LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Azijn tegen onkruid mag niet in onze gemeente
Re: Azijn tegen onkruid mag niet in onze gemeente
Roundup is mogelijk wel schadelijker per liter dan azijn, al kun je daar ook lang over discussiëren, maar er wordt vaak veel meer azijn gebruikt dan dat er aan roundup gebruikt zou worden. Bovendien, wat al gemeld is, azijn maakt al het bodemleven volledig dood en het zal enige tijd duren voor er weer iet van leven terug komt.
Waarschijnlijk is de achterliggende gedachte dat azijn natuurlijk is en roundup niet en dat roundup dan 'dus' slechter zou zijn. Terwijl het zeker niet altijd zo is dat natuurlijke producten beter zijn dan chemische.
Waarschijnlijk is de achterliggende gedachte dat azijn natuurlijk is en roundup niet en dat roundup dan 'dus' slechter zou zijn. Terwijl het zeker niet altijd zo is dat natuurlijke producten beter zijn dan chemische.
Met een houtvuurtje ?Mucha schreef:Dus als je zelf wat verbrand is het wel OK ?gezondheid schreef:Ik heb zo'n ding dat onkruid verbrand.
Kweenie, een veelgelezen misvatting hier is dat natuurlijke producten niet "chemisch" zouden zijn. Azijn is chemisch gezien een oplossing van 4 tot 15% azijnzuur in water met geur- en smaakstoffen.kweenie schreef: Waarschijnlijk is de achterliggende gedachte dat azijn natuurlijk is en roundup niet en dat roundup dan 'dus' slechter zou zijn. Terwijl het zeker niet altijd zo is dat natuurlijke producten beter zijn dan chemische.
Azijn lijkt me weinig kwaad kunnen. Is redelijk eenvoudige organische verbinding, breekt wel af en is dan niet zuur meer. Azijn gooien we in de keuken in sommige gerechten
Chloor: Als bleekmiddel uitgewerkt is, blijft chloride over, dat is bestandsdeel van zout wat we in de soep gooien.
Deze middelen zijn totaal onvergelijkbaar met glysofaten. Enige reden dat die nog niet verboden zijn, is dat er veel geld mee verdiend wordt, en de lobbys dus krachtig zijn
Chloor: Als bleekmiddel uitgewerkt is, blijft chloride over, dat is bestandsdeel van zout wat we in de soep gooien.
Deze middelen zijn totaal onvergelijkbaar met glysofaten. Enige reden dat die nog niet verboden zijn, is dat er veel geld mee verdiend wordt, en de lobbys dus krachtig zijn
-
Toch geen schoonmaakazijn mag ik hopen? Want dat is waar het in dit topic feitelijk om gaat.16again schreef:Azijn gooien we in de keuken in sommige gerechten
Schoonmaakazijn is krachtiger, al is dat niet het verschil (mijn moeder kocht vroeger azijn essence, om dat zelf tot normale azijn te verdunnen)
Grootste verschil is dat azijn voor consumptie nauwelijks verontreinigingen mag bevatten
Grootste verschil is dat azijn voor consumptie nauwelijks verontreinigingen mag bevatten
bprosman schreef:Kan ook na 1 rondje Glysofaat of Roundup Nog veel meer tijd om te genieten danTuin op orde is geen nuttige tijdsbesteding? Je kan er daarna namelijk van genieten.
Tja , niet best voor het milieu en zeker niet voor je tuin.
-
We hebben in de jaren '80 ook chloor gebruikt. Misschien dat de volgende bewoner er wel groente opgaat verbouwen.... jammer dat de zaden van onkruid zich snel verspreiden. Heb nog nooit meegemaakt dat er spontaan bloemkolen opkomen!
Daarvoor moet je bij de rijksoverheid zijn, aangezien het gebruik van azijn gewoon landelijk verboden is, zie mijn eerdere link. Ik wist dit zelf ook niet, ben door dit topic wat op onderzoek uit gegaan. Maar heb ook nog nooit gehoord dat deze regels gehandhaafd worden, ik gebruikte het zelf ook voor de tegels tegen de groene aanslag.witte angora schreef:Waarom vraag je het niet gewoon bij de gemeente? Die kunnen het je precies vertellen (alhoewel ik niet denk dat ze met veel andere informatie zullen komen dan je hier inmiddels aantreft).gezondheid schreef:Wat is nu beter voor het milieu azijn dat wat verboden is of roundup?
-
Waarom zo moeilijk doen? Bij de super kost het tussen de 40 en 45 cent per liter.
Dat laatste is een mening, geen feit.ciske schreef:Tuin op orde is geen nuttige tijdsbesteding? Je kan er daarna namelijk van genieten.bprosman schreef: Met een meer dan fulltime baan wil ik mn weekeinden toch graag nuttiger besteden.
Arsenicum is ook een natuurlijk product. Toch eet ik dan liever een boterham met de meeste dubieuze fabrieksmatig gemaakte smeerseltjes....kweenie schreef: Waarschijnlijk is de achterliggende gedachte dat azijn natuurlijk is en roundup niet en dat roundup dan 'dus' slechter zou zijn. Terwijl het zeker niet altijd zo is dat natuurlijke producten beter zijn dan chemische.
Dat bedoel ik maar.
dat chloride een bestandsdeel is van zout is niet correct. zout is Natriumchloride. maar het is geen bestandsdeel. je kan niet natrium en chloride bij elkaar gooien om zout te maken.16again schreef:Azijn lijkt me weinig kwaad kunnen. Is redelijk eenvoudige organische verbinding, breekt wel af en is dan niet zuur meer. Azijn gooien we in de keuken in sommige gerechten
als je je kan uit zoutwater wel chloride halen.
chloride in je soep is een slecht plan overigens
inderdaad, zout opgelost in water geeft wel natrium en chloride ionen in water. Maar om hier daadwerkelijk zuiver natrium en zuiver choride uit te kunnen halen dien je electrolyse toe te passen. Maar ook dan heb je nog niet dezelfde stof die wij foutief kennen als chloor. Wat wij in de winkels halen alszijnde chloor of bleek, dat is (natrium)hypchloriet-oplossing. En deze oplossing is natuurgevaarlijk. Maar goed, we dwalen deels af.kokka schreef:dat chloride een bestandsdeel is van zout is niet correct. zout is Natriumchloride. maar het is geen bestandsdeel. je kan niet natrium en chloride bij elkaar gooien om zout te maken.16again schreef:Azijn lijkt me weinig kwaad kunnen. Is redelijk eenvoudige organische verbinding, breekt wel af en is dan niet zuur meer. Azijn gooien we in de keuken in sommige gerechten
als je je kan uit zoutwater wel chloride halen.
chloride in je soep is een slecht plan overigens
Zodra natriumhypochloriet zuurstof afgeeft (dit is de blekende werking) dan blijft natriumchloride over , gewoon keukenzout.
Daarmee is het een bijtende stof , daarna ongevaarlijk.
Dat is totaal anders dan allerlei synthetische onafbreekbare gifstoffen, die zich ophopen in organismen, en daarmee potentiele sluipmoordenaars zijn.
Daarmee is het een bijtende stof , daarna ongevaarlijk.
Dat is totaal anders dan allerlei synthetische onafbreekbare gifstoffen, die zich ophopen in organismen, en daarmee potentiele sluipmoordenaars zijn.
Ja, zout in de grond is heel goed voor je planten...
-
Ik zou dan wel dieetzout nemen.
Zout is in het algemeen slecht voor planten , maar spoelt wel weg.
De topic start gaat over gemeente die zaken wil verbieden, maar zelf 's winters wel naar het strooizout grijpt
De topic start gaat over gemeente die zaken wil verbieden, maar zelf 's winters wel naar het strooizout grijpt
Veiligheid vs esthetiek.