LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Renteverlies betalen of niet?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
jonis
Berichten: 2833
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Renteverlies betalen of niet?

Ongelezen bericht door jonis »

kokka schreef:ik begrijp dat hele oversluiten niet eigenlijk.. je betaalt linksom of rechtsom gewoon de volle mep aan rente die je in eerste instantie afgesproken hebt.
je hebt dan wel een lagere maandlast, maar het is wel een sigaar uit eigen doos.
Ja dat zeggen of denken velen met jou maar 2 voorbeelden van mij:


ik had in 2000 10 jaar vast van 4,9% t/m 2009
in 2004 heb ik een boete betaald van 1,5% en 1 jaar vast gepakt van 3,2% Het jaar erop 1 jaar vast 2,9% enz........ maw hoe kom je erbij dat het een sigaar uit eigen doos is, dan had ik toen een boete van tegen de 10% moeten hebben ipv die 1,5%

2de voorbeeld van 2016 met nog 33 maanden te gaan is de terugverdientijd van de boete deze keer itt de 12 maanden in 2004 nu toch nog altijd 20 maanden en heb ik 13 maanden voordeel en de tot nu toe laagste rente want inmiddels staat die al hoger.


Boeteberekening is ook bijv afhankelijk van hypotheekvorm : opgebouwde spaardelen en boetevrij aflosdeel tellen mee en zo wordt mijn huidige boete berekend over slechts 40% van de oorspronkelijke hoofdsom.

Gesloten