Pagina 2 van 7
Re: Ziggo: Geen tv en internet (al 12 dagen) ondanks betaling
Geplaatst: 22 aug 2016 20:37
door pmoreel
moederslink schreef:pmoreel schreef:bprosman schreef:Wil niet zeuren maar ben er vrij zeker van overtuigd dat Ziggo een herinnering stuurt.
Dat klopt en dat is ook gebeurd, waarna wij van elkaar dachten deze betaald te hebben. Vervolgens 5 weken weg en de rest raadt zichzelf.
En het klinkt wellicht lullig maar het
te laat betaald hebben staat los van de problemen nu In dat geval zie je het te oppervlakkig en mis je nu de
essentie van het verhaal.
Heb je überhaupt na deze , te late, betaling , nog wel rekeningen gekregen vd afgelopen maanden?? En deze ook gewoon op tijd betaald?
Zo ja dan dient Ziggo deze problemen zsm op te lossen!
Zo nee, zou het dan kunnen dat ze je gewoon hebben afgesloten?? Omdat het echt veel te laat was , ondanks herinnering, aanmaning etc etc.
Dan staat het te laat betaald hebben niet los vd problemen nu en is dat de essentie.
Nee hoor alles is gewoon netjes betaald, er staat zelfs nog een bedrag open welke wij van Ziggo tegoed hebben. Dit door een fout welke zij eerder dit haar hebben gemaakt.... Ik krijg dus zelfs nog wat van hun. Wilde dit niet noemen omdat het in dit geval niet gaat om de betaling maar uit een ander software probleem welke losstaat van de betaling. Volgens de klantenservice werken namelijk alle diensten weer alleen in de achterliggende software zit een fout waardoor her signaal niet doorkomt. Ze weten waar het zit maar doordat er teveel schakels tussenzitten wordt het probleem niet juist opgepakt en opgelost.
Re: Ziggo: Geen tv en internet (al 12 dagen) ondanks betaling
Geplaatst: 22 aug 2016 20:43
door moederslink
Nou mooi , dan is het nu aan Ziggo om zsm de diensten weer te leveren waar je voor betaalt tenslotte.
En zet je klacht ook op klachtenkompas.nl .
Hopelijk wordt het goed en snel opgelost. En hou jullie administratie voortaan goed en gezamenlijk bij
.
Re: Ziggo: Geen tv en internet (al 12 dagen) ondanks betaling
Geplaatst: 22 aug 2016 20:49
door pmoreel
moederslink schreef:Nou mooi , dan is het nu aan Ziggo om zsm de diensten weer te leveren waar je voor betaalt tenslotte.
En zet je klacht ook op klachtenkompas.nl .
Hopelijk wordt het goed en snel opgelost. En hou jullie administratie voortaan goed en gezamenlijk bij
.
Normaal houden wij dit ook goed in de gaten maar door een samenloop ging het deze keer even niet zoals de bedoeling was
Re: Ziggo: Geen tv en internet (al 12 dagen) ondanks betaling
Geplaatst: 22 aug 2016 23:11
door gemist
Speel ik even advocaat van de Duivel: pas na 3maanden niet betalen wordt een abonnee (tijdelijk) afgesloten.
Het hele verhaal horen we dus niet.
Re: Ziggo: Geen tv en internet (al 12 dagen) ondanks betaling
Geplaatst: 23 aug 2016 07:03
door pmoreel
gemist schreef:Speel ik even advocaat van de Duivel: pas na 3maanden niet betalen wordt een abonnee (tijdelijk) afgesloten.
Het hele verhaal horen we dus niet.
Geloof me het was geen 3 maanden en dit is het hele verhaal. Focus dan ook op het hele verhaal en niet puur de betaling. Daarnaast mis je ook het punt dat ik nog wat tegoed heb van ziggo. Er weleens aan gedacht dat dat ook een oorzaak heeft? Dat heeft het dus wel alleen is dat niet relevant op het probleem. De kern is dat ze een fout erkennen maar niet oplossen
Re: Ziggo: Geen tv en internet (al 12 dagen) ondanks betaling
Geplaatst: 23 aug 2016 07:49
door moederslink
Dat je nog van Ziggo geld tegoed hebt heeft op zich niks met het probleem nu te maken natuurlijk.
Normaliter zou je dat al lang teruggekregen moeten hebben, toch? Dus wat daar dan de oorzaak van is?
Re: Ziggo: Geen tv en internet (al 12 dagen) ondanks betaling
Geplaatst: 23 aug 2016 08:22
door pmoreel
moederslink schreef:Dat je nog van Ziggo geld tegoed hebt heeft op zich niks met het probleem nu te maken natuurlijk.
Normaliter zou je dat al lang teruggekregen moeten hebben, toch? Dus wat daar dan de oorzaak van is?
Dit wordt verrekend met de aankomende factuur die ik nog moet krijgen. Dit is van de telefoondienst die ik een half jaar terug opgezegd heb maar nog steeds kreeg doorgefactureerd en dus ook gewoon bleef betalen. Ik wist al die maanden dat ik het gewoon betaalde alleen het opzeggen icm de facturatie verliep niet goed bij ziggo. Zoals ik al zei is dit relevant op dit probleem. Wat het wel veroorzaakt is dat ik een beetje moe wordt van ziggo en hun niet samenwerkende afdelingen
Re: Ziggo: Geen tv en internet (al 12 dagen) ondanks betaling
Geplaatst: 23 aug 2016 08:27
door sjohie
pmoreel schreef:bprosman schreef:Wil niet zeuren maar ben er vrij zeker van overtuigd dat Ziggo een herinnering stuurt.
Dat klopt en dat is ook gebeurd, waarna wij van elkaar dachten deze betaald te hebben. Vervolgens 5 weken weg en de rest raadt zichzelf.
En het klinkt wellicht lullig maar het te laat betaald hebben staat los van de problemen nu. In dat geval zie je het te oppervlakkig en mis je nu de essentie van het verhaal.
Ga even voor de spiegel staan, en zeg dat laatste nog eens? Serieus, jullie betalen zelfs na een aanmaning, dus 6 à 8 weken te laat, en dan dit al?
Er was, en is van alles mis bij Ziggo, en ze zijn ook terecht soms aan de publieke schandpaal genageld, maar als je zelf je financiële administratie niet op orde hebt, geeft het in mijn ogen geen pas om zo op ze te duiken.
Overigens hebben ze om dit soort dingen te voorkomen de automatische incasso uitgevonden, misschien is dat een idee?
Re: Ziggo: Geen tv en internet (al 12 dagen) ondanks betaling
Geplaatst: 23 aug 2016 08:40
door pmoreel
sjohie schreef:pmoreel schreef:bprosman schreef:Wil niet zeuren maar ben er vrij zeker van overtuigd dat Ziggo een herinnering stuurt.
Dat klopt en dat is ook gebeurd, waarna wij van elkaar dachten deze betaald te hebben. Vervolgens 5 weken weg en de rest raadt zichzelf.
En het klinkt wellicht lullig maar het te laat betaald hebben staat los van de problemen nu. In dat geval zie je het te oppervlakkig en mis je nu de essentie van het verhaal.
Ga even voor de spiegel staan, en zeg dat laatste nog eens? Serieus, jullie betalen zelfs na een aanmaning, dus 6 à 8 weken te laat, en dan dit al?
Er was, en is van alles mis bij Ziggo, en ze zijn ook terecht soms aan de publieke schandpaal genageld, maar als je zelf je financiële administratie niet op orde hebt, geeft het in mijn ogen geen pas om zo op ze te duiken.
Overigens hebben ze om dit soort dingen te voorkomen de automatische incasso uitgevonden, misschien is dat een idee?
Dat klopt alleen gaat er met de incasso bij ziggo weleens wat mis vandaar dat hij toen stop is gezet. Verder zou ik zeggen lees mijn voorgaande bericht voor je makkelijk oordeelt
Re: Ziggo: Geen tv en internet (al 12 dagen) ondanks betaling
Geplaatst: 23 aug 2016 09:06
door moederslink
pmoreel schreef:moederslink schreef:Dat je nog van Ziggo geld tegoed hebt heeft op zich niks met het probleem nu te maken natuurlijk.
Normaliter zou je dat al lang teruggekregen moeten hebben, toch? Dus wat daar dan de oorzaak van is?
Dit wordt verrekend met de aankomende factuur die ik nog moet krijgen. Dit is van de telefoondienst die ik een half jaar terug opgezegd heb maar nog steeds kreeg doorgefactureerd en dus ook gewoon bleef betalen. Ik wist al die maanden dat ik het gewoon betaalde alleen het opzeggen icm de facturatie verliep niet goed bij ziggo. Zoals ik al zei is dit relevant op dit probleem. Wat het wel veroorzaakt is dat ik een beetje moe wordt van ziggo en hun niet samenwerkende afdelingen
Ik kan er geen soep meer van maken, pmoreel...terwijl ik nu alle berichten zeker 2x heb doorgelezen....
Een telefoondienst opgezegd en nog doorgefactureerd? En je betaalt gewoon door?
Sorry , maar ik weet het nu niet meer en ben uitgepraat .
Je noemt het allemaal niet relevant
, maar n.m.m is het hele gedoe omtrent en het opzeggen en de facturatie en het te late betalen relevant en dan heb je van hen ook nog geld tegoed.....
Nogmaals succes met Ziggo en hopelijk wordt alles netjes opgelost!
Ik zou maar eens naar het dichtstbijzijnde Ziggokantoor gaan en daar ter plekke het e.e.a rechtbreien. Dit schiet zo niet op.
Re: Ziggo: Geen tv en internet (al 12 dagen) ondanks betaling
Geplaatst: 23 aug 2016 10:08
door ciske
Ik zou maar eens naar het dichtstbijzijnde Ziggokantoor gaan en daar ter plekke het e.e.a rechtbreien. Dit schiet zo niet op.
Dit kan je inderdaad het beste doen. Jij bent fout geweest door te laat te betalen maar dat geef je zelf toe. Ik vind in deze dat Ziggo echt verkeerd bezig is.
Re: Ziggo: Geen tv en internet (al 12 dagen) ondanks betaling
Geplaatst: 23 aug 2016 13:42
door sjohie
ciske schreef:
Ik zou maar eens naar het dichtstbijzijnde Ziggokantoor gaan en daar ter plekke het e.e.a rechtbreien. Dit schiet zo niet op.
Dit kan je inderdaad het beste doen. Jij bent fout geweest door te laat te betalen maar dat geef je zelf toe. Ik vind in deze dat Ziggo echt verkeerd bezig is.
Want een klant mag alles 8 weken op z'n beloop laten, en zij moeten ala minute door allemaal hoepeltjes springen om die klant ter wille te zijn? Ik ben sinds dit topic wel voor invoering van het gelijkheidsprincipe, maw zo lang als een klant iets op z'n beloop laat, krijgt het bedrijf als oplostermijn.
Overigens, en dit heb ik wel eens eerder gezegd hier, is het in dit soort gevallen gemakkelijker om met de stroom mee te roeien, in plaats van, hoe je ook in je recht staat ook, er tegenin te gaan, door dingen als automatische incasso's stop te gaan zetten etc. Keer op keer blijkt dat dit soort grote organisaties werken via vaste procedures en systemen, en dat afwijken daarvan, hoe moreel of zelfs juridisch juist ook, de boel alleen maar vertraagt.
Re: Ziggo: Geen tv en internet (al 12 dagen) ondanks betaling
Geplaatst: 23 aug 2016 14:01
door ciske
sjohie schreef:
Want een klant mag alles 8 weken op z'n beloop laten, en zij moeten ala minute door allemaal hoepeltjes springen om die klant ter wille te zijn? Ik ben sinds dit topic wel voor invoering van het gelijkheidsprincipe, maw zo lang als een klant iets op z'n beloop laat, krijgt het bedrijf als oplostermijn.
.
Nee hoor, maar het waren ook geen 8 weken en TS heeft het geld nu al overgemaakt. Krijgt zelfs nog geld van Ziggo terug. Op dit gebied mag ziggo wel eens wat sneller lopen, op sommige gebieden zijn ze erg laks.
Re: Ziggo: Geen tv en internet (al 12 dagen) ondanks betaling
Geplaatst: 23 aug 2016 14:42
door bprosman
Krijgt zelfs nog geld van Ziggo terug
Krijg eerder het idee dat TS dit door het opzeggen van de automatische incasso heeft geprobeerd te verrekenen.
En dat recht heb je dus niet.
Re: Ziggo: Geen tv en internet (al 12 dagen) ondanks betaling
Geplaatst: 23 aug 2016 15:00
door pmoreel
bprosman schreef:Krijgt zelfs nog geld van Ziggo terug
Krijg eerder het idee dat TS dit door het opzeggen van de automatische incasso heeft geprobeerd te verrekenen.
En dat recht heb je dus niet.
Ik weet dat ik dit recht niet heb dus heb ook 6 maanden gewoon alle facturen voldaan plus nog 25 deblokkeringskosten....
Re: Ziggo: Geen tv en internet (al 12 dagen) ondanks betaling
Geplaatst: 23 aug 2016 15:20
door olaf79
ciske schreef:Beetje menselijkheid zou wel eens sieren. Jij vergeet nooit iets?
Tsja en nu is Ziggo even vergeten de boel weer aan te sluiten. Wat overigens niet alleen een administratieve handeling is (als ze de boel ECHT hebben afgesloten).
Re: Ziggo: Geen tv en internet (al 12 dagen) ondanks betaling
Geplaatst: 23 aug 2016 15:24
door berndv
olaf79 schreef:nu is Ziggo even vergeten de boel weer aan te sluiten. Wat overigens niet alleen een administratieve handeling is (als ze de boel ECHT hebben afgesloten).
klopt, afsluiten hoeft niet alleen een administratieve handeling te zijn, maar kan ook een fysieke handeling zijn door je in de wijkkast echt af te sluiten, door gewoon "de stekker" er uit te trekken. Dan moet er een mannetje (of vrouwtje) naar de wijkkast om de aansluiting weer in orde te maken. Ik weet niet in welke regio ts woont, maar waar ik woon was tot afgelopen weekend nog de bouwvak en dan kunnen dit soort werkzaamheden nog wel eens blijven liggen, ziggo geeft daar niet een hele hoge prioriteit aan vermoed ik.
Re: Ziggo: Geen tv en internet (al 12 dagen) ondanks betaling
Geplaatst: 23 aug 2016 15:33
door olaf79
pmoreel schreef:gemist schreef:Speel ik even advocaat van de Duivel: pas na 3maanden niet betalen wordt een abonnee (tijdelijk) afgesloten.
Het hele verhaal horen we dus niet.
Geloof me het was geen 3 maanden en dit is het hele verhaal. Focus dan ook op het hele verhaal en niet puur de betaling. Daarnaast mis je ook het punt dat ik nog wat tegoed heb van ziggo. Er weleens aan gedacht dat dat ook een oorzaak heeft? Dat heeft het dus wel alleen is dat niet relevant op het probleem. De kern is dat ze een fout erkennen maar niet oplossen
Je wordt niet afgesloten als je 1 maand mist. Dit is zelfs wettelijk verboden. Je mag pas worden afgesloten na voldoende aanmanen. Overigens blijft je verplichting tot betalen van de rekening gewoon bestaan. Als je nog geld te goed hebt mag je dit verrekenen met het openstaande bedrag.
Re: Ziggo: Geen tv en internet (al 12 dagen) ondanks betaling
Geplaatst: 23 aug 2016 16:00
door ciske
olaf79 schreef:ciske schreef:Beetje menselijkheid zou wel eens sieren. Jij vergeet nooit iets?
Tsja en nu is Ziggo even vergeten de boel weer aan te sluiten. Wat overigens niet alleen een administratieve handeling is (als ze de boel ECHT hebben afgesloten).
Tja en laat ik dat nou een smerige streek van ziggo vinden. Wel al het geld incasseren , ( terecht) , maar nog eens langdurig iemand laten wachten. Gewoon een machtspelletje van ziggo.
Re: Ziggo: Geen tv en internet (al 12 dagen) ondanks betaling
Geplaatst: 23 aug 2016 16:12
door olaf79
ciske schreef:olaf79 schreef:ciske schreef:Beetje menselijkheid zou wel eens sieren. Jij vergeet nooit iets?
Tsja en nu is Ziggo even vergeten de boel weer aan te sluiten. Wat overigens niet alleen een administratieve handeling is (als ze de boel ECHT hebben afgesloten).
Tja en laat ik dat nou een smerige streek van ziggo vinden. Wel al het geld incasseren , ( terecht) , maar nog eens langdurig iemand laten wachten. Gewoon een machtspelletje van ziggo.
Ja maar er klopt iets in het verhaal van TS niet. Ziggo sluit niet iemand af voor zomaar het missen van een rekening en zelfs niet bij het missen van een aanmaning. Ik denk dat er meer aan de hand is dan TS hier schrijft. Mogelijk is er in de administratie iets in de soep gelopen omdat de betaling wel gedaan is maar niet op de manier zoals Ziggo graag wil, of wat dan ook.
Maar zomaar afsluiten omdat je 5 dagen op vakantie bent, daar geloof ik niks van.