LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantenservice Ben

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rea

Re: Klantenservice Ben

Ongelezen bericht door rea »

Hoi allemaal,

Even een update.

Ik heb vanmorgen Ben gebeld. Mijn zaak is doorgestuurd naar het hoofdbureau en er kan mij niet verteld worden hoe lang dat gaat duren.
Mocht ik een reactie hebben ontvangen dan zal ik dat hieronder melden.

Mocht er iemand in de tussentijd nog tips hebben, dan hoor ik dat graag.

rea

Hoi allemaal,

Ik heb vorige week mijn klacht ook gedeeld op klachtenkompas.
Tot mijn verbazing werd ik binnen 2 dagen door Ben gebeld.

Ik heb vorige week alles al bevestigd in de mail gekregen en ik krijg alle kosten (bijna €400,-) vergoed!
Ik ben helemaal gelukkig, blij en opgelucht.

Bedankt Ben voor het erkennen en rechttrekken van jullie fout.

rea

Hoi allemaal,

Weer een update:

Het is nu bijna 3 weken geleden dat Ben mij zou uitbetalen.

Omdat het bedrag wat ik terug krijg over 2 rekeningen gaat (de laatste €173.18) heb ik contact gehad met Ben om te vragen of ik mag wachten met betalen totdat ik het bedrag op mijn rekening heb teruggestort gekregen, dit omdat de rekening onterecht is en het niet verrekend kon worden met het bedrag dat ik terugkrijg.

Bij Ben gaven ze aan dat ze geen regeling kunnen treffen, daar doen ze niet aan.
Maar als de automatische incasso mislukt krijg je een herinnering en dan heb je 14 dagen de tijd om te betalen.
Dus dan zou het geld al ruimschoots binnen zijn.

Helaas binnen 14 dagen niks ontvangen.
Ik heb op 6 oktober gebeld.

Op 6 oktober wordt mij verteld dat op 5 oktober de betaling is ingevoerd en dat binnen enkele dagen het bedrag op mijn rekening staat.
Heb hiervan ook een bevestiging in de mail gehad.

Op 10 oktober nog steeds niks binnen (een overboeking duurt toch echt maximaal 1 werkdag).
Ik heb gebeld met Ben, nu blijkt dat ze mijn betaling kwijt zijn?!?!?!

Hoe kan iemand mij op 6 oktober dat vertellen en op 10 oktober zijn ze het ineens kwijt.

Op klachtenkompas een nieuwe klacht ingediend.
Krijg ik een reactie dat het er op 23 september (RUIM VOOR DE UITBETALING) een bedrag van mijn rekening gestorneerd is.
Ja hier had ik toch voor gebeld, was geen probleem?
Maar door die stornering gaat het allemaal wel wat langer duren..

Erg vreemd verhaal weer dit..
Mevrouw u moet gewoon nog eventjes geduld hebben.. Hoe lang nog in vredesnaam? Het gaat niet over een paar 10tjes.

rea

Hoi Allemaal,

Helaas het is weer eens zo ver, ik word vanmorgen wakker met een bericht van Ben dat ik meer dan € 200 over mijn bundel zit en al mijn uitgaande gesprekken zijn geblokkeerd.

HUH?! Ik heb toch een 0900 blokkade? Ik heb zelfs een half jaar geleden alles vergoed gekregen, omdat de blokkade er niet juist was opgezet? (Zie bovenstaande reacties).

Hoe kan dit nu ineens weer?

Vanochtend dus meteen gebeld met Ben. Op 24 januari is er gebeld om de blokkade af te halen.
Nou ik kan u garanderen dat ik dit 100% zeker niet gedaan heb.
Ik zeg, het is niet mogelijk dat iemand uit mijn naaste omgeving met mijn gegevens deze blokkade kan opheffen? Nee mevrouw dit kan echt niet!
Ze gaan vandaag het gesprek van 24 januari terugluisteren, ik ben benieuwd...

Punt 2, toen deze hele soap aan de gang was heb ik aan Ben gevraagd, kan ik via mijn Ik Ben pagina de blokkades wijzigen?
Nee mevrouw, deze optie hebben wij niet, dit kan alleen telefonisch.
Oké heel fijn, dan kan mij dit dus nooit meer overkomen.

Maar nu beweert Ben, dat op 24 januari de blokkade via mijn Ik Ben pagina er steeds op is gezet en weer eraf gehaald, een aantal keer dus.
Dus ik geef aan dat ik dit nagevraagd heb en dit kon dus niet. Nu schijnbaar wel, nu heb ik heel de site afgezocht, maar ik kan niet vinden waar dit zou moeten kunnen??

Ik hoop echt dat dit de allerlaatste keer is geweest dat ik dit meemaak en als deze zaak is opgelost, dan zeg ik meteen mijn abonnement op. Ik ben er klaar mee!

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wordt het dan niet eens tijd dat u een nieuw wachtwoord op uw telefoon zet, of die gene die misbruik maakt van uw telefoon de rekening voor te leggen? Iemand maakt zwaar misbruik van u en u legt het probleem steeds bij Ben neer. Het is uw telefoon met uw abonnement, u moet er voor zorgen dat iedereen er vanaf blijft.

rea

Beste NeoButchio,

Tuurlijk ik begrijp je reactie helemaal.
Wachtwoorden pas ik regelmatig aan, maar er is altijd wel weer een andere manier om dit te doen, geloof me..
Ik had alleen rust gevonden in het feit dat alleen ik, met mijn stem dus, de 0900 blokkade telefonisch kan verwijderen (wat dus nooit gaat gebeuren). Als mij dit wordt toegezegd, moet ik hier toch op kunnen vertrouwen? Ik heb Ben meermaals alles gevraagd en steeds worden mij dingen bevestigd (dat je het niet kunt wijzigen via de site, heb het inmiddels nog niet gevonden hoor waar het dan zou kunnen) en dingen beloofd (blokkade gaat er echt niet meer af, we hebben een notitie gemaakt). Mijn enige optie is nu nog hopen dat deze zaak ook wordt opgelost en een prepaid nemen. Ik ben echt klaar met abonnementen.

En inderdaad, ik vind het heel vervelend dat ik dit nogmaals gebeurd, terwijl ik op Ben vertrouw. Zij hebben mij dit vertrouwen ook teruggegeven, zij hebben destijds alles netjes opgelost en daar ben ik nog steeds super blij mee!

NeoDutchio

Ben kan wel te vertrouwen zijn, maar Ben is niet verantwoordelijk. Als er via een belletje een blokkade opgeheven kan worden en iemand anders belt en doet zich voor als u, kunt u niet bij Ben gaan klagen. Nogmaals, iemand speelt een spelletje met u en maakt misbruik van u. Zorg dat de oorzaak weg gaat en stop met elke keer het blussen van de brandjes.

rea

Beste NeoDutchio,

Ben mag niet de blokkade eraf halen als iemand uit mijn naam belt.
Ik ben mevrouw ... als meneer ... belt, mag Ben de blokkade er niet afhalen.

NeoDutchio

rea schreef:Beste NeoDutchio,

En als ik zeg dat ik mevrouw ... ben en graag de blokkade eraf wilt hebben. U moet niet in problemen denken, maar de oorzaak aanpakken.

john18

Ongelezen bericht door john18 »

NeoDutchio schreef:

En als ik zeg dat ik mevrouw ... ben en graag de blokkade eraf wilt hebben. U moet niet in problemen denken, maar de oorzaak aanpakken.
Dan pleeg je fraude! En daar ben je zelf niet verantwoordelijk voor. Er gaat hier om hoe en door wie. Dat kan Ben uitzoeken d.m.v. gesprekken terug luisteren en aan ts voorleggen of die weet wie het is en hoe? Ook tel gegevens opzoeken met welk nummer enz. Als de dader bekend is kan ts en Ben aangifte doen en kan ben alle kosten terug vorderen.

NeoDutchio

john18 schreef:
NeoDutchio schreef:

Dan pleeg je fraude! En daar ben je zelf niet verantwoordelijk voor. Er gaat hier om hoe en door wie. Dat kan Ben uitzoeken d.m.v. gesprekken terug luisteren en aan ts voorleggen of die weet wie het is en hoe? Ook tel gegevens opzoeken met welk nummer enz. Als de dader bekend is kan ts en Ben aangifte doen en kan ben alle kosten terug vorderen.
Precies, en dat wordt niet gedaan. TS weet wie er fraudeert met haar telefoon, maar doet daar niets tegen. Zij leent haar telefoon uit, of laat in ieder geval iemand anders er gebruik van maken. Met dit als gevolg, al meer dan een jaar lang. Als ik mijn auto uitleen aan iemand die altijd te hard rijdt kan ik ook niet op de politie afgeven dat ze mij geen boetes moeten sturen omdat ik die overtredingen niet maak. TS geeft aan telefoon aan iemand die kosten maakt daarmee. Die kosten moet ze bij de gebruiker halen. En dat die misbruiker creatief is om toch elke keer een manier te vinden om toch te krijgen wat hij wilt kan je alleen die persoon op aanspreken. Ben heeft geen beeldtelefoon en kan dus niet zien of TS zelf belt, of iemand die zich voordoet als TS.
Daarom nogmaals, neem de oorzaak weg. Doe aangifte of zorg dat de misbruiker van uw telefoon geen toegang meer heeft. Ook al worden de wachtwoorden steeds aangepast, deze persoon maakt toch weer steeds gebruik van deze telefoon.

john18

TS weet wie er fraudeert met haar telefoon, maar doet daar niets tegen
:shock:
Volgens mij heeft ze gezorgd dat er een blokkade opzit en is haar verzekerd dat die er niet af kan. Als je naaste b.v. een verslaving heeft en je wilt die helpen en maatregelen treft met blokkades dan hoor je ervan uit te kunnen gaan dat er word geleverd zoals overeengekomen. En dat is in dit geval niet gebeurt. Als ts nu moeilijk gaat doen over de rekening en niet betaalt en Ben gaat aangifte doen tegen de fraudeur, kan die naaste in aanraking komen met de politie en mogelijk veroordeeld worden van een misdrijf.

rea

John, bedankt voor je begrip. Dat is inderdaad mijn situatie.

john18

rea schreef:John, bedankt voor je begrip. Dat is inderdaad mijn situatie.
Ik begrijp uw situatie. Als het b.v. uw man is en uw bent getrouwd in gemeenschap van goederen besef wel dat u ook verantwoordelijk bent voor zijn schuld. Dat kan later veel consequenties hebben en kan ook een zeer ernstige situatie opleveren voor u.
Is het b.v. uw zoon of dochter of andere naasten dan kan ik u maar 1 tip geven. Betaal de rekening en zoek hulp voor de persoon. Want anders kan het consequenties opleveren voor die naaste en de rest van zijn leven blijven volgen en zelfs tot zware problemen opleveren in sommige gevallen.

Echt Rea zoek hulp voor dat het te laat is met alle gevolgen van dien.

rea

Beste allemaal,

Ik heb gisteren nadat ik contact had met Ben meteen al mijn wachtwoorden gewijzigd, zodat (als het het al mogelijk is om via mijn ik Ben pagina de wijziging rondom de 0900 nummers door te voeren) er via mijn Ik Ben pagina niks meer gewijzigd kan worden.

Ik heb bewust thuis niks gezegd over mijn contact met Ben gisteren, ik weet namelijk dat dit uitloopt op ruzie en dat dat vervolgens alleen maar uitlokt om dit soort dingen weer te doen als ik lig te slapen.

Nu word ik vanmorgen wakker en wat zie ik, er is weer gebeld naar 0900-nummers. Hoe kan dit? Mijn wachtwoorden zijn ongewijzigd heb ik allemaal gecontroleerd!

Het vreemde is ook dat ik gisteren een mail ontving van Ben, ik zit zoveel over mijn bundel heen dat mijn uitgaande gesprekken en 3G internet geblokkeerd is. Hoe kan er dan toch gebeld zijn?! Ik kan überhaupt niet eens bellen.
Ik snap er echt niks meer van!

Ben heeft mij gisteren ook nog teruggebeld. Ik mag het geluidsfragment waarop de vraag om de blokkade eraf te hallen gesteld wordt hebben.
Heel graag dus, ja mevrouw uhm dat kan dan wel pas uhm donderdag. Nou ik ben benieuwd of ik deze ooit te horen krijg.
Daarnaast zeggen zij dat constant de blokkade erop en eraf wordt gehaald, maar hoe dan in vredes naam? Via de site kan het niet, via de app niet, maar alleen telefonisch. Ik heb al mijn rekeningen nagekeken, Ik heb in de afgelopen 5 maanden helemaal niet met Ben gebeld?!

Ik heb alle begrip voor een fout, net als een half jaar geleden, dat is allemaal netjes opgelost.
Hoe kan zoiets? Ik hoop dat ze een verklaring voor me hebben.

rea

Zojuist contact gehad met Ben.
Er is gisteren een fout gemaakt, de blokkade was niet goed geactiveerd...
Dat bedoel ik dus, ik word hier echt gek van!

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als men direct de nieuwe wachtwoorden weet, dan zal er wel een keylogger op uw pc en telefoon staan.

rea

Dit is niet het geval, het is niet mogelijk om via internet de 0900-nummers aan of uit te zetten.
Dus met mijn wachtwoorden is niks mis.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dan zult u er voor moeten zorgen dat iemand niet bij uw telefoon kan.

john18

Er is gisteren een fout gemaakt, de blokkade was niet goed geactiveerd...
Is dat bevestigd door Ben?
Als het blijkt dat er iets fout is gegaan door Ben en er niet is gebeld door naaste of u dan lijkt het mij dat Ben de kosten niet in rekening mag brengen. Blijkt er wel iemand gebeld heeft maar niet iemand die u kent zou ik aangifte doen en Ben ook van fraude. Mocht blijken dat uw naaste er toch voor heeft gezorgd dan zou ik betalen om de gevolgen voor uw naaste weg te halen of niet betalen en de politie erbij te betrekken.

Gesloten