alfatrion schreef: Jij beweerd dat klant de overeenkomst per direct zou kunnen opzeggen ongeacht van wat er in de AV staat.
Nee, dat beweer ik helemaal niet.
Ik heb gesteld dat de AV niet van belang zijn, omdat genoemde 10% prijsverhoging buiten de regels van de zelfgeschreven AV valt, en dat het in dit geval dus helemaal niet uitmaakt of de AV wel of niet van toepassing zijn, ( of onredelijke artikelen bevat)
Arnoud Engelfriet schreef:Met enige regelmaat krijg ik de vraag: mijn abonnementsprijs is verhoogd, mag ik nu opzeggen? Dat kan zijn bij abonnementen op kranten en tijdschriften, bij betaalde internetdiensten of bij iedere andere vorm van dienstverlening waarbij er periodiek wordt betaald.
Het antwoord is eigenlijk simpel: Nee. Er is géén wettelijke regel dat je mag opzeggen als de wederpartij een prijs wil aanpassen.
Bron:
http://blog.iusmentis.com/2013/06/04/ma ... verhoging/
Heb je dit artikel eigenlijk wel gelezen ?
Hier staat in dat de verkoper zijn prijs niet mag aanpassen, tenzij de verhoging beschreven staat in de AV.
Dat is hier niet het geval, dus de verkoper mag zijn prijs niet met 10% verhogen.
Doet hij dat toch dan kun je per direct opzeggen ( of nakoming tegen de oorspronkelijke prijs vorderen, zoals Loeter terecht stelt)
In dit geval kan TS dus per direct zijn overeenkomst opzeggen, omdat de verkoper zijn deel van het contract verbreekt