LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gratis onderling bellen voor Tele2 klanten afgeschaft

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
superpeppie

Re: Gratis onderling bellen voor Tele2 klanten afgeschaft

Ongelezen bericht door superpeppie »

Ik zie dat veel mensen weer lekker lopen te fitten op de topic starter (een bekende situatie op internet, schreeuwen niet adviseren) maar de topic starter heeft wel degelijk een punt! Er staan diverse berichten op internet van gedupeerde Tele2 klanten. En dat Tele2 al geruime tijd geen gratis onderling bellen meer aanbied is 100% onzin.

Niet alleen in de telecomwet staat het, maar voor elke schriftelijke overeenkomst met een bedrijf geld dat de consument ruimschoots vooraf moet worden ingelicht over een eventuele wijziging, met daarbij het recht per direct te mogen opzeggen ongeacht de resterende looptijd van de overeenkomst. Doodsimpel: Bij de overeenkomst zijn voorwaarden gesteld en als één van de partijen zich daar niet aan houd vervalt de overeenkomst van rechtswege.

Als je een dik bedrag van je bankrekening ziet verdwijnen omdat de aanbieder van een overeenkomst opeens hoge kosten int voor iets wat niet vooraf is afgesproken, dan ontbind je de overeenkomst direct (dat recht heb je als er daadwerkelijk onaangekondigd is gewijzigd) en storneer je het geïnde bedrag volledig. Je laat je bank het bedrag dus volledig terugboeken.
Tegelijk (dus wel direct) stuur je een brief naar de partij die dit je aandoet en vraagt om opheldering en een nieuwe factuur zonder de wijzigingskosten (dus gratis onderling bellen en alleen betalen voor gemaakte overige belkosten in dit geval). Zolang die gewijzigde factuur (onder de nieuwe kosten) niet komt, betaal je niets. Op elke aanmaning verwijs je terug naar de brief waarin je duidelijk hebt gemaakt dat je het er niet mee eens bent. Zij moeten eerst hun argumenten bekend maken en deze zet jij af tegen de wet. Luisteren ze niet, zet je er een advocaat op. Die kent de wet beter dan jij en voorkomt erger.

Wat hiermee niet veranderd is dat je niet meer gratis kunt bellen, tenzij Tele2 een foutje heeft gemaakt natuurlijk en niets gewijzigd heeft.

Succes.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

superpeppie schreef:Doodsimpel: Bij de overeenkomst zijn voorwaarden gesteld en als één van de partijen zich daar niet aan houd vervalt de overeenkomst van rechtswege.
Gelukkig werkt het zo niet... of je gebruikt termen waarvan je niet exact weet wat ze betekenen, of je verkondigt onzin.

absent

Ongelezen bericht door absent »

superpeppie schreef: waar hangt die klok eigenlijk?
Tja...feiten verzinnen is ook een kunst.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Via Wifi netwerk en WhatsApp word er er veel urenlang gekletst zonder kosten.
Ook onderling Skype dus waarom zou Tele2 voor hun klanten dit niet kunnen regelen?

Daar de aangepaste voorwaarden zullen hele familie en vrienden groepen overstappen op andere aanbieders dus hoe jaag je binnen nog
lopende contract periode alle vaste klanten weg.

Verder hoef je eigenlijk de contract periode die nog loopt niet uit te zitten!
Ja, ONTBINDEN wegens aangepaste voorwaarden en dan geld het lopende contract niet.
Alleen de gratis telefoon kan nog problemen geven, inleveren of afkopen.

SvanG

Ongelezen bericht door SvanG »

Tele2 heeft in mijn geval bakzeil gehaald.

Dit is gebeurd nadat ik – voor mijn doen – stevig uit mijn stekker ben gegaan op de Facebook pagina van Tele2. Blijkbaar lukt iets wat onderbouwd met feiten (algemene voorwaarden, Telecomwet, redelijkheid/billijkheid en het actief misleiden van klanten tijdens een verkoopgesprek etc.) via geen enkel Tele2 communicatiekanaal lukt (telefoon, eigen forum, online klachtenformulieren), ineens wél als je de publiciteit opzoekt via een kanaal dat een groot deel van de jeugdige clientèle van Tele2 veelvuldig gebruikt, inclusief de grote bek die daarbij schijnt te horen.

Jammer dat het zo moet bij Tele2, maar op die manier dus wel gelukt: alle teveel in rekening gebrachte kosten worden gecrediteerd (al moet ik de correcte afhandeling daarvan eerst nog zien, want Tele2 is factuur technisch niet voor één gat te vangen..) en mijn contract is gisteren beëindigd per 7-12 aanstaande.

Inmiddels beginnen zich, zoals ik 4 weken geleden al voorspelde, nu ook de klanten die hun financiën wat minder strak in de gaten houden overal te melden, omdat ze geconfronteerd zijn met een veel hogere automatische incasso dan verwacht. Altijd fijn in december. En dat terwijl Tele2 medewerkers intussen op het eigen forum, waar ik vanaf gegooid ben omdat ik geen genoegen nam met de "antwoorden", vrolijk doorgaan met posten in onzin-topics over schoentjes zetten.

Terwijl de enorme puinhoop bij Tele2 Mobiel na het wijzigen van het eigen rekeningnummer nog altijd niet is opgeruimd, mag Tele2 dus beginnen met het rechtzetten van het volgende debacle.

Tele2 heeft intussen op het eigen forum en Facebook in individuele reacties laten weten dat er inderdaad een zeer grote groep vaste klanten niet geïnformeerd is over het afschaffen van gratis onderling bellen. Ik ben benieuwd wanneer deze respons door Tele2 officieel en aan alle klanten die dit aangaat durft te communiceren. Dat zijn er veel.

SvanG

Ongelezen bericht door SvanG »

kweenie schreef:Tja, als mensen blijkbaar meer dan gemiddeld een uur per dag gebruik maken van het gratis bellen, dan is het niet vreemd dat een telefoonmaatschappij dat gratis bellen op een gegeven moment afschaft.
Daar gaat dit niet om. Tele2 moet lekker doen wat ze zelf willen; de klanten bepalen wel of ze hiermee akkoord gaan of niet, door te blijven of op te stappen.

Het gaat erom dat Tele2 dit heeft gedaan zonder haar vaste klanten hierover te informeren, waardoor klanten helemaal niet kónden beslissen of ze dit accepteren of niet (en volgens de wet heeft de klant echt dat recht). En dat heeft Tele2 nu eindelijk zelf ook toegegeven.

Gesloten