Pagina 2 van 2

Re: broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten

Geplaatst: 14 dec 2016 21:47
door manjh
Boesta schreef:Op Curaçao krijg je een bandje van de provider te horen als je belt naar een nummer dat geen voicemail heeft aanstaan. Dan wordt er een verbinding gemaakt met de provider, er lijkt dus een gesprek plaats te vinden. Ik vermoed dat ze dat doen om toch geld te kunnen incasseren. Ik vermoed dat het op Sint Maarten hetzelfde is. Dus jij kan helaas niets anders doen dan de rekening betalen...
Dat snap ik nog wel, maar als ze dat bandje 49 minuten laten doorlopen dan spreek je niet meer van service, maar van misbruik. Ik kan me niet voorstellen dat dat bij de mores van Sint Maarten hoort, toch?

Re: broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten

Geplaatst: 15 dec 2016 07:20
door 16again
Boesta schreef:Op Curaçao krijg je een bandje van de provider te horen als je belt naar een nummer dat geen voicemail heeft aanstaan. Dan wordt er een verbinding gemaakt met de provider, er lijkt dus een gesprek plaats te vinden. Ik vermoed dat ze dat doen om toch geld te kunnen incasseren. Ik vermoed dat het op Sint Maarten hetzelfde is. Dus jij kan helaas niets anders doen dan de rekening betalen...
Is die conclusie in je laatste zin niet voorbarig? TS heeft (onbewust) verbinding naar een nummer gemaakt, maar die verbinding met dat nummer is nooit tot stand gekomen. Dat provider op Sint Maarten de "service" heeft om het gesprek op te nemen en te melden dat mobiel toestel onbenaderbaar is nog wel begrijpelijk, maar provider behoort dit gesprek m.i. automatisch na bijvoorbeeld 1 minuut te be-eindigen.

Re: broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten

Geplaatst: 15 dec 2016 07:32
door Moneyman
Tsja, dat is "jouw inziens", en ik ben het met je eens. Maar dan? Procederen tegen de telecommaatschappij op Sint Maarten?

Re: broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten

Geplaatst: 15 dec 2016 08:12
door 16again
De telecomprovider op SintMaarten stuurt jou geen rekening, dat doet je eigen provider. Bij gang naar rechter of geschillencommissie is jou telecom provider je tegenpartij.

Het is aan je eigen provider om dit probleem met SintMaarten uit te vechten, zodat providers onderling elkaar niet dit soort "service" bieden.

Re: broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten

Geplaatst: 15 dec 2016 09:00
door Moneyman
Waarom zou je eigen provider ineens verantwoordelijk zijn voor deze kosten? Zij factureren alleen.

Re: broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten

Geplaatst: 15 dec 2016 09:16
door Klaas Jan
Waarom test u niet gewoon hoe het gegaan is, zoals @michieldejong op de vorige pagina al suggereert? Zelfde scenario maar dan niet vanuit de broekzak?

Re: broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten

Geplaatst: 15 dec 2016 09:58
door manjh
Moneyman schreef:Waarom zou je eigen provider ineens verantwoordelijk zijn voor deze kosten? Zij factureren alleen.
Dat is zo, maar ik vind dat ik dan ook recht heb om te weten waarvoor ik betaal. Voor zover ik weet is er geen verbinding geweest, dus ik wil alleen weten waarvoor ik betaal.
Maar: Simpel is ermee bezig. Ook zij vinden het een vreemde zaak, dus ik ga ervan uit dat ze met een uitleg kunnen komen.

Re: broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten

Geplaatst: 15 dec 2016 10:51
door 16again
Moneyman schreef:Waarom zou je eigen provider ineens verantwoordelijk zijn voor deze kosten? Zij factureren alleen.
Via het netwerk van je provider komt je verbinding niet tot stand, en wordt je wel voor 49 minuten voor hoog tarief aan het lijntje gehouden.

Re: broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten

Geplaatst: 15 dec 2016 10:54
door GJvdZ
16again schreef:
Moneyman schreef:Waarom zou je eigen provider ineens verantwoordelijk zijn voor deze kosten? Zij factureren alleen.
Via het netwerk van je provider komt je verbinding niet tot stand, en wordt je wel voor 49 minuten voor hoog tarief aan het lijntje gehouden.
De verbinding komt wel tot stand via het netwerk van je provider. En het is de beller die begint en de lijn open houdt. Niet de provider.

Re: broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten

Geplaatst: 15 dec 2016 11:04
door 16again
GJvdZ schreef:En het is de beller die begint en de lijn open houdt. Niet de provider.
Er zijn 2 partijen die de lijn openhouden

Re: broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten

Geplaatst: 15 dec 2016 11:04
door manjh
GJvdZ schreef:
16again schreef:
Moneyman schreef:Waarom zou je eigen provider ineens verantwoordelijk zijn voor deze kosten? Zij factureren alleen.
Via het netwerk van je provider komt je verbinding niet tot stand, en wordt je wel voor 49 minuten voor hoog tarief aan het lijntje gehouden.
De verbinding komt wel tot stand via het netwerk van je provider. En het is de beller die begint en de lijn open houdt. Niet de provider.
Kijk, in die laatste zin zit nou het verschil: geen verbinding, geen open lijn.

Re: broekzakgesprek: geen verbinding, toch kosten

Geplaatst: 15 dec 2016 11:07
door manjh
Nog even voor de duidelijkheid: ik neem mijn provider niks kwalijk, maar het gaat te ver om te zeggen "zij factureren alleen". Ik denk dat ik wel mag verwachten dat ze me uitleggen waarvoor ik betaal. Ze zijn ermee bezig, dus ik denk dat het goed komt.