In principe heeft de debiteurafdeling het goed gedaan. Waar ik ze wel kwalijk voor neem is dat ze de overige hoofdsom, waarvan de betaaldata nog niet verstreken is dit doorgegeven aan de incasso. (ik weet dan niet hoe dit in de algemene voorwaarden staat).Moneyman schreef:Maar wat heeft de debiteurenafdeling niet goed gedaan dan? Die hebben de creditering gewoon doorgegeven, en die is ook verwerkt. Ik zie in dit topic nog geen fouten van de debiteurenafdeling.moederslink schreef:Daarom schreef ik ook in 1e instantie dat debiteuren hierin mogelijk nog iets kan betekenen, omdat zij ook wat recht te breien hebben.
Hen bellen kan altijd, maar ik verwacht niet dat zij ineens iets gaan doen. Daarvoor is het traject veel te ver, los van het feit dat er ook geen reden toe is.
Voorbeeld : Ik sluit een contract af van een jaar bij kpn af. eerste 3 maanden gaat goed met betaling, maar de 4e maand wordt opeens niet afgeschreven om welke reden dan ook. Dit geldt ook voor de opvolgende maand. Is het dan niet zo dat enkel die 2 maanden doorgestuurd worden naar het incasso bureau i.p.v. alle opvolgende maanden tot einde contractsduur.
Misschien dat een school dit wel kan? Misschien dat u hier meer over weet? Want ben nooit eerder zo een situatie tegen gekomen waarin de hoofdsom aangepast wordt na bijvoorbeeld tussentijds beëindigen contract