Re: Gratis onderling bellen voor Tele2 klanten afgeschaft
Geplaatst: 30 nov 2016 09:17
Ik zie dat veel mensen weer lekker lopen te fitten op de topic starter (een bekende situatie op internet, schreeuwen niet adviseren) maar de topic starter heeft wel degelijk een punt! Er staan diverse berichten op internet van gedupeerde Tele2 klanten. En dat Tele2 al geruime tijd geen gratis onderling bellen meer aanbied is 100% onzin.
Niet alleen in de telecomwet staat het, maar voor elke schriftelijke overeenkomst met een bedrijf geld dat de consument ruimschoots vooraf moet worden ingelicht over een eventuele wijziging, met daarbij het recht per direct te mogen opzeggen ongeacht de resterende looptijd van de overeenkomst. Doodsimpel: Bij de overeenkomst zijn voorwaarden gesteld en als één van de partijen zich daar niet aan houd vervalt de overeenkomst van rechtswege.
Als je een dik bedrag van je bankrekening ziet verdwijnen omdat de aanbieder van een overeenkomst opeens hoge kosten int voor iets wat niet vooraf is afgesproken, dan ontbind je de overeenkomst direct (dat recht heb je als er daadwerkelijk onaangekondigd is gewijzigd) en storneer je het geïnde bedrag volledig. Je laat je bank het bedrag dus volledig terugboeken.
Tegelijk (dus wel direct) stuur je een brief naar de partij die dit je aandoet en vraagt om opheldering en een nieuwe factuur zonder de wijzigingskosten (dus gratis onderling bellen en alleen betalen voor gemaakte overige belkosten in dit geval). Zolang die gewijzigde factuur (onder de nieuwe kosten) niet komt, betaal je niets. Op elke aanmaning verwijs je terug naar de brief waarin je duidelijk hebt gemaakt dat je het er niet mee eens bent. Zij moeten eerst hun argumenten bekend maken en deze zet jij af tegen de wet. Luisteren ze niet, zet je er een advocaat op. Die kent de wet beter dan jij en voorkomt erger.
Wat hiermee niet veranderd is dat je niet meer gratis kunt bellen, tenzij Tele2 een foutje heeft gemaakt natuurlijk en niets gewijzigd heeft.
Succes.
Niet alleen in de telecomwet staat het, maar voor elke schriftelijke overeenkomst met een bedrijf geld dat de consument ruimschoots vooraf moet worden ingelicht over een eventuele wijziging, met daarbij het recht per direct te mogen opzeggen ongeacht de resterende looptijd van de overeenkomst. Doodsimpel: Bij de overeenkomst zijn voorwaarden gesteld en als één van de partijen zich daar niet aan houd vervalt de overeenkomst van rechtswege.
Als je een dik bedrag van je bankrekening ziet verdwijnen omdat de aanbieder van een overeenkomst opeens hoge kosten int voor iets wat niet vooraf is afgesproken, dan ontbind je de overeenkomst direct (dat recht heb je als er daadwerkelijk onaangekondigd is gewijzigd) en storneer je het geïnde bedrag volledig. Je laat je bank het bedrag dus volledig terugboeken.
Tegelijk (dus wel direct) stuur je een brief naar de partij die dit je aandoet en vraagt om opheldering en een nieuwe factuur zonder de wijzigingskosten (dus gratis onderling bellen en alleen betalen voor gemaakte overige belkosten in dit geval). Zolang die gewijzigde factuur (onder de nieuwe kosten) niet komt, betaal je niets. Op elke aanmaning verwijs je terug naar de brief waarin je duidelijk hebt gemaakt dat je het er niet mee eens bent. Zij moeten eerst hun argumenten bekend maken en deze zet jij af tegen de wet. Luisteren ze niet, zet je er een advocaat op. Die kent de wet beter dan jij en voorkomt erger.
Wat hiermee niet veranderd is dat je niet meer gratis kunt bellen, tenzij Tele2 een foutje heeft gemaakt natuurlijk en niets gewijzigd heeft.
Succes.