LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie Philips Soundbar HTB9150/2

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Garantie Philips Soundbar HTB9150/2

Ongelezen bericht door Jetsertje »

olaf79 schreef:Maar als er nog 1 maand garantie over is het vervangende product gaat na 1 maand en 1 dag kapot heb je nog steeds recht op gratis reparatie. Je mag namelijk verwachten dat het vervangende product dezelfde eigenschappen en kwaliteit bezit als het origineel.
Bij een dag na de economische levensduur of binnen korte termijn kan ik mij dat voorstellen, ja. Maar als het product een economische levensduur heeft van 3 jaar en het product gaat na 2 jaar en 11 maanden kapot, lijkt het mij niet dat je na vervanging van het defecte product bijvoorbeeld na 2 jaar en 11 maanden (5 jaar en 10 maanden sinds de oorspronkelijk tot stand gekomen koopovereenkomst en levering van het eerste product) alweer aanspraak kunt maken op de garantie. Dan zou er m.i. wel spraken zijn van onrechtvaardige verrijking voor de klant.

En wat als ook het tweede vervangende artikel dan weer na 2 jaar en 11 maanden kapot zou gaan? Zou je dan effectief 7 jaar en 9 maanden garantie hebben op een aankoop waar oorspronkelijk 3 jaar geldt?

Gesloten