snuffel1 schreef:U wil nu een vergoeding voor de geleden schade maar die schade heeft u door uw ongeduld en het in mindering brengen van die 60 euro zelf veroorzaakt.
Onzin. Dit is het soort argumentatie ala "Je hebt er zelf verantwoordelijk voor dat je verkracht bent omdat je zelf die rok hebt aangetrokken". TS heeft deze schade helemaal niet zelf veroorzaakt.
De overeenkomst tussen KPN en TS verplicht KPN om een telefoonlijn te leveren en TS om iedere maand x euro te betalen. TS heeft zich aan zijn verplichting gehouden dus mocht KPN niet tot afsluiting over gaan. KPN heeft onrechtmatig gehandeld door 30 euro te veel af te schrijven. En TS stond dan ook in zijn recht om tot stornering over te gaan en vervolgens het juiste bedrag over te maken.
@Alfa, wat je zegt klopt, echter het systeem was in de war ( dit gebeurt vaker ook bv bij zorgverzekeraars) en dan kun je niet eigenhandig het systeem nog meer van het padje afhelpen . Dan dien je eerst hun stappen te volgen volgens hun boekje , zij bepalen...het is hun systeem en zij crediteren, als zij het overzicht weer terug hebben.
Hoewel het zo krom als wat is is dat toch de beste manier. Ik praat het niet goed, dat moge duidelijk zijn .
Ik vrees dat de gemiddelde burger dat soort stappen niet zet. Voor die burger is stemmen met de voeten veel voor de hand liggender. Wegwezen bij zo'n bedrijf. En vervolgens een trap na op social media.
De meeste consumenten doet dat niet, nee, en daarom doet dit probleem zich voor. "Stemmen met de voeten" lost het probleem van TS niet op. En ik ga niet adviseren om met een honkbalknuppel langs te gaan.
Maar een bedrijf is weldegelijk gevoelig voor een teruglopend klantenbestand, en negatieve uitingen op social media. Dat zou reden genoeg moeten zijn voor bedrijf om kritisch naar interne "systemen" te kijken......of bestaansrecht te verliezen.