LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hackers aan het werk waardoor hoge kosten

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
newmikey

Re: Hackers aan het werk waardoor hoge kosten

Ongelezen bericht door newmikey »

BertAlken007 schreef:Maar verder is dit een zinloos forum (op een aantal goede opmerkingen na) als je op deze wijze deelneemt aan een discussie.
Welk deel van de uitdrukking "consumentenforum" is u niet helemaal duidelijk? Er zijn fora die specifiek cateren voor zakelijk afnemers van diensten.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

BertAlken007 schreef:Gaat dit altijd zo op dit forum? Wat een commentaar van sommige. Weten zelf niet waar het over gaat
.............Heeft totaal niets met zakelijk of als consument te maken.
Beste Bert, dit is een forum voor consumenten. Jouw kwestie, hoe vervelend ook, is geen consumentenkwestie.
Laatst gewijzigd door kuklos op 12 jul 2016 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

ciske schreef:
BertAlken007 schreef:Beste allemaal, hierbij mijn laatste reactie.
Al met al zie ik alleen maar opmerkingen die aangeven dat het bedrijf fout is en dat KPN vrij uitgaat. Ik blijf op het standpunt staan dat KPN, door ons ingehuurd, dit had moeten aangegeven. In de reactie's zie ik allerlei routers en technische termen worden aangehaald waar wij (in ieder geval ik geen enkel verstand van heb en ook niet wil hebben).
Ik huur daar een zogenaamd professioneel bedrijf voor in en vervolgens wordt toch de consument verantwoordelijk gesteld. En het is onzin of ik nou privé of als bedrijf iemand inhuur. KPN heeft in mijn ogen verzaakt ons aan te geven wat wij nog moeten doen. Vergeet niet dat ik ook betaal voor die diensten. Mij gevoel geeft aan dat ik allemaal KPN's heb die reageren.

Veel succes verder,

Bert
KPN is ook een waardeloos bedrijf, maar nee de mensen hier zijn geen medewerkers. Trek je niet zoveel aan wat sommigen zeggen.
Bedenk aub wel even dat dit over KPN zakelijk gaat, wat duidelijk niet de consumentenproducten en service beslaat. :wink: Elke KPN ervaring hier van een consument is in dit geval gewoon niet relevant, nog los van het feit dat er voor een consument een aantal wettelijke beschermingen zijn, welke je als bedrijf duidelijk niet hebt.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

MichielFRL schreef:Betreft geen consumenten kwestie.
BertAlken007 schreef:Heeft totaal niets met zakelijk of als consument te maken.
Wij hebben besloten om het topic te laten staan, aangezien het onzes inziens ook voldoende relevant is voor consumenten.

gemist

Ongelezen bericht door gemist »

Vreemd. Er zijn namelijk geen consumenten te vinden die een zakelijke aansluiting door een zakelijke aanbieder laten aanleggen. Bovendien zouden dergelijke telefoons verplicht een Nederlandstalige gebruiksaanwijzing móeten hebben waarin ook wordt beschreven hoe en waarom de telefoon beveiligd dient te worden. Totaal niet aan de orde hier.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

1 Miljoen ZZP-ers zijn potentiele klanten voor KPN zakelijk.
Als je vanaf de radar home-page zoekt op ZZP , blijkt uit het aantal gevonden berichten dat ZZP-ers ook tot Radar doelgroep behoren.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Wat maakt iedereen zich toch druk of het een consumentenkwestie betreft.

Hulpvaardigheid zou boven formaliteit moeten staan.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

crazyme schreef:Wat maakt iedereen zich toch druk of het een consumentenkwestie betreft.

Omdat zakelijke problemen op een forum voor ondernemers thuishoren. de specifieke kennis is hier vaak niet aanwezig zoals bij b.v. garantiezaken.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik mis de volgende antwoorden;

1 is het een privé of zakelijke aan, dat bepaald de voorwaarden voor schade claim.

2 Merk/type modem en geïnstalleerde software, zonder dat is het voor ons alle een loterij en krijg je minder
betrouwbare antwoorden.

3 Vele ZZP en thuis werkers doen dit via eigen aansluiting dus zakelijks valt er dan weinig te claimen.

4 Dat grote bedrijven als KPN regionale bedrijven inhuurde, KPN zal aansprakelijk blijven.

5 Ongewenste antwoorden, ja, als ik twijfel over de vraag en ik kreeg geen antwoord op merk/type modem.... dan zullen vele
hun persoonlijke mening geven maar ik weet hoeveel verschillende vooral zakelijke apparaten er zijn.
De Huiskamer modems zijn al niet gelijk, en zakelijk nog erger....

Daarom geen antwoord maar 5 vragen en als je die goed beantwoorde zul je betere en nuttige antwoorden van mij of andere forum leden
kunnen verwachten en minder onzin er tussen.
Ik ben geen helderziende tenslotte.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

crazyme schreef:Wat maakt iedereen zich toch druk of het een consumentenkwestie betreft.

Mee eens.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

BertAlken007 schreef:Gaat dit altijd zo op dit forum? Wat een commentaar van sommige. Weten zelf niet waar het over gaat en gaan dan maar vergelijkingen maken. Nogmaals en voor de laatste keer! Het gaat om het feit dat ik iemand inhuur waarvan ik verwacht dat hij alles regelt. In dit geval KPN. Heeft totaal niets met zakelijk of als consument te maken. En wij willen niet van twee walletjes eten. Deze discussie is bedoeld om aan te geven dat er in mijn ogen het te makkelijk gaat om de klant de schuld te geven als het fout gaat. Maar verder is dit een zinloos forum (op een aantal goede opmerkingen na) als je op deze wijze deelneemt aan een discussie.
Als consument mag je inderdaad dingen verwachten, en zijn sommige dingen ook bij wet geregeld op die manier. (wet koop op afstand etc). Als ondernemer kies je voor eigen verantwoordelijkheid, voor je inkomen, met doorgaans een grotere beloning dan als je in loondienst bent, maar ook als je contracten afsluit voor dit soort dingen. Dan zijn de risico's van verwachtingen voor jezelf, zelfstandig ondernemen betekent zowel de lusten als de lasten, kort door de bocht gezegd. En dan is het simpel, als iets niet in een contract staat, is het er geen onderdeel van. In dit specifieke geval speelt ook nog mee dat veel bedrijven de security van dit soort dingen zelf willen regelen, en juist expliciet niet wachtwoorden en settings door een monteur ingesteld willen zien.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef: Als ondernemer kies je voor eigen verantwoordelijkheid, voor je inkomen, met doorgaans een grotere beloning dan als je in loondienst bent, maar ook als je contracten afsluit voor dit soort dingen. Dan zijn de risico's van verwachtingen voor jezelf......
Oneens
Waar het hier om gaat is de vraag, hoe TS nu gehackt is. (antwoord daarop gaan we hier niet krijgen ben ik bang).
Indien KPN naar huidige stand van de techniek een onvoldoende beveiligd systeem heeft opgeleverd, dan heeft ook KPN een stuk verantwoordelijkheid.
Vanaf internet rechtstreeks benaderbaar zonder wachtwoord is gewoon vragen om ellende.

In het geval interne telefoontoestellen zonder wachtwoord alleen vanaf het interne netwerk benaderbaar zijn , dan verschuift verantwoordelijkheid richting TS

Sira

Ongelezen bericht door Sira »

Ik zie bij een aantal reactie's staan dat de klant zelf verantwoordelijk is voor het instellen van wachtwoorden etc. Normaliter is dat ook zo, maar ik denk dat dat in dit geval niet helemaal opgaat.
Sinds een half jaar heb ik (zakelijk) VOIP. Dit is volledig door de KPN geïnstalleerd, inclusief wachtwoord, zonder dat ik hierom heb gevraagd. Dit zat bij de installatie in.
Na installatie heb ik een tweede VOIP Panasonic toestel bij de KPN besteld. Deze werkte dus niet, want deze toestellen moeten d.m.v. een pincode op de Experia Box worden aangesloten. Dit zijn namelijk toestellen zonder telefoonsteker (alleen lichtnet). Met behulp van Google is het mij zelf gelukt het toestel aan te sluiten.
Voor een heel andere reden heb ik 1 à 2 weken later de KPN aan de lijn en komt het gesprek toevalligerwijs op het tweede toestel dat ik zelf had aangesloten. Ondanks dat ik aangaf dat het toestel goed werkte, moest er toch speciaal een monteur langskomen om dit te checken, die op zijn beurt moest erkennen dat de aansluiting goed gedaan was. Ik ontving hiervoor een factuur van € 125,-, deze heb ik geweigerd te betalen en is toen ook gecrediteerd.
Mogelijk heeft BertAlken007 een zelfde systeem? Indien ja, dan wordt dit geheel door de KPN geïnstalleerd.

Gesloten