LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik zie door de tandartsoffertes niet meer wat ik moet doen

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
wanhopigevrouw

Re: Ik zie door de tandartsoffertes niet meer wat ik moet doen

Ongelezen bericht door wanhopigevrouw »

Ik heb nog even teruggelezen.. Excuses.. de pijn maakt dat ik niet alles meekrijg..

Oudere foto's heb ik helaas niet zelf.. misschien zijn ze wel op te vragen bij mijn oude tandarts.

De hoogste offerte is gemaakt na mondonderzoek. De andere offertes alleen aan de hand van de foto's en de eerste offerte.

Ik schrik er wel van dat je zoveel andere problemen ziet op de foto..
Ik ben van plan ieder half jaar op controle te gaan maar eerlijk is eerlijk.. na deze ingreep is mijn tandartskosten potje even helemaal leeg en ik vrees dat ik volgend jaar pas verder kan met eventuele nodige behandelingen..

Aanstaande dinsdag heb ik een gesprek met de tandarts over de hoogste offerte..
Dit is namelijk de tandarts die mij het snelst kan helpen en ik ben geneigd akkoord te gaan omdat ik de pijn gewoon niet meer uithou..

ik zal hem vragen waar de hoge kosten inzitten.. en waarom de narcose bij hem zo hoog geprijsd is en er codes op de offerte staan die er bij anderen niet opstaan en andersom, maar als hij een technisch verhaal afsteekt heb ik natuurlijk geen weerwoord.. Ik kan moeilijk eerst tandheelkunde gaan studeren voor ik in discussie ga over welke aanpak de beste is.. Ik verwacht dat hij zal zeggen dat de kwaliteit beter is bij hem... en dan zou ik niet weten wat ik daarop terug moet zeggen.

Jammer dat ik je niet mee kan nemen, vroem..

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

vroem schreef:volgens mij schrijven ze allemaal met een vork...
In een 24, kleine kies, 2 wortelstiften plaatsen? helemaal gek geworden?
Idem degeen die na de endo zelfs 4 stiften wil plaatsen in de 46...malpraxis m.i.
In een tijd waarin de consensus is liever helemaal geen stiften te plaatsen.
Kroon 24: solitaire kroon, geen aparte kosten voor noodkroon toegestaan en geen aparte beetregistratie nodig...
Kosten die ze voor de narcose in rekeing brengen kan ik weinig over zeggen, geen ervaring mee. Voor de rest zijn fotos handig om een oordeel te vellen.

Jouw angst voor tandarts behandelingen wordt uitgebuit vrees ik.
Ik neem aan dat je dit gaat melden bij jullie beroepsvereniging.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

GJvdZ schreef:
vroem schreef:volgens mij schrijven ze allemaal met een vork...
In een 24, kleine kies, 2 wortelstiften plaatsen? helemaal gek geworden?
Idem degeen die na de endo zelfs 4 stiften wil plaatsen in de 46...malpraxis m.i.
In een tijd waarin de consensus is liever helemaal geen stiften te plaatsen.
Kroon 24: solitaire kroon, geen aparte kosten voor noodkroon toegestaan en geen aparte beetregistratie nodig...
Kosten die ze voor de narcose in rekeing brengen kan ik weinig over zeggen, geen ervaring mee. Voor de rest zijn fotos handig om een oordeel te vellen.

Jouw angst voor tandarts behandelingen wordt uitgebuit vrees ik.
Ik neem aan dat je dit gaat melden bij jullie beroepsvereniging.
kan ik niet zonder namen..... maar wanneer ik die wel zou hebben vermoed ik dat ze al bekend zijn, zowel bij zorgverzekeraars als inspectie als NZA. Van die laatste verwacht ik toch al niets gezien een recente gebeurtenis en reactie van NZA daarop. Zij kennen de wettelijke basis waaronder zij vallen niet eens, of kennen zich zelf zoveel macht toe dat ze die menen te kunnen negeren.

vroem

ik ben even benieuwd naar het vervolg hiervan.

vroem

Jammer weer....

Gesloten