Geachte Cactusrijder, U heeft op 25-04-2016 online via de website bij ons een trekhaak besteld met een 7 pins kabelset voor een Citroen C4 Cactus.
eurotrekhaak.nl/nl/citroen-c4-cactus-va-2014/3699-trekhaak-met-vaste-kogel-citroen-c4-cactus-va-2014.html
Rond 22-05-2016 belde u mij in verband met problemen die tijdens de montage
zijn ontstaan. Ik heb gevraagd of U de gebruiksaanwijzing heeft gelezen en daarmee eventueel bij een
erkend garage deze trekhaak kan laten monteren.
zie bladzijde 2 van de gebruiksaanwijzing.
http://www.conwys.ch/pikto/87501871.pdf
Als U juist en correct heeft gemonteerd kunt u bij elke erkende garage (Bosch bv.) het elektrische gedeelte uit laten lezen of alles correct is en goed met elkaar verbonden staat zodat er tijdens het gebruik
geen storingen optreden. Zie blz 43, de kabelset zelf testen.
Na deze informatie bleek dat U € 60 euro moest betalen voor deze dienst bij een dealer, dat wilde U niet,
dus besloot U de gehele trekhaak weer aan mij te retourneren inclusief de kabelset. Ik heb tevens ook
aangegeven dat de trekhaak in originele staat obeschadigd geretourneed moet worden zoals vermeld
staat in onze algemene voorwaarden.
Op 11 juni heeft U de trekhaak zonder verdere afspraak bij ons afgeleverd, mijn bedrijf was toen gesloten en werd de gebruikte trekhaak bij mijn buurman achtergelaten zonder verdere afspraken.
Op 22 juni hebben wij U laten weten dat de trekhaak toch slijtagesporen vertoont en de bijbehorende
kabelset is inmiddels ook verknipt, voor mij was deze trekhaak dus niet meer bruikbaar. Nieuwe kosten voor de schroeven, het lakken van de trekhaakbalk en vervanging van de kabels vallen niet binnen de "geld retour voorwaarden" en worden in mindering gebracht op het oorspronkelijke orderbedrag. Daar ging U niet mee akkoord. U dreigde ons met een advocaat en een gerechtelijke procedure.
Op 7 juli kreeg ik een brief van uw advocaat en heb ik deze beantwoord met het verhaal zoals boven omschreven en dit plaatje
https://s27.postimg.org/qz1x8vpyr/image.jpg
U wilde de procedure toch voortzetten tegen mij om het gehele orderbedrag terug te eisen.
Op 7 januari kreeg ik een e-mail van U of ik U de trekhaak kan (terug)leveren waarop
ik duidelijk aan u de vraag stelde of u een nieuwe trekhaak wenst of de oude. Indien U voor het laatste kiest
zullen er kosten berekend worden voor herstel van de trekhaak, de nieuwe schroeven en een kabelset.
Wij kunnen helaas niet ingaan op dergelijke klachten waarbij een klient bij ons trekhaken besteld en als een doehetzelf monteur zich niet houd aan de voorschriften en instructies zoals beschreven in de gebruiksaanwijzingen wat resulteert in een onprofessionele montage waarbij de losse delen beschadigd raken die wij in nieuwstaat geleverd hebben. Deze klacht is niet gegrond en U heeft niet geheel uw
verhaal juist uitgelegd.
U heeft de gebruiksaanwijzing in 6 talen ontvangen waaronder Nederlands.
Een eigenaar van dit bedrijf kan ieder ander zijn in deze tijd ook met een Duitse Engelse
en ook Poolse achtergrond.
U heeft meerdere malen in de media en via de mail mijn land van afkomst opgenoemd en benadrukt en dat
bevalt ons geenszins, wij accepteren geen onderscheid naar land van afkomst
binnen ons bedrijf dus ook niet in de communicatie naar buiten toe direct en indirect via het web
U heeft van mij opties gekregen om dit goed op te lossen. Ik kan voor u de beslissing niet maken.
Eurotrekhaak