@Sacredfour: TS betwist de vordering helemaal niet, dus jouw gehele post voegt niets toe.
TS moet gewoon meer gaan aflossen
Dit is ook niet nodig. TS mag gewoon vragen aan wie hij geld schuldig is.
Iemand met kennis van zaken weet dat er uberhaupt geen sprake van kán zijn dat de vordering is verkocht. Negeer de post van Sacredfour vooral, die voegt in deze situatie alleen maar verwarring toe.
Moneyman, hoe weet je dat de vordering niet is verkocht?
Iemand met kennis van zaken weet dat er uberhaupt geen sprake van kán zijn dat de vordering is verkocht. Negeer de post van Sacredfour vooral, die voegt in deze situatie alleen maar verwarring toe.
Moneyman, hoe weet je dat de vordering niet is verkocht?
Om de heel simpele reden dat Flanderijn een gerechtsdeurwaardersorganisatie is en dus helemaal geen vorderingen mag kopen. Flanderijn is dus gewoon incassopartner.
sacredfour schreef:Flanderijn is ook incassobureau en deze mag wel vorderingen opkopen. Maar wie weet handelen ze wel voor een 3de partij.
Nee dus. Het incassodeel van een gerechtsdeurwaardersorganisatie mag ook geen vorderingen kopen. Het minnelijke werk van een deurwaarder valt onder exact dezelfde wet- en regelgeving als de gerechtsdeurwaarder.
En dan nog, dat hele getraineer helpt een schuldenaar absoluut niet en zadelt ze alleen maar op met hogere kosten. Waarom Sacredfour dat blijft adviseren is mij een raadsel.
sacredfour schreef:Flanderijn is ook incassobureau en deze mag wel vorderingen opkopen. Maar wie weet handelen ze wel voor een 3de partij.
Nee dus. Het incassodeel van een gerechtsdeurwaardersorganisatie mag ook geen vorderingen kopen. Het minnelijke werk van een deurwaarder valt onder exact dezelfde wet- en regelgeving als de gerechtsdeurwaarder.
Moneyman,
Geldt dit ook voor een incassobureau dat zelfstandige deurwaarders voor zich heeft werken?
Betekend dit dan dat alle incassobureaus die zich incassobureau en deurwaarder noemen geen vorderingen mogen kopen? Naar welke(deurwaarders) wet refereer je?
Moneyman,
Geldt dit ook voor een incassobureau dat zelfstandige deurwaarders voor zich heeft werken?
Betekend dit dan dat alle incassobureaus die zich incassobureau en deurwaarder noemen geen vorderingen mogen kopen? Naar welke(deurwaarders) wet refereer je?
Dit geldt voor organisaties die binnen dezelfde juridische entiteit (of met nauwe verbondenheid) zowel incassowerkzaamheden als gerechtsdeurwaarderswerkzaamheden verrichten. Oftewel: eigenlijk voor iedere gerechtsdeurwaarder, want er zijn vrijwel geen deurwaarders die niet tevens incassowerk verrichten. Het geldt dus niet voor zelfstandige incassobureau's die deurwaarders inschakelen.
De wettelijke basis is breed: zowel de Gerechtsdeurwaarderswet, de normen voor kwaliteit, de verordening Onafhankelijkheid en het vigerende tuchtrecht hebben elementen in zich die tot dit resultaat leiden.
Toch moet ik hierbij vermelden dat ik het heb meegemaakt dat er toch sprake was van cessie. Niet door het deurwaarderskantoor zelf maar een derde partij. Dit had de deurwaarder in eerste instantie niet gemeld.
Maar dat betekent niet dat er altijd overal sprake is van cessie, dus waarom jij er altijd en overal hier over begint is mij niet duidelijk. In de meeste gevallen voegen je reacties niets toe en verwarren een vraagsteller met onnodige en potentieel schadelijke suggesties.
sacredfour schreef:Bedankt Moneyman! Zoals gewoonlijk is Moneyman weer een bron van nuttige informatie.
Toch makkelijk zo,n in- huis deurwaarder!
You're welcome.
sacredfour schreef:Toch moet ik hierbij vermelden dat ik het heb meegemaakt dat er toch sprake was van cessie. Niet door het deurwaarderskantoor zelf maar een derde partij. Dit had de deurwaarder in eerste instantie niet gemeld.
De initiële schuldeiser kan de vordering natuurlijk al overgedragen hebben voordat de deurwaarder wordt ingeschakeld. Die overgang moet wel netjes aangezegd worden, alleen weet zelfs de deurwaarder dat soms niet.
Overigens is er in dit topic geen aanleiding te vinden om aan een gecedeerde vordering te denken.