LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stel je vraag over e-readers!

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Mucha

Re: Stel je vraag over e-readers!

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Alsnog gebruikt niet iedereen die e readers dus heeft het wel zin. Sowieso voor mensen die die dingen willen gebruiken. Laat mij het maar lekker bij een papieren boek houden, leest stukken lekkerder.

Mucha

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

ciske schreef:Laat mij het maar lekker bij een papieren boek houden, leest stukken lekkerder.
Dat ben ik helemaal met je eens. 's-avonds op de bank vind ik het heerlijk om een dik boek in mn handen te hebben. Maar met name bij vakanties vind ik het ook heerlijk dat ik heel veel boeken mee kan nemen op één klein apparaatje.
Mucha schreef:E readers zijn ook niet zo'n succes gebleken. Ik ken niemand die er een heeft. En ik zie ze in het openbaar ook maar zelden.
Grappig. In mijn kennissenkring zie ik ze heel veel en worden er onderling ook veel boeken uitgewisseld. Zowel fysiek als digitaal :wink:

Een in dit kader interessant artikel vond ik hier. Tot en met Q2 van 2015 (inmiddels bijna anderhalf jaar geleden) waren er al 1,5 miljoen e-readers (dus géén tablets!) in omloop. Ik vind dat toch wel substantieel.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Mucha schreef:
E readers zijn ook niet zo'n succes gebleken. Ik ken niemand die er een heeft. En ik zie ze in het openbaar ook maar zelden.

Ik zie die dingen ook weinig , dus zo best zijn ze niet denk ik maar zo. Slecht voor je ogen trouwens met een boek krijgen ze meer rust.

Mucha

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

En ik wilde alleen maar zeggen dat e-readers al járen op de markt zijn, en tablets met allerlei mogelijkheden om boeken op te lezen ook. Dus lijkt het mij niet zo nodig om hier nog zoveel tijd/aandacht aan te besteden.

Ik heb enkele duizenden boeken én een 8 jaar oude e-reader die het nog prima doet én een tablet waar ik op lees. Mijn moeder van 82 heb ik even aangehaald als voorbeeld van het feit dat lezen op een tablet tegenwoordig gemeengoed is, en niet meer zo bijzonder.

Ik lees nog steeds papieren boeken en ik koop ze ook nog. Daarnaast zijn er boeken die lekker lezen op de reader en speciale sites waar ik boeken vandaan haal voor op de tablet (niet illegaal, het zijn sites voor professionele recensenten).

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Miepje1 schreef:En ik wilde alleen maar zeggen dat e-readers al járen op de markt zijn, en tablets met allerlei mogelijkheden om boeken op te lezen ook. Dus lijkt het mij niet zo nodig om hier nog zoveel tijd/aandacht aan te besteden.

Ik heb enkele duizenden boeken én een 8 jaar oude e-reader die het nog prima doet én een tablet waar ik op lees. Mijn moeder van 82 heb ik even aangehaald als voorbeeld van het feit dat lezen op een tablet tegenwoordig gemeengoed is, en niet meer zo bijzonder.

Ik lees nog steeds papieren boeken en ik koop ze ook nog. Daarnaast zijn er boeken die lekker lezen op de reader en speciale sites waar ik boeken vandaan haal voor op de tablet (niet illegaal, het zijn sites voor professionele recensenten).
Natuurlijk lees ik af en toe een papieren boek omdat dat boek niet in e-vorm is uitgegeven.
Ik weet niet wat legaal of illegaal is, gezien de grote omloop van e-books via vrienden en bekenden.
Er zijn voldoende legale sites waar voor weinig geld E books te koop zijn en te downloaden.

Bij elkaar hebben wij een paar duizend e books, in een vliegtuig koffer scheelt het nogal wat in gewicht als je met z,n twee zo,n 10 boeken voor een week of 4 meesleept.

Ik begrijp niet wat enkele zweren bij een ouderwets papieren boek

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou ---zweren---- :lol:
Maar ik heb erg graag een ouderwets papieren boek in mijn handen , t ruikt lekker en ik hou ervan om de pagina.s om te slaan en ik heb nog ouderwetse boekenleggers of ik maak een ezelsoor( tje) :D .
Als het boek uit is gaat het in mn boekenkast en ook dan kan ik er nog steeds van genieten en lees het jaren later soms nog 1 x
Het is een blijvend mooi iets om te hebben. Een e reader heb ik wel eens geprobeerd bij n vriendin, maar ik vind het zelf niks.
Maar eenieder moet dat lekker zelf weten , toch?

Mucha

Mucha

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Mucha schreef:Dat hoor ik mensen al 12 jaar roepen. Maar als ik dan weer eens in een boekenwinkel in de rij sta te wachten om af te rekenen, kan ik daar alleen maar hartelijk om lachen. Ik zie het nog niet gebeuren.
Geloof me die tijd gaat echt komen. De kranten naderen ook hun einde. Even als tv zenders

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Probeer tegenwoordig eens een encyclopedie kwijt te raken... Daar is nauwelijks nog vraag naar.

Mucha

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Mucha schreef:
olaf79 schreef:
Mucha schreef:Dat hoor ik mensen al 12 jaar roepen. Maar als ik dan weer eens in een boekenwinkel in de rij sta te wachten om af te rekenen, kan ik daar alleen maar hartelijk om lachen. Ik zie het nog niet gebeuren.
Geloof me die tijd gaat echt komen. De kranten naderen ook hun einde. Even als tv zenders
Dat is omdat je in kranten het nieuws van gisteren leest. En het verse nieuws op tv en internet beschikbaar is. Een boek is tijdloos. Je kunt nog net zoveel plezier hebben van een 100 jaar oud exemplaar.
Dat kan , maar dat is inhoudelijk en heeft niets met de vorm te maken. Van hetzelfde boek in digitale variant kan net zo goed genoten worden.
Elke vorm zal uiteindelijk een keer aan zijn einde komen, hoe lang dat duurt is enkel gissen en doet er in feite niet toe. Als iemand veel plezier heeft van zijn/haar oude boeken dan werkt dat voor hem / haar en als je geniet van je e-reader dan is dat toch ook prima.

Al die mensen die het ene beter vinden dan het andere :wink: :roll:

Mucha

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic berichten door Moderator verwijderd.

Har06

Mucha schreef:
Har06 schreef:in een vliegtuig koffer scheelt het nogal wat in gewicht als je met z,n twee zo,n 10 boeken voor een week of 4 meesleept.
Dan lees je toch 10 hele dunne boekjes. Voor 4 weken heb ik genoeg aan 1 boek van 1.200 pagina's. Het boek dat ik nu lees heeft 1.085 pagina's en weegt precies 215 gram. Dus qua gewicht te verwaarlozen. Kan zo mee in de handbagage.
Ik zie in een boekenwinkel weinig dikke pillen liggen die mij aanspreken, Mucha is geen lezer gezien dat hij/zij in en maand 1 boek uit gelezen krijgt :lol: , op de e reader weegt zo,n boek niets en je kunt switchen als je er niets aan vindt

Mucha

Har06

Mucha schreef:
Har06 schreef:Mucha is geen lezer gezien dat hij/zij in en maand 1 boek uit gelezen krijgt :lol: , op de e reader weegt zo,n boek niets en je kunt switchen als je er niets aan vindt
Een aanname, meer niet. Ik lees gemiddeld 30 boeken op jaarbasis. Waarvan een aantal pillen van 1000 of meer pagina's.
Dat ik op vakantie maar een dik boek lees, heeft ermee te maken dat ik ook nog andere dingen in mijn vakantie doe
Wat een verrassing , dat zullen toch wel de meeste mensen op vakantie doen.

Ik liep vandaag door de bieb, zag nauwelijks boeken boven de 400/500 blz.

Ben Hendrik Groen op de reader aan het lezen, leest fijn zo,n reader met een ingebouwde verlichting in bed, bij een boek heb je een 1/4 kg in je hand en je houd je partner wakker bij het lezen, kortom stap af van de papieren versies, ook nog goed voor het milieu :lol:

Gesloten