen, als iedereen zulke dingen claimt dan zal het makkelijker zijn om te frauderen via dit soort nummers.

Misschien dat het een idee is om contact te krijgen met de mensen achter het gebelde nummer. Ik neem aan dat zij kunnen aangeven wat er precies is betaald met deze telefoontjes, want zeg nou zelf, het is jullie eigen telefoonnummer dus op privacy kunnen zij het niet gooien. Misschien dat zij jullie deze informatie kunnen geven, zoals eventueel spelnaam etc. waar het dan ook voor gebruikt is. Misschien zijn hier ook bepaalde referenties aan gebonden, die jullie kunnen gebruiken bij de dienst waarvoor het is gebruikt, spel etc. Misschien als jullie dit duidelijk hebben, deze spelontwikkelaar meer informatie kan geven over eventuele accountnamen en dergelijke. Dit zal wel wat moeilijker worden, aangezien zij het misschien wel op privacy zullen gooien. Met een beetje geluk kunnen jullie een IP-adres krijgen, of andere gegevens waardoor jullie de verantwoordelijke persoon wel kunnen achterhalen, of dat er inderdaad misbruik is gemaakt via jullie router...

Misschien dat je dus via deze stappen meer informatie kunt ontdekken, en misschien zelfs iemand verantwoordelijk kunt stellen voor deze kosten.

Verder weet ik jullie gezinssamenstelling niet, zoals je eerder aangaf, maar mochten jullie kinderen hebben, is het dan mogelijk dat bepaalde vriendjes komen ''spelen'' en het nummer hebben gebeld? Ik heb namelijk vaker zulke dingen gelezen.

Succes met het uitzoeken en met deze kwestie.

Do848

Mark1992 schreef:Sowieso een vervelend onderwerp, omdat je eigenlijk tot op heden niet kunt bewijzen dat je niet zelf hebt gebeld of niet thuis was. Voor Telfort kan ik het antwoord ook wel begrijpen, als iedereen zulke dingen claimt dan zal het makkelijker zijn om te frauderen via dit soort nummers.

Misschien dat het een idee is om contact te krijgen met de mensen achter het gebelde nummer. Ik neem aan dat zij kunnen aangeven wat er precies is betaald met deze telefoontjes, want zeg nou zelf, het is jullie eigen telefoonnummer dus op privacy kunnen zij het niet gooien. Misschien dat zij jullie deze informatie kunnen geven, zoals eventueel spelnaam etc. waar het dan ook voor gebruikt is. Misschien zijn hier ook bepaalde referenties aan gebonden, die jullie kunnen gebruiken bij de dienst waarvoor het is gebruikt, spel etc. Misschien als jullie dit duidelijk hebben, deze spelontwikkelaar meer informatie kan geven over eventuele accountnamen en dergelijke. Dit zal wel wat moeilijker worden, aangezien zij het misschien wel op privacy zullen gooien. Met een beetje geluk kunnen jullie een IP-adres krijgen, of andere gegevens waardoor jullie de verantwoordelijke persoon wel kunnen achterhalen, of dat er inderdaad misbruik is gemaakt via jullie router...

Misschien dat je dus via deze stappen meer informatie kunt ontdekken, en misschien zelfs iemand verantwoordelijk kunt stellen voor deze kosten.

Verder weet ik jullie gezinssamenstelling niet, zoals je eerder aangaf, maar mochten jullie kinderen hebben, is het dan mogelijk dat bepaalde vriendjes komen ''spelen'' en het nummer hebben gebeld? Ik heb namelijk vaker zulke dingen gelezen.

Succes met het uitzoeken en met deze kwestie.
Volgens mij typ ik toch echt geen Russisch, ik heb al aangegeven dat wij of iemand anders in ons huishouden niet naar dat telefoonnummer heeft gebeld. Wij hebben dus ook geen credits gekocht voor spelletjes.

Do848

Telfort webcare schreef:Hallo Do848,

Wat vervelend dat je nu geen gebruik meer kunt maken van internet vanwege dit issue. We willen je graag uitnodigen op ons forum waar je je naw-gegevens aan ons kunt kenbaar maken via een privébericht. Na ontvangst gaan wij dan kijken wat we voor je kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,

Telfort Forum Team
Ik heb nogmaals mijn gegevens naar u doorgestuurd.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Volgens mij gaat het Kassa item over mobiele telefonie en niet over vaste telefonie. Bij mobiel kan ik me het verhaal voorstellen. Een gehackte phone kan zoiets veroorzaken. Bij vaste telefonie is dit volgens mij onmogelijk tenzij je zelf (terug) hebt gebeld.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Olaf:
Do848 schreef:Wij internetten overigens draadloos, en 90% van ons draadloze internet verkeer gaat via onze mobiele telefoon. Onze laptop worden zelden tot nooit gebruikt.
Aangezien de verbinding draadloos gaat, kan volgens mij in principe iemand anders op de lijn inbreken.

Do848

Er zijn meerdere klachten met de vaste telefoonlijn, ook bij andere providers.

Do848

witte angora schreef:@ Olaf:
Do848 schreef:Wij internetten overigens draadloos, en 90% van ons draadloze internet verkeer gaat via onze mobiele telefoon. Onze laptop worden zelden tot nooit gebruikt.
Aangezien de verbinding draadloos gaat, kan volgens mij in principe iemand anders op de lijn inbreken.
Juist ja, en zo denk ik er ook over.

Mark1992

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Do848 schreef:Volgens mij typ ik toch echt geen Russisch, ik heb al aangegeven dat wij of iemand anders in ons huishouden niet naar dat telefoonnummer heeft gebeld. Wij hebben dus ook geen credits gekocht voor spelletjes.
Volgens mij type ik ook geen Russisch. Zoals ik heb aangegeven is het mogelijk dat jullie nummer is misbruikt voor een betaaldienst, wat dus o.a. een spel zou kunnen zijn. Ik heb alleen een eventueel idee aangeven, waardoor jij dit verder uit zou kunnen zoeken. Je bent naar dit forum gekomen voor informatie, ideeën, of hulp. Hierdoor geven mensen hun mening, ideeën en bieden zij je hulp aan, ik zou dan ook aanbevelen reacties niet steeds als een aanval te zien, maar als feedback of een eventueel denkpunt. In mijn reactie heb ik namelijk nergens getypt dat er ook maar iemand in uw gezin spelletjes speelt, alleen dat de kans groot is dat uw telefoonnummer wel voor een spelletjes dienst is misbruikt.

Niemand op dit forum zegt dat je liegt over wat er gebeurt is, ze geven alleen bepaalde mogelijkheden aan. Het kan dus voorkomen dat u het niet eens bent met wat iemand reageert, maar een beetje normaal reageren kan ook. U zit met een probleem van €800,00 - €1.000,00 en wij zijn mensen die u vrijwillig tips geven en proberen mee te denken.

Succes nog.

Do848

Mark1992 schreef:
Do848 schreef:Volgens mij typ ik toch echt geen Russisch, ik heb al aangegeven dat wij of iemand anders in ons huishouden niet naar dat telefoonnummer heeft gebeld. Wij hebben dus ook geen credits gekocht voor spelletjes.
Volgens mij type ik ook geen Russisch. Zoals ik heb aangegeven is het mogelijk dat jullie nummer is misbruikt voor een betaaldienst, wat dus o.a. een spel zou kunnen zijn. Ik heb alleen een eventueel idee aangeven, waardoor jij dit verder uit zou kunnen zoeken. Je bent naar dit forum gekomen voor informatie, ideeën, of hulp. Hierdoor geven mensen hun mening, ideeën en bieden zij je hulp aan, ik zou dan ook aanbevelen reacties niet steeds als een aanval te zien, maar als feedback of een eventueel denkpunt. In mijn reactie heb ik namelijk nergens getypt dat er ook maar iemand in uw gezin spelletjes speelt, alleen dat de kans groot is dat uw telefoonnummer wel voor een spelletjes dienst is misbruikt.

Niemand op dit forum zegt dat je liegt over wat er gebeurt is, ze geven alleen bepaalde mogelijkheden aan. Het kan dus voorkomen dat u het niet eens bent met wat iemand reageert, maar een beetje normaal reageren kan ook. U zit met een probleem van €800,00 - €1.000,00 en wij zijn mensen die u vrijwillig tips geven en proberen mee te denken.

Succes nog.
Bedankt voor uw verdere toelichting, u moet goed begrijpen dat ik behoorlijk gefrustreerd raakt. Ons gezin zit nu thuis zonder en zonder tv, en telfort laat gewoon behoorlijk wat steken vallen in de afhandeling van dit incident.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maar dat reageer je nu af op mensen die je proberen te helpen en voorzien van tips.
Wat denk je dat je daar mee opschiet, behalve dat je je frustratie even kan botvieren?
Uiteindelijk keert op deze manier ook iedereen je de rug toe...

grun

Ongelezen bericht door grun »

Do848 schreef:Er zijn meerdere klachten met de vaste telefoonlijn, ook bij andere providers.
Even voor alle duidelijkheid: wat u een vaste lijn noemt, is geen telefoontoestel met een draad, maar een draadloze telefoon zoals een DECT toestel? Dat soort toestellen hebben allemaal vanaf de fabriek hetzelfde wachtwoord, bijvoorbeeld 0000 of 1234. Ik neem aan dat u het default wachtwoord wel veranderd had?

Zelf heb ik een soortgelijke situatie thuis, en voor het gemak noem ik dat dect toestel ook een vaste telefoonlijn, omdat de reikwijdte beperkt is en ook omdat het een normaal nummer heeft. Dat wil zeggen, met een netnummer (lees: geen 06 nummer).

Do848

grun schreef:
Do848 schreef:Er zijn meerdere klachten met de vaste telefoonlijn, ook bij andere providers.
Even voor alle duidelijkheid: wat u een vaste lijn noemt, is geen telefoontoestel met een draad, maar een draadloze telefoon zoals een DECT toestel? Dat soort toestellen hebben allemaal vanaf de fabriek hetzelfde wachtwoord, bijvoorbeeld 0000 of 1234. Ik neem aan dat u het default wachtwoord wel veranderd had?

Zelf heb ik een soortgelijke situatie thuis, en voor het gemak noem ik dat dect toestel ook een vaste telefoonlijn, omdat de reikwijdte beperkt is en ook omdat het een normaal nummer heeft. Dat wil zeggen, met een netnummer (lees: geen 06 nummer).
Het gaat gewoon om een toestel wat is aangesloten op onze modem. Inderdaad een draadloze telefoon waarvan het nummer met 010 begint.

Op dit toestel zit geen vergrendeling met pincode net zoals bij 90% van de huistelefoons die je in de winkel koopt.

Do848

angel1978 schreef:Maar dat reageer je nu af op mensen die je proberen te helpen en voorzien van tips.
Wat denk je dat je daar mee opschiet, behalve dat je je frustratie even kan botvieren?
Uiteindelijk keert op deze manier ook iedereen je de rug toe...
Ik reageer het op niemand af, verdere discussie hier over is dan ook niet noodzakelijk. Mijn insteek was alleen maar om het hier mede te delen zodat het bekend wordt dat er weer fraude word gepleegd met het bekende telefoonnummer.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

In mijn fritzbox kan ik inloggen, om complete bel geschiedenis terug te zien. Kan dat ook met jouw modem?

Ik sluit overigens niet uit dat modems te hacken zijn, waarna via internet gesprekken vanaf jouw nummer en op jouw kosten mogelijk zijn.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Do848 schreef:
Op dit toestel zit geen vergrendeling met pincode net zoals bij 90% van de huistelefoons die je in de winkel koopt.
Dus in principe kan iedereen van jullie lijn gebruik maken?

Do848

16again schreef:In mijn fritzbox kan ik inloggen, om complete bel geschiedenis terug te zien. Kan dat ook met jouw modem?

Ik sluit overigens niet uit dat modems te hacken zijn, waarna via internet gesprekken vanaf jouw nummer en op jouw kosten mogelijk zijn.
Omdat onze modem gereset is kunnen wij helaas niet meer onze bel geschiedenis in zien.
Mijn vermoeden is ook echt dat onze modem gehacked moet zijn. Wij hebben ons nergens aangemeld of dit telefoonnummer gedraaid. Ook niemand in ons huishouden heeft dit telefoonnummer gebeld.
Laatst gewijzigd door Do848 op 23 mei 2016 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Do848

witte angora schreef:
Do848 schreef:
Dus in principe kan iedereen van jullie lijn gebruik maken?
Nee inprinciepe kan niet iedereen van onze lijn gebruik maken want u kunt dat ook niet.

Gesloten