LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte incasso door dezelfde naam en geboortedatum

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
stofzuigertje

Re: Onterechte incasso door dezelfde naam en geboortedatum

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je vraagt waarvoor je moest betalen, en dan de bestelling met factuur adres, dan heb je bewijs dat ze achter de verkeerde aan zitten.

Ze hebben ergens iemand met zelfde geboorte datum gevonden en zelfde voor letters en als ze meerdere vinden sturen ze soms naar alle gevonden,
omdat ze kan hopen dat de juiste er tussen zit en gaat betalen.

Maar als zij niet het bewijs leveren waarvoor en welke firma of dienst gewoon rest negeren, 1x vragen moet voldoende zijn.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

stofzuigertje schreef:Als je vraagt waarvoor je moest betalen, en dan de bestelling met factuur adres, dan heb je bewijs dat ze achter de verkeerde aan zitten.
Waarom bewijst een ander factuuradres dat het hier de verkeerde persoon betreft ?
Afleveradres en factuuradres kunnen sowieso al verschillen en buiten dat kunnen mensen in de loop der tijd ook verhuizen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Guardian72 schreef:Wat ik mis in deze discussie ;
- waarvoor worden deze rekeningen verzonden? (Geleverde goederen? Diensten?)
De vervolgvraag is dan:
- Waar is geleverd (qua adres) volgens de eis. (Dus, kan zijn dat J Jansen op 1 april jarig is, en J Jansen in een andere wijk ook - maar als het fysiek op adres 2 is geleverd, maar de mensen van adres 1 krijgen de rekeningen .. klopt er iets niet helemaal.
Dat was al wel benoemd :wink:
Moneyman schreef:Uiteraard zal de eisende partij wel op een of andere manier moeten bewijzen dat de vrouw van TS de juiste partij is. De meest voor de hand liggende onderscheidende factor is het afleveradres. Tenzij die persoon met dezelfde naam en geboortedatum op hetzelfde adres woont...

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Moneyman - dan lees ik toch minder zorgvuldig dan ik dacht.
Heb ik ook over de antwoorden gelezen? Want ook nu, bij herlezen, zie ik niet waar het om zou gaan.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik geef toe, het stond redelijk verstopt ;) en nee, antwoorden heb ik ook nog niet gezien.

Gesloten