LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretparken

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
440 [[email protected]]

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door 440 [[email protected]] »

Ja, die schoolreisjes zullen er zeker nog zijn, maar die zijn ook niet gratis, soms is dat zelfs nog te duur voor vele mensen. En die alternatieven, joh daar trapt een kind niet in als je zegt dat dat veel leuker is als attractie-park. Kinderen onder elkaar zijn snoei-hard, en als vele andere kinderen het over de efteling of six-flags hebben, dan wil een kind waarvan de ouder het geld niet hebben, er ook heen, dit is een feit. Vroeger gingen mijn vriendjes lekker op vakantie naar spanje of naar een attractie-park, mijn ouders hadden het geld niet, hoe denk je hoe leuk dat was, al je vriendjes weg en jij in de zandbak achter de flat, zonder vriendjes, nou geloof mij, dat snapt een kind niet. En mijn ouders konden ons naar van alles meenemen en dat gebeurde ook, maar als kind wildde je ook naar spanje of efteling of iets wat daar op lijkt, en dat is niet dat wij niet tevreden waren, nee een kind begrijpt dat hoe dan ook niet.

[[email protected]]

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door [[email protected]] »

Ik kom haast wekelijks in pretparken en dan vooral Six Flags Holland, maar wat mij verbaasd is die laatste opmerking over het niet mee mogen brengen van eten! Ik sleep nu al meer dan 5 jaar mijn eten alle parken in en ben nog nooit tegen gehouden! Behalve bij Disneyland. Ook heb ik in al die jaren welgeteld 1 iemand gezien die bij SFH werd geweigert maar die had genoeg eten mee voor een restaurant... Wel grappig dat jullie de X uit Six Flags Magic Mountain laten zien bij Six Flags holland :P

Elvira [[email protected]]

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Elvira [[email protected]] »

Ik wil even een opmerking maken over het feit dat de "armen" pretparken zoals de Efteling niet zouden kunnen betalen. Ik heb gewoon airmiles en daarmee gaan ik en mijn vriend ieder jaar GRATIS naar de Efteling. Verder kun je natuurlijk altijd nog naar voordeel bonnen kijken. Neem inderdaad je eigen eten mee en parkeer niet direct op de parkeerplaats van het park of neem de trein/bus. Ik vind dat mensen niet zo moeten zeuren. Je krijgt ontzettend veel waar voor je geld (in ieder geval bij de Efteling). Het park moet onderhouden worden (alle atrakties, de planten enz.), het personeel moet betaald worden enz. De Efteling is ook met de Euro niet veel duurder geworden. Het was altijd al tussen de 40 en 45 Euro. Niet gelijk door gaan slaan met het zeggen dat de Euro alles duurder maakt. Het moet nu uiteindelijk ophouden dat mensen zeggen dat het allemaal te duur is voor mensen met weinig geld. Of ga harder werken of ga op sommige dingen besparen. Ik ga ook niet ieder week-end naar een pretpark. Ga met je kinderen naar de bossen, naar een speeltuin of iets dergelijks. Wij deden dat vroeger ook altijd en heb er nooit een trauma aan over gehouden. Jammer voor de kinderen, maar je kunt ze niet alles geven. KEUZES MAKEN dus!!!!!

frvboxtel

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door frvboxtel »

Een dagje uit kost altijd veel geld .Maar kijk eens naar de kortings bonnen die je krijgt bij een aantal produkten Wij gaan van de zomer drie dagen met de kinderen voor (190 euro) in een huisje van slagharen met drie dagen intree voor het park dus reken maar uit dat is weer niet duur voor 4 pers.Ga eens een weekend naar [centre parcs is ook niet te betalen. :lol: b] :D [/b]

Miranda
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 jul 2003 12:59

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Miranda »

Vroeger gingen mijn vriendjes lekker op vakantie naar spanje of naar een attractie-park, mijn ouders hadden het geld niet, hoe denk je hoe leuk dat was, al je vriendjes weg en jij in de zandbak achter de flat, zonder vriendjes, nou geloof mij, dat snapt een kind niet. En mijn ouders konden ons naar van alles meenemen en dat gebeurde ook, maar als kind wildde je ook naar spanje of efteling of iets wat daar op lijkt, en dat is niet dat wij niet tevreden waren, nee een kind begrijpt dat hoe dan ook niet
mijn ouders hadden vroeger ook niet al te veel geld. maar toch zijn we altijd heerlijk op vakantie geweest. een caravan of tent of evt alpenkreuzer hoeft niet veel te kosten. spaar daar anders voor. een camping hoeft ook niet duur te zijn en daar zitten echt genoeg kinderen! heus niet iedereen gaat naar het buitenland! ben trouwens blij dat ik nooit naar het buitenland geweest ben toen ik jonger was, de kinderen die wel gingen werden helemaal doodverwend en waren krengetjes of lulletjes. sorry maar dat wilde ik toen (en nog) helemaal niet zijn! zijn echt genoeg leuke dingen te doen! en dat snoeiharde onder kinderen valt reuze mee!

Gast

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Anoniem 1, Ik vind de Efteling NIET DUUR, maar een hoop geld.... begrijp je wat ik bedoel?

Mo1

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Mo1 »

Nou ik vind het wel allemaal enorm duur. Maar net als veel van mijn voorgangers let ik dus op aanbiedingen. Want ik vind het wel leuk om mijn kinderen dit aan te kunnen bieden. Dus spaar ik alles wat maar te sparen valt. Air miles en afgelopen zomer kon je op de wit zegels nog naar een pretpark. Natuurlijk neem ik pakjes drinken vd Aldi mee. Ijsjes kopen we niet, maar we vriezen van te voren een paar van die pakjes sap in en half ontdooit is dat ook net ijs! Zo rommelen we wat aan en we vinden ons zelf enorme bofferts. Daar gaat het toch uiteindelijk om, dat je tevreden bent met wat je hebt. Mijn kinderen weten dat ze met zegeltjes binnen komen, het maakt ze niks uit, ze staan wel mooi binnen! Bofferts dus.

Gast

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind het entree geld van six flags goed 8) (zal vast komen om dat ik er elke weekeinde te vinden ben 8) ) als je kijkt naar de atracties dat zijn echt de top atracties van europa (kun je over de efteling niet zeggen :roll: )ja en oke de theming is een beetje aan het verdorren maar ach. nog een seozoen wachten en we krijgen een park die de efteling zal doen verslaan :twisted: :evil: :twisted: PALAMON RULLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLES :D 8)

Gast

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

owja sixflags is ook NOG geen park voor kinderen onder de 5 maar dat zal in 2005 anders worden palomon rullllllllllllllllles :wink:

icegirl
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 apr 2004 22:41

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door icegirl »

dat weten we nog niet en we hebben een kinder dorp!!!

Elvira [[email protected]]

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Elvira [[email protected]] »

Ik wil echt niet vervelend doen hoor, maar ik vind niet dat je de Efteling en Sixflags met elkaar kunt vergelijken. Het zijn allebei zeer leuke parken. Alleen op deze manier vergelijk je appels met peren. Bij het ene kun je vinden wat je bij het andere niet kunt. Wat maakt dat uit. Voor ieder wat wils. Ga niet zeggen dat de ene beter is dan de andere want dat is absoluut niet waar. Het is maar net waar je voor naar een pretpark gaat en wat de leeftijd is. Alle pretparken zijn leuk op hun eigen manier!!!![/quote]

icegirl
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 apr 2004 22:41

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door icegirl »

ik denk dat je daar gelijk in hebt maar six flags is ook een famlilie park maar het is toch meer voor tiener en volwassenen

AK

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door AK »

Ja en bij Six Flags kun je ook schaatsen (toch Icegirl?) en bij de Efteling niet! En bij de Disneyparken mag je ook heus wel wat mee naar binnen nemen hoor! Ben er net geweest dus! En de prijzen vallen daar nog best wel mee hoor. Niks duurder dan hier de parken. Soms zelfs wel goedkoper bij de fastfood afdeling. AK

sander2088 [[email protected]]

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door sander2088 [[email protected]] »

ik vind het belagelijk dat je bij sixflags geen eigen eten en drinken mee naar binnne mag nemen want ten eerst is de intreeprijs al heel duur ten tweede het eten en drinken in het park is ook heel duur en daaar verdienen ze heeel veeel geld aan. en het parkeren bij sixflags is ook heel erg duur meer dan tien euro.en als je kijkt naar wat sixflags te bieden heeft is de prijs ook eigelijk wel erg duur vergleeken met bijvoorbeeld de efteling , de efteling is veel groter en nog goedkooer ook : :arrow: :oops:

Eftelist
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2004 15:20

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Eftelist »

Dag, Het vergelijken van prijzen van attractieparken is toch wat anders dan het vergelijken van de prijs van twee flessen cola. In Nederland zijn slechts een aantal parken die voldoen aan mijn persoonlijke kwaliteitseisen. Hellendoorn biedt kwaliteit en ook het Dolfinarium scoort bij mij hoog. Six Flags is een rommeltje en voor een groot gedeelte b-kwaliteit. Maar met kop en schouders steekt de Efteling hier bovenuit. De Efteling is een groot, professioneel park met relatief lage entreeprijzen en absoluut gezien lage horecaprijzen. Geen enkel park in de omgeving biedt deze uitzonderlijk hoge kwaliteit en dat kost behoorlijk veel geld! Terwijl Palamon (de nieuwe eigenaar van Six Flags European Division) de komende vijf jaar 60 miljoen investeert in 7 parken, investeert de Efteling de komende jaren honderden miljoenen in één park (o.a. nieuw sprookje december 2004, nieuwe grote attractie 2006, een tweede hotel, Droomrijk-verblijfsaccommodatie, nieuwe horeca en nieuwe theatershows)... De Efteling staat in de top 5 van Europa's best bezochte attracties, trekt jaarlijks 3,5 miljoen bezoekers en daarmee veel meer dan bijvoorbeeld Walt Disney Studios bij Parijs. Waarom toch steeds weer deze kromme vergelijking elk begin van het nieuwe park-seizoen? We vergelijken de schilderijen van Van Gogh toch ook niet met die van Herman Brood? We vergelijken een campingvakantie in Zeeland toch ook niet met een cruise door de Carribean? Jaap Meeldijk p.s. Waarom beelden van coasters uit Six Flags Magic Mountain (USA) gebruiken en waarom WB Movieworld (D) vergelijken bij een onderzoek naar Nederlandse parken?

Eftelist
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2004 15:20

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Eftelist »

Ja en bij Six Flags kun je ook schaatsen (toch Icegirl?) en bij de Efteling niet!
Ja en bij de Efteling kun je golfen en bij Six Flags niet en in de Efteling heb je darkrides en in Six Flags niet, en in de Efteling heb je echte natuur en in Six Flags niet. Je kunt in de Winter trouwens gewoon schaatsen in de Efteling hoor. Je weet wel... Winter Efteling heet dat: als Six Flags dicht is... *gaap* Waarom vergelijken? Vergelijk liever parken van hetzelfde soort, hetzelfde niveau: Duinrell en Slagharen of de Efteling en Disneyland. Dan vind ik het helemaal niet erg mocht de Efteling van Disney verliezen. Jaap

AK

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door AK »

Maar Jaap toch! Dat was maar een grapje van mij hoor! Omdat ze zich icegirl noemde! Tuurlijk weet ik wel dat je daar niet kunt schaatsen. Maar Disneyland blijft toch de leukste en dàn zeker weten de Efteling. Ook qua prijzen! AK

Gast

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou niet weten waneer je in SFH kan schaatsen :shock: en over geen eten en drinklen mee in het aprk nemen is onzin :roll: IK neem altijd een tas vol eten en drinken mee naar SFH en ik ben nog nooit tegen gehouden omdat ik dat mee nam. dus dat is allemaal bullsh*t. en dat de efteling wineter efteling heeft. dat kan bij SFH niet ja kan wel maar dan zijn de top atracties dicht. en de natuur in SFH is ook goed zijn genoeg bomen en bloemen. en SFH heeft ook een darkride, wat dacht je van merlin's magic castel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ik ben een paar keer in de efteling geweest ik kon me hoogut een midagje vermaken voor de rest niet :roll:

icegirl
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 apr 2004 22:41

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door icegirl »

maar in de winter in een achtbaan is ook beetje kouwt. maar wij hebben ook natuur want wij gebruiken geen bestijdingsmiddelen. en ja we hebben niet zulke oude bomen als de efteling maar wij zijn er ook nog niet zo lang. maar veel dingen hebben we nog van flevohof maar dat zien gasten niet. helaas

Gast

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

Zeg ice girl doen ze op de flevo hof nog veilen????Ik ben met de kinderen een paar keer daar na toe geweest en we vonden het heel leuk daar vooral het veilen van fruit en komkommers.Daar was van alles te doen Hardstikke leuk!!!!!!Groetjes....Moos

Gesloten