Dat snap ik nog wel, maar als ze dat bandje 49 minuten laten doorlopen dan spreek je niet meer van service, maar van misbruik. Ik kan me niet voorstellen dat dat bij de mores van Sint Maarten hoort, toch?Boesta schreef:Op Curaçao krijg je een bandje van de provider te horen als je belt naar een nummer dat geen voicemail heeft aanstaan. Dan wordt er een verbinding gemaakt met de provider, er lijkt dus een gesprek plaats te vinden. Ik vermoed dat ze dat doen om toch geld te kunnen incasseren. Ik vermoed dat het op Sint Maarten hetzelfde is. Dus jij kan helaas niets anders doen dan de rekening betalen...
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten
Re: broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten
Is die conclusie in je laatste zin niet voorbarig? TS heeft (onbewust) verbinding naar een nummer gemaakt, maar die verbinding met dat nummer is nooit tot stand gekomen. Dat provider op Sint Maarten de "service" heeft om het gesprek op te nemen en te melden dat mobiel toestel onbenaderbaar is nog wel begrijpelijk, maar provider behoort dit gesprek m.i. automatisch na bijvoorbeeld 1 minuut te be-eindigen.Boesta schreef:Op Curaçao krijg je een bandje van de provider te horen als je belt naar een nummer dat geen voicemail heeft aanstaan. Dan wordt er een verbinding gemaakt met de provider, er lijkt dus een gesprek plaats te vinden. Ik vermoed dat ze dat doen om toch geld te kunnen incasseren. Ik vermoed dat het op Sint Maarten hetzelfde is. Dus jij kan helaas niets anders doen dan de rekening betalen...
Tsja, dat is "jouw inziens", en ik ben het met je eens. Maar dan? Procederen tegen de telecommaatschappij op Sint Maarten?
De telecomprovider op SintMaarten stuurt jou geen rekening, dat doet je eigen provider. Bij gang naar rechter of geschillencommissie is jou telecom provider je tegenpartij.
Het is aan je eigen provider om dit probleem met SintMaarten uit te vechten, zodat providers onderling elkaar niet dit soort "service" bieden.
Het is aan je eigen provider om dit probleem met SintMaarten uit te vechten, zodat providers onderling elkaar niet dit soort "service" bieden.
Waarom zou je eigen provider ineens verantwoordelijk zijn voor deze kosten? Zij factureren alleen.
Waarom test u niet gewoon hoe het gegaan is, zoals @michieldejong op de vorige pagina al suggereert? Zelfde scenario maar dan niet vanuit de broekzak?
Dat is zo, maar ik vind dat ik dan ook recht heb om te weten waarvoor ik betaal. Voor zover ik weet is er geen verbinding geweest, dus ik wil alleen weten waarvoor ik betaal.Moneyman schreef:Waarom zou je eigen provider ineens verantwoordelijk zijn voor deze kosten? Zij factureren alleen.
Maar: Simpel is ermee bezig. Ook zij vinden het een vreemde zaak, dus ik ga ervan uit dat ze met een uitleg kunnen komen.
Via het netwerk van je provider komt je verbinding niet tot stand, en wordt je wel voor 49 minuten voor hoog tarief aan het lijntje gehouden.Moneyman schreef:Waarom zou je eigen provider ineens verantwoordelijk zijn voor deze kosten? Zij factureren alleen.
De verbinding komt wel tot stand via het netwerk van je provider. En het is de beller die begint en de lijn open houdt. Niet de provider.16again schreef:Via het netwerk van je provider komt je verbinding niet tot stand, en wordt je wel voor 49 minuten voor hoog tarief aan het lijntje gehouden.Moneyman schreef:Waarom zou je eigen provider ineens verantwoordelijk zijn voor deze kosten? Zij factureren alleen.
Er zijn 2 partijen die de lijn openhoudenGJvdZ schreef:En het is de beller die begint en de lijn open houdt. Niet de provider.
Kijk, in die laatste zin zit nou het verschil: geen verbinding, geen open lijn.GJvdZ schreef:De verbinding komt wel tot stand via het netwerk van je provider. En het is de beller die begint en de lijn open houdt. Niet de provider.16again schreef:Via het netwerk van je provider komt je verbinding niet tot stand, en wordt je wel voor 49 minuten voor hoog tarief aan het lijntje gehouden.Moneyman schreef:Waarom zou je eigen provider ineens verantwoordelijk zijn voor deze kosten? Zij factureren alleen.
Nog even voor de duidelijkheid: ik neem mijn provider niks kwalijk, maar het gaat te ver om te zeggen "zij factureren alleen". Ik denk dat ik wel mag verwachten dat ze me uitleggen waarvoor ik betaal. Ze zijn ermee bezig, dus ik denk dat het goed komt.