Klaas Jan schreef:-Het bericht van de auteur is naar uw oordeel onzinnig.
-De berichter plaatst naar uw oordeel veel te veel berichten op dit forum.
-Dat geeft u het volste recht -naar uw oordeel- om sarcastisch en cynisch te reageren.
Dit lijkt me een goede samenvatting.
Nee, ik denk dat regel 2 moet zijn:
-De berichter plaatst naar uw oordeel veel onzinnige berichten op dit forum.
Even los daarvan, weet ieder weldenkend mens dat last van je knieën hebben (op de manier zoals door gezondheid zelf beschreven) géén spoed is en in die zin is dit topic inderdaad een beetje onzinnig, daar moet ik Brahms wel gelijk in geven.
Zo te zien is er alweer enorm gebezemd in dit topic. Allerhande reacties die nog wél gequote worden, zijn zelf verwijderd. Maakt het niet overzichtelijker...
MichielFRL schreef:Tijd voor een andere huisarts. Je praktijk dichtgooien ivm vakantie kan echt niet meer anno 2016!
Leuk statement, maar meer ook niet. Ja, in een HAP kan je de boel met elkaar opvangen, maar in een solitaire huisartsenpraktijk is dat makkelijk geroepen, maar moeilijker gerealiseerd.
MichielFRL schreef:Tijd voor een andere huisarts. Je praktijk dichtgooien ivm vakantie kan echt niet meer anno 2016!
Iedere huisarts die met vakantie gaat zorgt met andere huisartsen dat de praktijk wordt waargenomen door andere huisartsen. Maar voor kleinere klachten (niet levensbedreigend) is er dus altijd iemand die waarneemt, zodat alle huisartsen om de beurt met vakantie kunnen gaan. Het is toch van de zotte dat zij niet met vakantie mogen gaan.
16again schreef:Knieen kunnen inderdaad wel even wachten...
Maar welke andere bedrijfstak komt weg met zo weinig klantgerichtheid?
De NS om maar eens iets te noemen.
Ik kan er genoeg zelf noemen....de gemeenschappelijke factor is het ontbreken van voldoende concurrentie. Terwijl het huidige stelsel ooit is opgezet om concurrentie te bevorderen. Hetgeen dus volledig mislukt is.
Dus een huisarts mag niet met vakantie????
Hij heeft gewoon vervanging geregeld hoor! Dat de waarnemer het geen spoed vindt ligt niet aan je eigen huisarts. Overigens is het ook geen spoed, je kunt daar inderdaad zelf al veel aan doen, pijnstilling, FT etc
Dat wordt vooral geroepen door werknemers die bij het minste geringste extra klusjes wegens ziekte of vakantie van een collega al beginnen te klagen...
Ze zouden dokters eens een betere opleiding moeten geven!!! Weg sturen met gebroken rug en pijn van hier tot Tokio, pak maar een aspirine. Ziekenhuis eerste hulp precies het zelfde! Kom met een kind die twee nachten ligt te janken van de pijn bij de dokter. Zegt de dokter geef een paracetamol{zetpil voor kinderen}. Ja dag erna maar naar de huisartsen post. Oortrommel gat erin door ontsteking. Het zijn afgekeurde artsen! Zelfs mijn vader van 65 die zo krom loopt durven ze naar huis te sturen je hebt niks! Bechterew komt nooit na de 60ste. Ik boos en ziekenhuis gebeld want ik heb het en het is erfelijk. En ja hoor na testen hij heeft het ook! nu medicijnen en kan meer dan een jaar geleden. Dus huisartsen flikker op en doe gewoon je werk en zorg voor mensen!!!!!!
john18 schreef:Ze zouden dokters eens een betere opleiding moeten geven!!! Weg sturen met gebroken rug en pijn van hier tot Tokio, pak maar een aspirine. Ziekenhuis eerste hulp precies het zelfde! Kom met een kind die twee nachten ligt te janken van de pijn bij de dokter. Zegt de dokter geef een paracetamol{zetpil voor kinderen}. Ja dag erna maar naar de huisartsen post. Oortrommel gat erin door ontsteking. Het zijn afgekeurde artsen! Zelfs mijn vader van 65 die zo krom loopt durven ze naar huis te sturen je hebt niks! Bechterew komt nooit na de 60ste. Ik boos en ziekenhuis gebeld want ik heb het en het is erfelijk. En ja hoor na testen hij heeft het ook! nu medicijnen en kan meer dan een jaar geleden. Dus huisartsen flikker op en doe gewoon je werk en zorg voor mensen!!!!!!
Wat een idiote reactie. Ts heeft geiriteerde knie. Dit is iets wat kan wachten tot de eigen huisarts er weer is. Dan kan de plaatsvervanger mensen met een gebroken rug behandelen zonder ze weg te hoeven sturen.
jose.tirions schreef:Dus een huisarts mag niet met vakantie????
Hij heeft gewoon vervanging geregeld hoor!
Een vervanger aanwijzen, waar je niet naar toe kan/mag, is in mijn ogen geen vervanger.
Mooi dat je er met spoed heen kan, maar bij spoed sla je de huisarts in veel gevallen toch over.
Wat een idiote reactie. Ts heeft geiriteerde knie. Dit is iets wat kan wachten tot de eigen huisarts er weer is. Dan kan de plaatsvervanger mensen met een gebroken rug behandelen zonder ze weg te hoeven sturen.
Hoezo? Ik doel erop dat huisartsen je niet tot te weinig serieus nemen! Ze sturen je weg! kom over 2 weken maar terug als je er nog steeds last van hebt. Mijn dochter is zo naar huis gestuurd!!! Ze had achteraf een ontsteking in haar oor. Dag erop is s'nachts haar oor trommel geknakt! Ze had zoveel pijn! Ik heb met een dubbele gebroken rug op het eerste hulp gelegen. "Meneer alles is goed we maken nog een hoofd scan omdat u op uw hoofd bent gevallen van 4 meter". Tijdens de ct scan zij de zuster ik doe even voor de zekerheid uw nek. Alles goed maar ik zag iets verder iets. we doen toch even verder. En ja hoor een instabiele breuk! Als ik overeind was gekomen meteen verlamd geweest! Achteraf had ik al zenuw schade door de breuk. En zo heb ik meerdere mensen gehoord en zelfs nu een vriendin die al 12 weken een verlamd been heeft die naar huis wordt gestuurd door de huisarts van valt wel mee. Nu eindelijk naar het ziekenhuis voor onderzoek 11 weken te laat.
Elke huisarts of vervangende huisarts moet zijn werk doen. Van snotneus tot breuk tot een gat in de kop. Zei moeten beter en gemotiveerder te werk gaan. Zo niet moeten ze een ander beroep gaan doen. B.v. voor de uwv die hebben zat achtelijke artsen.