LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blind APK keuren strafbaar?

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

joep873 schreef:
Julie4444 schreef:Dat meen je toch niet? Ben je soms een trol?
Je ziet toch ook wel dat hij hier voor zijn eigen scam-site reclame zit te maken?
Dat lijkt me duidelijk ja, en hoewel de OP 2 dagen geleden gelijk was gemeld is de Moderatie weer nergens te bekennen.

Dan rest er niets anders dan een tegengeluid geven, lijkt me.

stofzuigertje

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het kan en gebeurd wel!

Ja, op een industrie terrein met meerdere garage's is vooral met ziektes en tijdens de vakantie bij vele bedrijven een tekort aan
keurmeesters.
Die gaan dan na telefoontje voor elkaar afmelden.
Dit is ook Blind Keuren en bij steekproef melding moeten ze gelijk de auto naar de keurende garage rijden op enkele honderden meters afstand,
hoewel je officieel hem moet laten staan.

Wel is het onderling vertrouwen nodig want bedrijven die hiermee sjoemelen ligger eruit en omdat je naast de APK ook vaak speciale gereedschap of
zo nodig hebt zullen die geen misbruik hier van maken.

Een dealer heeft zelden 4 wiel uit lijn apparaat, en dan mag de banden handelaar zijn EGR klep uitlezen en herprogrammeren zonder kosten.
Zo werkt dat.

Verder was gister een Ziggo storing waardoor alle APK meldingen via een KPN verbinding werden afgemeld.
Ja, je helpt je concurrent en daar is niets mis mee.
De op Marktplaats aangeboden zijn dubieuze en daar doe ik liever geen zaken mee.

Het Blind keuren wegens Ziggo storing is dus nu ook bij Steekproef Keurmeesters bekend en die weten en tolereren dat ook hoewel het niet mag!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

stofzuigertje schreef: Een dealer heeft zelden 4 wiel uit lijn apparaat, en dan mag de banden handelaar zijn EGR klep uitlezen en herprogrammeren zonder kosten.
Dan heb je het zeker over een drugsdealer.... De merkdealers van mijn auto's (diverse merken in de afgelopen jaren) hebben allemaal alles in huis om hun werk te doen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Moneyman schreef:
Leo The Emperor schreef:
Golf3tje83 schreef:Alsnog weet ik niet wat te doen heheheh
Je kunt je Golf 3 uit 1983 het beste naar de sloop brengen. Deze auto is geen reparatie meer waard
Niet oordelen op aannames, Leo. De Golf 3 is geproduceerd van 1991 tot 1997. En er rijden nog heel wat prima exemplaren rond. Ooit bedacht dat '83 ook het geboortejaar van TS of nog iets heel anders kan betekenen?
Deze reactie gegeven omdat het hier overduidelijk een Trol betreft, die geen antwoord wil, maar zijn eigen onzin-site wil promoten. Nog nooit zoveel waanzijn gelezen : Blind APK keuren is 100% veilig bij ons. Het moet niet gekker worden.

Enfin als TS niet meer verstand heeft kan hij beter zijn auto naar de sloop brengen en zijn rijbewijs idem dito

Radar
Site Admin
Berichten: 5518
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door Radar »

Het openingsbericht is inderdaad gemeld, waarvoor dank. Wij hebben besloten om dit topic (voorlopig) online te laten staan. Wij vinden het niet aan ons maar aan de forumgebruikers om te beoordelen of de site in kwestie legitiem is / met ervaringen te komen, en het lijkt ons goed als die discussie gevoerd wordt.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Radar schreef:Het openingsbericht is inderdaad gemeld, waarvoor dank. Wij hebben besloten om dit topic (voorlopig) online te laten staan. Wij vinden het niet aan ons maar aan de forumgebruikers om te beoordelen of de site in kwestie legitiem is / met ervaringen te komen, en het lijkt ons goed als die discussie gevoerd wordt.
Uh, niet vervelend bedoeld hoor, maar hebben jullie die OP wel gelezen? Niet om het een of het ander, maar er wordt hier een website geadverteerd die waarschijnlijk oplichting is, en als deze niet oplichting is, zijn de consequenties nog veel serieuzer.

Het hele verhaal is in strijd met de wet, en de link in strijd met de forumregels.
Laatst gewijzigd door Julie4444 op 11 aug 2016 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Mucha

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Mee eens Mucha.

[quote="Radar "Forumregels""]
- Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen zijn niet toegestaan.
- Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven te promoten al dan niet door gebruik te maken van hyperlinks naar websites.[/quote]

De commerciële link staat ook gewoon nog steeds in de openingspost...

Mucha

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Moneyman
Berichten: 31368
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radar schreef:Het openingsbericht is inderdaad gemeld, waarvoor dank. Wij hebben besloten om dit topic (voorlopig) online te laten staan. Wij vinden het niet aan ons maar aan de forumgebruikers om te beoordelen of de site in kwestie legitiem is / met ervaringen te komen, en het lijkt ons goed als die discussie gevoerd wordt.
Sorry, maar beseffen jullie dat het bekend(er) maken van deze waanzin potentieel dodelijke gevolgen kan hebben...???

witte angora
Berichten: 32134
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door witte angora »

Radar schreef:Wij vinden het niet aan ons maar aan de forumgebruikers om te beoordelen of de site in kwestie legitiem is
Volgens mij is het aan de overheid om te bepalen wat wel of niet legitiem is. En vervolgens zijn er door de overheid aangewezen instanties die beoordelen of, in dit geval een site, dingen al dan niet aan de voorwaarden voldoen. Deze site voldoet duidelijk niet aan de voorwaarden.

Nergens in de wetgeving heb ik gelezen dat forumgebruikers van een landelijke omroep hierin een bepaalde autoriteit bezitten, laat staan dat diezelfde forumgebruikers gemachtigd zijn om een dergelijke site offline te halen, de mensen er achter te vervolgen, en wat dies meer zij.

Wat ik wel in de wetgeving en jurisprudentie gelezen heb, is dat de eigenaar/moderatie van een forum verantwoordelijk is voor wat er op dat forum gebeurt, en daar ook op kan worden aangesproken.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

En ondertussen lijken deze forumgebruikers beter zicht te hebben op de forumregels dan de moderatie die bedoeld is om naleving van deze regels te waarborgen. Volgens mij zijn wij het er allemaal over eens dat de openingspost van dit topic niet aan de regels voldoet.

Daarnaast mag de moderatie zichzelf best verantwoordelijk voelen voor wat ze hier op het forum laten staan en de consequenties daarvan. Dat de consequenties van dit reclametopic verkeersdoden kan betekenen maakt blijkbaar niet uit?

(en ja, aangezien de moderatie hier zelf over is begonnen lijkt mij deze discussie gewoon on-topic)

scontra
Berichten: 3962
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door scontra »

Radar schreef: Wij vinden het niet aan ons maar aan de forumgebruikers om te beoordelen of de site in kwestie legitiem is / met ervaringen te komen, en het lijkt ons goed als die discussie gevoerd wordt.
Geachte redactie,

Als forumgebruiker ben ik de mening toegedaan dat het onderwerp bespreekbaar moet zijn en dat ook moet blijven.
Maar ik schaar mij niet achter uw standpunt om de verwijzing (WWW.) naar de betreffende website ongemoeid te laten.

Vr.gr. mein33

stofzuigertje

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Moderator op vakantie, dat mag best....
Maar als ze iemand voor stage zoeken, dan krijgen ze vaak dit werk na korte uitleg.

Zelf vind ik dit prima, als je hier laat keuren, dan loop je het RDW risico, de in beslag genomen voertuigen wegens fraude en dan worden alle
door hun APK gekeurde nagelopen als de RDW dit zou ontdekken!
Net als fraude bij herstelde voertuigen is bij grootschalige APK fraude een controle van alle door hun gekeurde mogelijk.

Dus ik wil het adres daarom weten want dan laat ik hem daar nooit keuren ter voorkoming van tijdrovende controles achteraf.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

stofzuigertje schreef:Moderator op vakantie, dat mag best....
Niets vakantie. De moderatie is bijna nooit aanwezig en dat is niet OK. Ik ben een aantal jaar moderator geweest op een ander forum, waar we in een team van moderators werkten. Er moest 24/7 dekking zijn, omdat het een internationaal forum was.

Op dit forum is nog niet eens 1 uur per dag moderatie aanwezig en in dit topic hebben ze de OP, die overduidelijk niet aan de regels voldoet, gewoon laten staan.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door gemist »

Zal ik em dan maar inkoppen?
"Jullie werken zeker voor de blindkeuringsdienst" .... :-)

Mucha

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Het trieste is dat posts die overduidelijk in strijd zijn met de regels bewust door de moderatie mogen blijven staan, zoals in dit topic. Daarnaast duurde het 2 dagen voor er überhaupt een moderator naar de post "keek".

Persoonlijk geloof ik niet dat alle posts (vollidig) gelezen worden alvorens er gemodereerd (of juist niet) wordt. Dit ook omdat posts die wel aan de regels voldoen ook vaak genoeg willekeurig lijken te verdwijnen, en dat betreft posts van veel verschillende gebruikers.

Mucha

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
Julie4444 schreef:Mijn commentaar over de tijd ging over de OP tot de post van de moderatie; 09 aug 2016 21:34 (2 minuten later was de post al gemeld) en op 11 augustus om 12:59 is er pas "gekeken".

Nu, bijna 3 gehele dagen later, is er nog steeds geen actie ondernomen tegen een post die zonder twijfel de regels breekt.
Het is nu dus 13 augustus 2016, 22.21 uur. Dus in een tijdsbestek van ruim 4 dagen, oftewel 96 uur, is de moderatie één keer langsgekomen, en dat moment is dus ook alweer ruim 58 uur geleden. :shock:
Mucha schreef:
Radar schreef:Wij vinden het niet aan ons maar aan de forumgebruikers om te beoordelen of de site in kwestie legitiem is
De Forumleden hebben inmiddels gesproken. Maar geluisterd wordt er niet. :?
Sorry hoor , maar ik heb toch zomaar even een vraagje :
waarom zijn jullie , Julie , Mucha , WA , er nu zo op gebrand en fanatiek bezig dat dit topic wordt gecensureerd en zelfs wordt verwijderd door de moderatie??? En nu reageert de moderatie niet en deugt de moderatie niet of is dit forum overleden.... :(
En wordt tot op het uur nauwkeurig bijgehouden waar de mods uithangen? :shock:

Wat en hoeveel is er niet vaak tegen de gedragsregels??
Denk aan op de man spelen/ ts afbranden/ offt opic zijn / chatten / enz enz......het ligt aan het wel of niet gemeld zijn of het wel of niet wordt verwijderd.

Deze ts heeft een vraag over blind APK keuren en linkt hierbij naar een malafide adres,
maar halloooo, dit wordt toch ook gedaan met bv links naar foute hondenfokkers --- foute zorgverleners - foute makelaars - foute autohandelaren, foute schilders - foute bedrijven enz enz ; wat is het verschil qua discussie of zie ik het verkeerd? :oops:
Als je met zo.n bedrijf in zee gaat ben je zelf goed fout en zeker goed stom bezig, maar veel mensen zijn - goed stom - en willen voor een dubbeltje op de 1e rang zitten en in dit geval met mogelijk zeer ernstige gevolgen...

Gesloten