LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
manjh
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 feb 2011 15:00

Re: broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten

Ongelezen bericht door manjh »

Boesta schreef:Op Curaçao krijg je een bandje van de provider te horen als je belt naar een nummer dat geen voicemail heeft aanstaan. Dan wordt er een verbinding gemaakt met de provider, er lijkt dus een gesprek plaats te vinden. Ik vermoed dat ze dat doen om toch geld te kunnen incasseren. Ik vermoed dat het op Sint Maarten hetzelfde is. Dus jij kan helaas niets anders doen dan de rekening betalen...
Dat snap ik nog wel, maar als ze dat bandje 49 minuten laten doorlopen dan spreek je niet meer van service, maar van misbruik. Ik kan me niet voorstellen dat dat bij de mores van Sint Maarten hoort, toch?

16again
Berichten: 17028
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten

Ongelezen bericht door 16again »

Boesta schreef:Op Curaçao krijg je een bandje van de provider te horen als je belt naar een nummer dat geen voicemail heeft aanstaan. Dan wordt er een verbinding gemaakt met de provider, er lijkt dus een gesprek plaats te vinden. Ik vermoed dat ze dat doen om toch geld te kunnen incasseren. Ik vermoed dat het op Sint Maarten hetzelfde is. Dus jij kan helaas niets anders doen dan de rekening betalen...
Is die conclusie in je laatste zin niet voorbarig? TS heeft (onbewust) verbinding naar een nummer gemaakt, maar die verbinding met dat nummer is nooit tot stand gekomen. Dat provider op Sint Maarten de "service" heeft om het gesprek op te nemen en te melden dat mobiel toestel onbenaderbaar is nog wel begrijpelijk, maar provider behoort dit gesprek m.i. automatisch na bijvoorbeeld 1 minuut te be-eindigen.

Moneyman
Berichten: 32105
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, dat is "jouw inziens", en ik ben het met je eens. Maar dan? Procederen tegen de telecommaatschappij op Sint Maarten?

16again
Berichten: 17028
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten

Ongelezen bericht door 16again »

De telecomprovider op SintMaarten stuurt jou geen rekening, dat doet je eigen provider. Bij gang naar rechter of geschillencommissie is jou telecom provider je tegenpartij.

Het is aan je eigen provider om dit probleem met SintMaarten uit te vechten, zodat providers onderling elkaar niet dit soort "service" bieden.

Moneyman
Berichten: 32105
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom zou je eigen provider ineens verantwoordelijk zijn voor deze kosten? Zij factureren alleen.

Klaas Jan
Berichten: 1691
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Waarom test u niet gewoon hoe het gegaan is, zoals @michieldejong op de vorige pagina al suggereert? Zelfde scenario maar dan niet vanuit de broekzak?

manjh
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 feb 2011 15:00

Re: broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten

Ongelezen bericht door manjh »

Moneyman schreef:Waarom zou je eigen provider ineens verantwoordelijk zijn voor deze kosten? Zij factureren alleen.
Dat is zo, maar ik vind dat ik dan ook recht heb om te weten waarvoor ik betaal. Voor zover ik weet is er geen verbinding geweest, dus ik wil alleen weten waarvoor ik betaal.
Maar: Simpel is ermee bezig. Ook zij vinden het een vreemde zaak, dus ik ga ervan uit dat ze met een uitleg kunnen komen.

16again
Berichten: 17028
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:Waarom zou je eigen provider ineens verantwoordelijk zijn voor deze kosten? Zij factureren alleen.
Via het netwerk van je provider komt je verbinding niet tot stand, en wordt je wel voor 49 minuten voor hoog tarief aan het lijntje gehouden.

GJvdZ
Berichten: 7403
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

16again schreef:
Moneyman schreef:Waarom zou je eigen provider ineens verantwoordelijk zijn voor deze kosten? Zij factureren alleen.
Via het netwerk van je provider komt je verbinding niet tot stand, en wordt je wel voor 49 minuten voor hoog tarief aan het lijntje gehouden.
De verbinding komt wel tot stand via het netwerk van je provider. En het is de beller die begint en de lijn open houdt. Niet de provider.

16again
Berichten: 17028
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten

Ongelezen bericht door 16again »

GJvdZ schreef:En het is de beller die begint en de lijn open houdt. Niet de provider.
Er zijn 2 partijen die de lijn openhouden

manjh
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 feb 2011 15:00

Re: broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten

Ongelezen bericht door manjh »

GJvdZ schreef:
16again schreef:
Moneyman schreef:Waarom zou je eigen provider ineens verantwoordelijk zijn voor deze kosten? Zij factureren alleen.
Via het netwerk van je provider komt je verbinding niet tot stand, en wordt je wel voor 49 minuten voor hoog tarief aan het lijntje gehouden.
De verbinding komt wel tot stand via het netwerk van je provider. En het is de beller die begint en de lijn open houdt. Niet de provider.
Kijk, in die laatste zin zit nou het verschil: geen verbinding, geen open lijn.

manjh
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 feb 2011 15:00

Re: broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten

Ongelezen bericht door manjh »

Nog even voor de duidelijkheid: ik neem mijn provider niks kwalijk, maar het gaat te ver om te zeggen "zij factureren alleen". Ik denk dat ik wel mag verwachten dat ze me uitleggen waarvoor ik betaal. Ze zijn ermee bezig, dus ik denk dat het goed komt.

Gesloten