2,5 hectare bewerken met een hark en bezem....u bent welkom. Buren hebben we overigens niet.Miepje1 schreef:Je zou ook gewoon een hark en een bezem kunnen kopen... Zo ging het vroeger ook en het zal nog steeds wel werken. Zijn gelijk uw buren verlost van de péstherrie.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] is Stihl tegenwoordig Chinees ???
-
PeterenPetra
Re: is Stihl tegenwoordig Chinees ???
Waarom zou je die 2,5 hectare volledig zonder bladeren willen hebben...?
-
PeterenPetra
Graag alleen reacties waar ik iets aan heb, word hier een beetje moe (deloos) van.
Als dat veertje in China en de VS volop wordt aangeboden, dan zou ik het daar bestellen en in de tussentijd ofwel even met de blazer op volle kracht werken ofwel voor een paar tientjes een merkloos prul kopen om de tijd door te komen.PeterenPetra schreef:Tja het zal wel aan mij liggen dat ik het te gek voor woorden vind dat ik 160 euro moet uitgeven ipv 60 cent voor een veertje wat in China en de USA volop wordt aangeboden maar in Europa niet.
Overigens zie ik dat het lijkt of ook die carburateurs door diverse alternatieve aanbieders wordt aangeboden voor rond de dertig euro, scheelt wel een hoop met 160 voor een originele.
Bij veel andere merkproducten zie je trouwens ook dat de officiële reparateurs alleen een compleet blok kunnen/willen/mogen vervangen, ook als die kleine onderdeeltjes wel beschikbaar zouden zijn. Dat kan ook te maken hebben met hoe slijtage van verschillende onderdelen met elkaar samenhangt en de garanties. Het kan dan wel eens helpen om juist naar een niet-merk reparateur te gaan. Die willen nog weleens met creatieve en voordeliger oplossingen komen dan de merk-reparateurs.
-
witte angora
Als ik het zo lees (met name de grootte van het perceel) dan gaat het om een professioneel apparaat, of niet? Een bladblazer die ook door hoveniers en gemeenten worden gebruikt? Die hebben vaak eigen reparatieafdelingen, en die zijn over het algemeen wel in staat om zelf een veertje in elkaar te flansen, zoals hierboven uitgelegd.
Je zou het bij een goede onderdelenwinkel kunnen proberen, het zou zomaar kunnen dat die een goed alternatief voor je hebben.
En ja, ik weet hoe groot dat is, althans: ooit in Putten moest ik voor de gemeente een bosje helemaal schoon krijgen, ongeveer 1 hectare, iets kleiner. Daar was ik een week mee bezig, mét bladblazer. Alhoewel er daar geen blaadje mocht blijven liggen (terwijl de bomen nog half vol zaten
), dat kostte wel weer heel veel extra tijd. In sommige plaatsen gaat dat zo (alhoewel ik zelf een andere visie heb, maar goed).
Maar geloof me: met een prutteltje van een paar tientjes gaat dat je niet lukken.
Je zou het bij een goede onderdelenwinkel kunnen proberen, het zou zomaar kunnen dat die een goed alternatief voor je hebben.
En ja, ik weet hoe groot dat is, althans: ooit in Putten moest ik voor de gemeente een bosje helemaal schoon krijgen, ongeveer 1 hectare, iets kleiner. Daar was ik een week mee bezig, mét bladblazer. Alhoewel er daar geen blaadje mocht blijven liggen (terwijl de bomen nog half vol zaten
Maar geloof me: met een prutteltje van een paar tientjes gaat dat je niet lukken.
Laatst gewijzigd door witte angora op 20 nov 2016 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
PeterenPetra
Ik heb inmiddels een gebruikt exemplaar erbij gekocht. Bestel voor 0,59 een veertje in China, zet de oude weer in elkaar en verkoop 'm tzt.........
Hè, hè, mag het alarmniveau dan weer terug van oranje naar geel? Trouwens wel een interessant inzicht in uw moreel kompas als u dan toch liever iemand anders met het probleem wilt opzadelen.PeterenPetra schreef:Ik heb inmiddels een gebruikt exemplaar erbij gekocht. Bestel voor 0,59 een veertje in China, zet de oude weer in elkaar en verkoop 'm tzt.........
Zo'n hoop lawaai op dit forum en dan uiteindelijk gaat het om een veertje wat u blijkbaar gewoon in China kunt bestellen. Kunnen we dan nu weer terug naar èchte consumentenzaken?
-
PeterenPetra
Dank voor deze "constructieve" reactie ! Draagt echt wat bij.....newmikey schreef:Hè, hè, mag het alarmniveau dan weer terug van oranje naar geel? Trouwens wel een interessant inzicht in uw moreel kompas als u dan toch liever iemand anders met het probleem wilt opzadelen.PeterenPetra schreef:Ik heb inmiddels een gebruikt exemplaar erbij gekocht. Bestel voor 0,59 een veertje in China, zet de oude weer in elkaar en verkoop 'm tzt.........
Zo'n hoop lawaai op dit forum en dan uiteindelijk gaat het om een veertje wat u blijkbaar gewoon in China kunt bestellen. Kunnen we dan nu weer terug naar èchte consumentenzaken?
Hoezo "met het probleem opzadelen"? Dat ding is dan toch perfect in orde?newmikey schreef:Hè, hè, mag het alarmniveau dan weer terug van oranje naar geel? Trouwens wel een interessant inzicht in uw moreel kompas als u dan toch liever iemand anders met het probleem wilt opzadelen.PeterenPetra schreef:Ik heb inmiddels een gebruikt exemplaar erbij gekocht. Bestel voor 0,59 een veertje in China, zet de oude weer in elkaar en verkoop 'm tzt.........
-
PeterenPetra
En zo is dat !
Als dat ding "perfect in orde" zou zijn met een chinees veertje van €0.59 wat waren dan het nut en noodzaak van dit hele draadje? Ik quote TS nog even uit zijn allereerste post: "veertje niet los te koop".Moneyman schreef: Hoezo "met het probleem opzadelen"? Dat ding is dan toch perfect in orde?
Ook, als dat ding "perfect in orde" zou zijn met het chinese veertje, waarom dan een gebruikt exemplaar erbij gekocht en deze tzt verkopen?
Maar laat ook het antwoord maar zitten, het stampvoetende gedrag van TS en de dreigementen van "koop gelijk wel een Chinese blazer voor een paar tientjes" hebben de toon toch al gezet.
-
witte angora
Misschien omdat hij (of je het er nu mee eens bent of niet) 2,5 hectare grond schoon moet houden?newmikey schreef:Ook, als dat ding "perfect in orde" zou zijn met het chinese veertje, waarom dan een gebruikt exemplaar erbij gekocht en deze tzt verkopen?
-
PeterenPetra
Witte angora, jij begrijpt het !.
Helaas is het overgrote deel van de reageerders er alleen maar op uit om de TS onderuit te halen en nog te beroerd om de hele topic even door te lezen zodat ze weten waar het over gaat. Sneue figuren......
Helaas is het overgrote deel van de reageerders er alleen maar op uit om de TS onderuit te halen en nog te beroerd om de hele topic even door te lezen zodat ze weten waar het over gaat. Sneue figuren......
Dat valt wel mee, hoe. De boodschap lijkt mij vrij duidelijk. Het is behoorlijk onhandig dat je voor een relatief eenvoudig te repareren probleem ofwel een veel groter en duurder onderdeel moet vervangen, ofwel een tijd moet wachten tot je het onderdeel uit China binnen hebt. Dat je zo, in de tijd waarin je het apparaat juist nodig hebt, bijna gedwongen wordt tot de duurdere reparatie, of tot aanschaf van een ander exemplaar.
Maar los daarvan kun je je ook afvragen of het nou echt zo dringend/noodzakelijk is om nu à la minute te kunnen bladblazen. Ik zou denken dat het ook een mogelijkheid zou kunnen zijn dat je voor deze keer wel even een tijdje zonder zou kunnen.
Maar alleen die suggestie lijkt al bijna vloeken in de kerk te zijn.
Maar los daarvan kun je je ook afvragen of het nou echt zo dringend/noodzakelijk is om nu à la minute te kunnen bladblazen. Ik zou denken dat het ook een mogelijkheid zou kunnen zijn dat je voor deze keer wel even een tijdje zonder zou kunnen.
Maar alleen die suggestie lijkt al bijna vloeken in de kerk te zijn.
-
witte angora
Je kunt het je afvragen. Maar deze voormalige hovenier kan je vertellen dat er inderdaad terreinen kunnen zijn dat het beslist geen uitstel duldt. Denk eens aan een golfterrein bijvoorbeeld. Een flink oppervlak, met een beetje fatsoenlijk weer willen mensen kunnen golven. Moet niet het terrein bezaaid liggen met blad. En vaak wordt dat dus door vrijwilligers gedaan.kweenie schreef:Maar los daarvan kun je je ook afvragen of het nou echt zo dringend/noodzakelijk is om nu à la minute te kunnen bladblazen. Ik zou denken dat het ook een mogelijkheid zou kunnen zijn dat je voor deze keer wel even een tijdje zonder zou kunnen.
Of, maar dat is (tenzij het van een kerk is dat door vrijwilligers wordt gedaan) niet zo snel voor een particulier: een begraafplaats met veel grote bomen. Mensen die daar komen willen er toch een beetje redelijk overheen kunnen lopen.
Er zijn heus wel dingen te bedenken dat het nu in de herfst even flink aanpoten is juist vanwege al dat blad.
witte angora schreef:Je kunt het je afvragen. Maar deze voormalige hovenier kan je vertellen dat er inderdaad terreinen kunnen zijn dat het beslist geen uitstel duldt. Denk eens aan een golfterrein bijvoorbeeld. Een flink oppervlak, met een beetje fatsoenlijk weer willen mensen kunnen golven. Moet niet het terrein bezaaid liggen met blad. En vaak wordt dat dus door vrijwilligers gedaan.kweenie schreef:Maar los daarvan kun je je ook afvragen of het nou echt zo dringend/noodzakelijk is om nu à la minute te kunnen bladblazen. Ik zou denken dat het ook een mogelijkheid zou kunnen zijn dat je voor deze keer wel even een tijdje zonder zou kunnen.
Of, maar dat is (tenzij het van een kerk is dat door vrijwilligers wordt gedaan) niet zo snel voor een particulier: een begraafplaats met veel grote bomen. Mensen die daar komen willen er toch een beetje redelijk overheen kunnen lopen.
Er zijn heus wel dingen te bedenken dat het nu in de herfst even flink aanpoten is juist vanwege al dat blad.
Een heel mooie uitleg, alleen gaat het hier om een privé terein , daar hoef dus niet ala minuut het blad verwijderd worden.
Maar zo te lezen, ben je de man van de velen beroepen, want jl. heb ik gevraagd, welk energiebedrijf het is, die mensen de avond op pad stuuren, om de meterstanden op te nemen.
Helaas geen antwoord, want mensen die bij deze maatschappij klant zijn, hebben baat, om dan niet overdag thuis te moeten blijven.
Natuurlijk, dat is begrijpelijk. Maar op heel veel andere plaatsen hoeft die haast er niet te zijn. Het is ook zeker geen "verwijt" of zo, het is meer dat ik me afvraag of het in dit geval nu werkelijk op stel en sprong gerepareerd zou moeten worden. Maar alleen die vraag stellen is blijkbaar al fout.deze voormalige hovenier kan je vertellen dat er inderdaad terreinen kunnen zijn dat het beslist geen uitstel duldt.
(Waarbij ik mij trouwens ook kan voorstellen dat een beetje klantvriendelijke reparateur tijdelijk een andere bladblazer in bruikleen geeft, als dat nodig zou zijn.)
-
PeterenPetra
Nogmaals, reparatie kost 160 euro versus een veertje van 59 cent dat ui China moet komen en tot 6 weken kan duren........kweenie schreef:Natuurlijk, dat is begrijpelijk. Maar op heel veel andere plaatsen hoeft die haast er niet te zijn. Het is ook zeker geen "verwijt" of zo, het is meer dat ik me afvraag of het in dit geval nu werkelijk op stel en sprong gerepareerd zou moeten worden. Maar alleen die vraag stellen is blijkbaar al fout.deze voormalige hovenier kan je vertellen dat er inderdaad terreinen kunnen zijn dat het beslist geen uitstel duldt.
(Waarbij ik mij trouwens ook kan voorstellen dat een beetje klantvriendelijke reparateur tijdelijk een andere bladblazer in bruikleen geeft, als dat nodig zou zijn.)
Je kan eens informeren bij een lokale hovenier, of de club die het gemeentelijk groenbeleid uitvoert. Misschien dat die een adresje weten voor het onderdeel, of een bedrijfje wat dit soort klein onderhoud doet. Of misschien dat ze je bij een lokale Welkoop ook op het goede spoor kunnen zetten?
Bladblazers op benzine zijn meestal niet de eerste keus van consumenten, voor de gemiddelde tuin is een elektrische wel afdoende. Ik zou het daarom eens wat meer in het (semi) professionele circuit proberen.
Bladblazers op benzine zijn meestal niet de eerste keus van consumenten, voor de gemiddelde tuin is een elektrische wel afdoende. Ik zou het daarom eens wat meer in het (semi) professionele circuit proberen.
sjohie schreef:Je kan eens informeren bij een lokale hovenier, of de club die het gemeentelijk groenbeleid uitvoert. Misschien dat die een adresje weten voor het onderdeel, of een bedrijfje wat dit soort klein onderhoud doet. Of misschien dat ze je bij een lokale Welkoop ook op het goede spoor kunnen zetten?
PeterenPetra schreef:Ik heb inmiddels een gebruikt exemplaar erbij gekocht. Bestel voor 0,59 een veertje in China, zet de oude weer in elkaar en verkoop 'm tzt.........