Pagina 2 van 2

Re: Bijna 5000 euro terug van Nuon. Hoe is dit gekomen?

Geplaatst: 16 aug 2016 09:45
door witte angora
Ik denk (weet ik eigenlijk zeker) dat je als verbruiker helemaal geen keuringsrapport nodig hebt om, als je verbruik zonder aanwijsbare reden omhoog schiet, te concluderen dat je meter corrupt is. Alleen voor de bewijsvoering naar de instanties is dat rapport nodig. Maar voor de gebruiker is dat rapport niks anders als een bevestiging van wat hij al wist, en wat dus beslist niet ongefundeerd is. Dit heeft ook helemaal niets met onderbuikgevoelens te maken.

Re: Bijna 5000 euro terug van Nuon. Hoe is dit gekomen?

Geplaatst: 22 aug 2016 16:46
door jays_nl

Re: Bijna 5000 euro terug van Nuon. Hoe is dit gekomen?

Geplaatst: 24 jan 2017 12:05
door 11recht05
De Slimme meter zou "de oplossing" zijn! Ieder huishouden MOET hier aan mee doen! Nu blijkt dit achterhaald te zijn en is er 1 punt: het energieverbruik hoeft niet meer door gegeven te worden! Alle andere "bezuinigingen" starten pas door extra gadgets met een maandelijks of jaarlijks kostenplaatje én grote risico's tav hackers!! Wat gaat er nu gebeuren, zijn huishoudens nog steeds verplicht om zo' n "helemaal geen slimme meter" te laten plaatsen, want anders moeten zij het straks ZELF BETALEN! Wat gaat er met deze "bepaling" gebeuren. Ik schrijf regelmatig zelf de standen op. En bij bepaalde gebeurtenissen extra, gewoon om te zien hoeveel energie er verbruikt wordt...

Re: Bijna 5000 euro terug van Nuon. Hoe is dit gekomen?

Geplaatst: 23 mei 2018 14:30
door kuenjak
Wat een drukte, over de nieuwe meter. Dit ding is inderdaad niet te vertrouwen. Stoor impulsen van buiten af in de elektronica.
Bij mij hebben ze al 3 maal een bericht verstuurd voor het plaatsen van zo'n meter. tot 3 maal toe heb ik geweigerd.
Toen zeiden ze dat ik dat verplicht was. En dat de energie levering in gevaar kwam voor mijn woning. Ik heb ze duidelijk gezegd er komt niemand binnen met zo'n meter en die wordt niet geplaatst punt uit. En dat in gevaar brengen dat ik dat wel eens mee wil maken.
Niets meer gehoord en ik sabel lekker met mijn oude meters door. Wel het gehele huis voorzien energie verlichting en apparaten. Verwarming tijd gestuurd. hoeft niet de gehele dag aan.
ik betaal 112 .-- eur. aan kosten p.m. en krijg nog terug niet veel.

Re: Bijna 5000 euro terug van Nuon. Hoe is dit gekomen?

Geplaatst: 23 mei 2018 15:14
door sylvesterb
11recht05 schreef:De Slimme meter zou "de oplossing" zijn! Ieder huishouden MOET hier aan mee doen! Nu blijkt dit achterhaald te zijn en is er 1 punt: het energieverbruik hoeft niet meer door gegeven te worden! Alle andere "bezuinigingen" starten pas door extra gadgets met een maandelijks of jaarlijks kostenplaatje én grote risico's tav hackers!! Wat gaat er nu gebeuren, zijn huishoudens nog steeds verplicht om zo' n "helemaal geen slimme meter" te laten plaatsen, want anders moeten zij het straks ZELF BETALEN! Wat gaat er met deze "bepaling" gebeuren. Ik schrijf regelmatig zelf de standen op. En bij bepaalde gebeurtenissen extra, gewoon om te zien hoeveel energie er verbruikt wordt...
Je kunt allerlei punten inbrengen tegen een slimme meter, maar er zijn ook genoeg voordelen:

* Real-time inzicht in je energie verbruik
* Advies geven hoe energie gebruik te verminderen
* Geen meterstanden meer doorgeven

Van de nieuwe meters is geen feitelijk bewijs dat er sprake is van afwijkingen. De analoge meter kan ook afwijkingen hebben, zoveel in voordeel als in nadeel.

Het risico op hacken is vrijwel nihil. Hackers richten zich vooral op zaken waarmee ze eenvoudig geld kunnen verdienen. Een Mac of Linux is niet bij uitstek veiliger, maar groep die het gebruikt is kleiner dus minder interessant voor hackers.

Als hackers toegang hebben tot het netwerk van de energie beheerder zijn ze niet geïnteresseerd in jouw meterstand of weten of je thuis bent of niet, tegens standers verzinnen allemaal punten.

En ja de energie beheerder kan op termijn een slimme meter verplichten, het is hun eigendom en hun netwerk. Dit zal echter pas gebeuren als het grootste deel voorzien is van een slimme meter, vergelijkbaar met Ziggo die analoge televisie gaat uitfaseren. De voordelen van uitfaseren zijn inmiddels op het punt dat de klanten die opzeggen door de wijziging geen verlies opleveren.

Re: Bijna 5000 euro terug van Nuon. Hoe is dit gekomen?

Geplaatst: 23 mei 2018 17:20
door bprosman
Dit ding is inderdaad niet te vertrouwen.
"Inderdaad" duidt op bewijs… vertel….
én grote risico's tav hackers!!
Wat is dat risico dan ?

Re: Bijna 5000 euro terug van Nuon. Hoe is dit gekomen?

Geplaatst: 23 mei 2018 22:23
door Theotrucker
Sinds 5 jaar heb ik een slimme meter en minder verbruik dan met die ouwe Ferraris. Zal die ouwe wel corrupt zijn geweest. Nu heb ik tenminste overzicht over 5 jaar per dag week maand en jaar. Zelfs als er een nachtje een lamp op de zolder aan is gebleven krijg ik een mail van exxxxxxc. Dit kost me 20 € per jaar. Wie is corrupt?

Re: Bijna 5000 euro terug van Nuon. Hoe is dit gekomen?

Geplaatst: 23 mei 2018 22:28
door Theotrucker
Ik betaal 46€ per maand gas en licht en elk jaar overstap bonus 150-200. 12 zonnepanelen

Re: Bijna 5000 euro terug van Nuon. Hoe is dit gekomen?

Geplaatst: 24 mei 2018 00:51
door atlas1302
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/01/09/al ... n-a1587588Het salderen van die zonnepanelen loopt na 2020 ook flink af, dat wil het kabinet tenminste. Niet dat jouw metertje daar veel last van heeft maar het scheelt toch weer aanzienlijk, jammer...hebben we eindelijk zon - en panelen gaat de pret weer niet door.

Re: Bijna 5000 euro terug van Nuon. Hoe is dit gekomen?

Geplaatst: 24 mei 2018 07:16
door Theotrucker
Ik ben over een half jaar breakeven, ze zijn betaald. Elke overstap kijken naar de terug levering en ik blijf goedkoop. Wassen en zo als de zon schijnt. Of overdag de lampen en tv aan en s'avonds uit!