| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hulp bij bijstand gevraagd.
Re: Hulp bij bijstand gevraagd.
Er zijn ook zat mensen die zeggen: Laat het door de gemeenschap te betalen geld maar zitten, ik red het zelf wel, of maak er alleen aanspraak op als het echt niet anders kan. Dat is een keuze.
Vakantiegeld is geen gemeenschapsgeld en heeft hier dus helemaal niets mee te maken!
Vakantiegeld is geen gemeenschapsgeld en heeft hier dus helemaal niets mee te maken!
Klaas Jan schreef:@thecure: de gemeente had gewoon uit moeten voeren wat hier volgens de regels en wetten van toepassing was. Niet meer en niet minder. Deze mensen hadden recht op hun uitkering. Recht dus. Om nou te zeggen 'laat dat onterecht niet uitbetaalde geld door jullie gekloot maar zitten want we hebben ondertussen een baan' is van de zotte. Deze mensen hebben zelfs geld moeten lenen in de tijd dat ze hun rechtmatige uitkering niet kregen.
Dat willen ze terugbetalen. Dan maar van hun nieuwe salaris? Nee toch?
Als u door fouten van anderen een keer geen vakantiegeld ontvangt, dan gaat u er hopelijk toch ook achteraan?! Want ook dat is geld waar u recht op hebt toch?
U schrijft 'maar ik probeer te zeggen dat als je op kosten van de gemeenschap leeft, je nou eenmaal niet alles kan doen en laten.' Nee dat kan inderdaad niet. Maar dat doen ze toch ook helemaal niet?! Want als je een regel zou overtreden dan is het zwaai zwaai tegen de uitkering.
Deze mensen houden zich keurig aan de regels.
Helemaal mee eens. Geld waar je recht op hebt hoor je te krijgen.
Dat ben ik het juist niet mee eens, deze mensen gaan zonder werk samenwonen waardoor er een hoop onnodige kosten ontstaan. Met de huidige regels zal dat toegestaan zijn, maar ik vind dat gemeenten daar kritischer naar mogen kijken.U schrijft 'maar ik probeer te zeggen dat als je op kosten van de gemeenschap leeft, je nou eenmaal niet alles kan doen en laten.' Nee dat kan inderdaad niet. Maar dat doen ze toch ook helemaal niet?!
Zoals ik al zei, bijstand moet het aller-laatste middel zijn.
Of de situatie thuis moet onhoudbaar zijn, maar dat kan ik uit het verhaal van TS niet opmaken.
En mijn vakantie geld wordt betaald door mijn werkgever, dus dat heeft er niets mee te maken. Dat geld wordt weer uitgegeven, dus daar profiteert de economie weer van. iedereen blij.
Inderdaad. +1.thecure schreef:Dat ben ik het juist niet mee eens, deze mensen gaan zonder werk samenwonen waardoor er een hoop onnodige kosten ontstaan. Met de huidige regels zal dat toegestaan zijn, maar ik vind dat gemeenten daar kritischer naar mogen kijken.U schrijft 'maar ik probeer te zeggen dat als je op kosten van de gemeenschap leeft, je nou eenmaal niet alles kan doen en laten.' Nee dat kan inderdaad niet. Maar dat doen ze toch ook helemaal niet?!
Zoals ik al zei, bijstand moet het aller-laatste middel zijn.
Of de situatie thuis moet onhoudbaar zijn, maar dat kan ik uit het verhaal van TS niet opmaken.
En mijn vakantie geld wordt betaald door mijn werkgever, dus dat heeft er niets mee te maken. Dat geld wordt weer uitgegeven, dus daar profiteert de economie weer van. iedereen blij.
Nog meer regeltjes?? Is trouwens off topic want het gaat om geld waar TS recht op heeft , niet om hoe zij/hij leeft!Met de huidige regels zal dat toegestaan zijn, maar ik vind dat gemeenten daar kritischer naar mogen kijken.
Vervang 'werkgever' door 'uitkeringsinstantie' en de situatie is vergelijkbaar.thecure schreef:En mijn vakantie geld wordt betaald door mijn werkgever, dus dat heeft er niets mee te maken. Dat geld wordt weer uitgegeven, dus daar profiteert de economie weer van. iedereen blij.
onzin!Klaas Jan schreef:Vervang 'werkgever' door 'uitkeringsinstantie' en de situatie is vergelijkbaar.thecure schreef:En mijn vakantie geld wordt betaald door mijn werkgever, dus dat heeft er niets mee te maken. Dat geld wordt weer uitgegeven, dus daar profiteert de economie weer van. iedereen blij.
Nou niet echt he, mijn vakantiegeld wordt niet betaald uit gemeenschapsgeld.Klaas Jan schreef:Vervang 'werkgever' door 'uitkeringsinstantie' en de situatie is vergelijkbaar.thecure schreef:En mijn vakantie geld wordt betaald door mijn werkgever, dus dat heeft er niets mee te maken. Dat geld wordt weer uitgegeven, dus daar profiteert de economie weer van. iedereen blij.
Maar goed, we komen er toch niet uit. Zal wel aan de manier liggen hoe je wordt opgevoed.
@thecure: u mist mijn punt. Als u uw geld niet krijgt waar u recht op hebt dan gaat u er toch ook achteraan toch? Lijkt me heel normaal.
Maar ik zie de kern van úw punt wel: u vindt dat de twee geliefden niet samen hadden mogen gaan wonen omdat ze geen werk hadden en op een uitkering aangewezen waren. Thuis blijven wonen en niet 'profiteren' van de bijstand dus.
Nou, hier verschillen we toch echt van 'opvoeding'. Ik ben opgevoed met hele andere standpunten.
Een ieder mag van mij voor de liefde kiezen wanneer hij of zij dat zelf wil. En een beroep doen op voorzieningen die bij wet zijn vastgesteld.
En ik ben opgevoed door mijn ouders om zo weinig mogelijk morele oordelen te vellen over een ander.
Daar ben ik mijn ouders nog steeds heel erg dankbaar voor.
Maar ik zie de kern van úw punt wel: u vindt dat de twee geliefden niet samen hadden mogen gaan wonen omdat ze geen werk hadden en op een uitkering aangewezen waren. Thuis blijven wonen en niet 'profiteren' van de bijstand dus.
Nou, hier verschillen we toch echt van 'opvoeding'. Ik ben opgevoed met hele andere standpunten.
Een ieder mag van mij voor de liefde kiezen wanneer hij of zij dat zelf wil. En een beroep doen op voorzieningen die bij wet zijn vastgesteld.
En ik ben opgevoed door mijn ouders om zo weinig mogelijk morele oordelen te vellen over een ander.
Daar ben ik mijn ouders nog steeds heel erg dankbaar voor.
Op het moment dat een bijstandsgerechtigde zich aan de regels houdt, dient de uitkeringsinstantie dat ook te doen. Zo simpel zie ik het. De rest is subjectief.
-
Hypotheek2016
En dat is meestal niet het geval.Moneyman schreef:Op het moment dat een bijstandsgerechtigde zich aan de regels houdt, dient de uitkeringsinstantie dat ook te doen. Zo simpel zie ik het. De rest is subjectief.
Inderdaad je ziet het heel simpel, maar niet in zo'n situatie te zijn, is dan ook zich moeilijk dit te begrijpen!
Laatst gewijzigd door Hypotheek2016 op 02 sep 2016 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gelukkig is het meestal juist wél het geval.Hypotheek2016 schreef:En dat is meestal niet het geval.Moneyman schreef:Op het moment dat een bijstandsgerechtigde zich aan de regels houdt, dient de uitkeringsinstantie dat ook te doen. Zo simpel zie ik het. De rest is subjectief.
Inderdaad je ziet het heel simpel, maar niet in zo'n situatie te zijn, is dan ook zich moeilijk in te leven.
Dagelijks met uitkeringsgerechtigden én uitkeringsinstanties werken maakt dat inleven al een stuk makkelijker
Laatst gewijzigd door Moneyman op 02 sep 2016 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooi gezegd klaas jan.
Prachtig dat je zo idealistisch bent opgevoed.
Mijn opvoeding was dan blijkbaar anders. Ik ben groot geworden met hardwerkende ouders. Er was geen armoede, maar ook geen rijkdom.
Ze konden ook nog geld opzij leggen op een 'groeirekening' voor later.
Ook moesten wij altijd vakantie- en zaterdagbaantjes hebben. Ook hiervan moesten we een gedeelte sparen. "handig voor je eerste huis" of "voor je rijbewijs".
Ze konden zich ergeren aan mensen die niet wilden werken, en op kosten van de maatschappij leven.
Dus ja, ik zal er wat van meegekregen hebben in mijn opvoeding.
Maar goed dat iedereen niet hetzelfde is. Als alle jonge stellen in Nederland meteen kiezen voor de liefde en zouden gaan samenwonen in een uitkeringssituatie, zullen veel gemeenten een flink gat in hun begroting krijgen denk ik....
Mijn opvoeding was dan blijkbaar anders. Ik ben groot geworden met hardwerkende ouders. Er was geen armoede, maar ook geen rijkdom.
Ook moesten wij altijd vakantie- en zaterdagbaantjes hebben. Ook hiervan moesten we een gedeelte sparen. "handig voor je eerste huis" of "voor je rijbewijs".
Ze konden zich ergeren aan mensen die niet wilden werken, en op kosten van de maatschappij leven.
Maar goed dat iedereen niet hetzelfde is. Als alle jonge stellen in Nederland meteen kiezen voor de liefde en zouden gaan samenwonen in een uitkeringssituatie, zullen veel gemeenten een flink gat in hun begroting krijgen denk ik....
-
Hypotheek2016
Moneyman schreef:Dagelijks met uitkeringsgerechtigden én uitkeringsinstanties werken maakt dat inleven al een stuk makkelijkerHypotheek2016 schreef:En dat is meestal niet het geval.Moneyman schreef:Op het moment dat een bijstandsgerechtigde zich aan de regels houdt, dient de uitkeringsinstantie dat ook te doen. Zo simpel zie ik het. De rest is subjectief.
Inderdaad je ziet het heel simpel, maar niet in zo'n situatie te zijn, is dan ook zich moeilijk in te leven.
Wat bedoel je met dagelijks met uitkeringsgerechtigde en of instanties te werken?
Ik lees dagelijks jou berichten hier op het forum van smorgens tot nu op de avond, dus je bedoeld dan de uitkeringsgerechtigde hier op het forum.
Je bent dus een pensionado die hier zijn adviezen geeft.
Ik heb een vergelijkbare opvoeding genoten als jij, thecure.thecure schreef:Mooi gezegd klaas jan.
Resultaat: door zoveel gespaard te hebben konden wij gemakkelijk een huis kopen (want ook ik heb jong de liefde gevonden). Sterker nog: we hadden zoveel gespaard dat we een huis dat anders ver boven ons budget als starters (op inkomen) kan worden betaald. Wij hebben jaren voor ongeveer 50% van de bijstandsnorm geleefd waardoor we nog meer konden sparen en besparen nu velen tienduizenden euros aan hypotheekrente en hebben straks als we verhuisd zijn flink lagere maandlasten dan huurders met vergelijkbare inkomens (lees: €400-800 per maand minder).
Werken en sparen loont, zolang je maar prioriteiten stelt.
En wat betreft TS, die moet wachten op die ambtenaar van de gemeente.
Moneyman schreef:![]()
Op achterstallige betaling ja, want TS heeft daar recht op.En wat betreft TS, die moet wachten op die ambtenaar van de gemeente.
@KLaas Jan , ik ben het helemaal met je eens. De vooroordelen zijn hier weer overdreven aanwezig.
Welke vooroordelen? Ik heb ze niet gelezen.
-
moederslink
Dat is mooi voor jullie, maar heeft niets met de vraag van de TS te doen.....en niet iedereen kan werken en/ of sparenJulie4444 schreef: Resultaat: door zoveel gespaard te hebben konden wij gemakkelijk een huis kopen (want ook ik heb jong de liefde gevonden). Sterker nog: we hadden zoveel gespaard dat we een huis dat anders ver boven ons budget als starters (op inkomen) kan worden betaald. Wij hebben jaren voor ongeveer 50% van de bijstandsnorm geleefd waardoor we nog meer konden sparen en besparen nu velen tienduizenden euros aan hypotheekrente en hebben straks als we verhuisd zijn flink lagere maandlasten dan huurders met vergelijkbare inkomens (lees: €400-800 per maand minder).
Werken en sparen loont, zolang je maar prioriteiten stelt.
Fijn dat wachten op een ambtenaar terwijl je ondertussen hebt moeten lenen van familie en/ of vrienden...En wat betreft TS, die moet wachten op die ambtenaar van de gemeente:
TS heeft nu een baan!
We doen het hier met de feiten die ts levert. en ts is slechts 2 keer aanwezig geweest in dit topic. dus erg veel feiten hebben we niet. ts schrijft niet dat ze niet kan werken of sparen.moederslink schreef: Dat is mooi voor jullie, maar heeft niets met de vraag van de TS te doen.....en niet iedereen kan werken en/ of sparen![]()
En wat betreft TS, die moet wachten op die ambtenaar van de gemeente:
dat lenen had dus niet gehoeven, als ze nog even langer thuis hadden gewoond.Fijn dat wachten op een ambtenaar terwijl je ondertussen hebt moeten lenen van familie en/ of vrienden...![]()