Pagina 2 van 2

Re: Panasonic Viera defect na 10,5 maanden

Geplaatst: 05 sep 2016 17:23
door olaf79
bprosman schreef:
Dus panasonic moet gewoon garantie leveren.
Weet jij de oorzaak van het gebrek dan ? Ik lees hierboven "schade van buitenaf".
Ik lees GEEN schade van buitenaf hierboven.

Re: Panasonic Viera defect na 10,5 maanden

Geplaatst: 05 sep 2016 18:23
door Tommd
De reden dat panasonic de garantie afwijst kan zijn dat het type niet in nederland bekend is. Of dat het een ooraaak van buitenaf aanwijsbaar is. Pixmania is verantwoordelijk voor de afwikkeling. Panasonic is normaal juist erg soepel. Vermoedelijk is dit niet het volledige verhaal..

Re: Panasonic Viera defect na 10,5 maanden

Geplaatst: 05 sep 2016 18:41
door Julie4444
onderhond schreef:
berndv schreef:
onderhond schreef:Ter aanvulling een gedeelte van het antwoord van Panasonic, wat bedoelen zij hier mee, dat ik mijn geld terug kan krijgen via een andere webshop?
Creditering van een toestel kan eventueel ook door een willekeurige dealer in gang worden gezet. Indien gewest kan de dealer contact opnemen met de Dealer Service van Panasonic.
ook een andere dealer zal dit niet voor je doen. Ook daar heb je geen enkele overeenkomst mee afgesloten. Ook zullen zij geen retour voor een andere wegschop gaan oplossen, inclusief het vervolgtraject, namelijk het in ontvangst nemen van de tv, doorsturen naar panasonic, jou je geld uitbetalen en vervolgens dit geld weer gaan claimen bij panasonic. Waarom zou een andere shop de "****" van pixmania gaan oplossen?

Waarom geeft Panasonic dit dan als oplossing?
Panasonic zegt volgens jouw eigen OP dat je naar de verkoper moet, en dat klopt ook. Ze hebben gelijk.
onderhond schreef:Via de website van Panasonic bij hun huisreperateur terecht gekomen, CE Repair in Dordrecht. De klacht omschreven en zij komen met het antwoord dat het probleem 'om economische redenen' niet verholpen kan worden. Zij verwijzen me door naar de dealer, in dit geval dus Pixmania.
Verder vraag je wat je kan doen: Pixmania achter de broek aanzitten is de enige optie. Als zij niet meewerken kun je juridische actie ondernemen, maar als deze shop in het buitenland zit zal een nieuwe TV kopen goedkoper zijn.

Dit is ook waarom je beter in Nederland (en in een echte winkel) kan kopen als het grote bedragen betreft.

Re: Panasonic Viera defect na 10,5 maanden

Geplaatst: 05 sep 2016 19:41
door onderhond
bprosman schreef:
Dus panasonic moet gewoon garantie leveren.
Weet jij de oorzaak van het gebrek dan ? Ik lees hierboven "schade van buitenaf".
Dan heb je niet goed gelezen, ik schreef dat de schade niet van buitenaf is veroorzaakt. De tv staat al tijden op de plek waar hij nu staat, wordt niet tegenaan gestoten, er is geen blikseminslag geweest of wat dan ook. Gewoon normaal gebruik!

Re: Panasonic Viera defect na 10,5 maanden

Geplaatst: 05 sep 2016 19:55
door onderhond
Tommd schreef:De reden dat panasonic de garantie afwijst kan zijn dat het type niet in nederland bekend is. Of dat het een ooraaak van buitenaf aanwijsbaar is. Pixmania is verantwoordelijk voor de afwikkeling. Panasonic is normaal juist erg soepel. Vermoedelijk is dit niet het volledige verhaal..
Ik zie niet in waarom ik niet het hele verhaal zou vertellen, wat schiet ik daar mee op? En of het een type is dat niet in Nederland bekend is, betwijfel ik. Als ik nu naar de Nederlandse website van Panasonic ga, kan ik gewoon de specificaties vinden.

Re: Panasonic Viera defect na 10,5 maanden

Geplaatst: 05 sep 2016 21:31
door bprosman
Denk dat hier niet het hele verhaal verteld is. Bijvoorbeeld dat het gaat om schade van buitenaf.
Nog even voor de mensen die denken dat ik niet kan lezen.

Re: Panasonic Viera defect na 10,5 maanden

Geplaatst: 05 sep 2016 21:34
door onderhond
bprosman schreef:
Denk dat hier niet het hele verhaal verteld is. Bijvoorbeeld dat het gaat om schade van buitenaf.
Nog even voor de mensen die denken dat ik niet kan lezen.
Op 05 sep 2016 08:56 uur meld ik al dat er geen schade van buitenaf is...

Re: Panasonic Viera defect na 10,5 maanden

Geplaatst: 06 sep 2016 10:00
door olaf79
onderhond schreef:
bprosman schreef:
Denk dat hier niet het hele verhaal verteld is. Bijvoorbeeld dat het gaat om schade van buitenaf.
Nog even voor de mensen die denken dat ik niet kan lezen.
Op 05 sep 2016 08:56 uur meld ik al dat er geen schade van buitenaf is...
Klopt. Negeer dat gewoon. Op dit forum zijn er mensen die bij voorbaat altijd vinden dat de klant schuldig is.
Vraag eens naar de directeur klantenservice bij Panasonic.

Re: Panasonic Viera defect na 10,5 maanden

Geplaatst: 06 sep 2016 15:27
door onderhond
Wauw, het contactformulier van Pixmania is weer open... Snel reageren voor hij weer dicht is...