LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Courtage aan de makelaar moeilijk te verteren

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
absent

Re: Courtage aan de makelaar moeilijk te verteren

Ongelezen bericht door absent »

Loze beschuldigingen, misschien. Toch kun je niet ontkennen dat die beroepsgroep het er niet zelf naar gemaakt heeft. En dan krijg je dit soort dingen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Fiesiekus schreef:Ervaring in die zin, dat makelaars er op uit zijn je op alle mogelijke manieren een poot uit te draaien door je voor van alles en nog wat een factuur te zenden.
goh, het lijkt bijna een commerciele onderneming. Factureren voor iets dat niet is overeengekomen kan betwist worden. Factureren voor overeengekomen zaken lijkt mij niets meer dan terecht.
Fiesiekus schreef:Ik zou schriftelijk de factuur weerleggen met uw argumentatie en aangeven dat u wel een redelijke vergoeding voor de uren die in het verleden zijn gedraaid, bijv. 1 dagdeel per uitgebracht bod.
dus eerst een overeenkomst sluiten met een bedrijf, een overeenkomst die gekoppeld is aan de algemene voorwaarden van een landelijke overkoepelende brancheorganisatie, en op het moment dat u de factuur ontvangt welke gewoon is opgemaakt conform de gemaakte afspraak en voldoet aan de voorwaarden waar beide partijen mee akkoord zijn gegaan, bezwaar aantekenen. Logisch.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Fiesiekus schreef: Ervaring in die zin, dat makelaars er op uit zijn je op alle mogelijke manieren een poot uit te draaien door je voor van alles en nog wat een factuur te zenden.
Schokkend! Mensen die als ze werk voor je verrichten daar graag voor willen worden betaald! Wat een walgelijke beroepsgroep toch!

Ik zou de volgende keer gewoon naar een makelaar zoeken die van alles en nog wat doet zonder daar geld voor te vragen...

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Fiesiekus schreef:
Mim78 schreef: Heeft iemand hier ervaring mee?
Ervaring in die zin, dat makelaars er op uit zijn je op alle mogelijke manieren een poot uit te draaien door je voor van alles en nog wat een factuur te zenden.
Hoe duur was de koffie? En zijn het koekje, de suiker en de melk ook berekend, of kreeg je dat wél gratis?

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

kweenie schreef:
Fiesiekus schreef: Ervaring in die zin, dat makelaars er op uit zijn je op alle mogelijke manieren een poot uit te draaien door je voor van alles en nog wat een factuur te zenden.
Schokkend! Mensen die als ze werk voor je verrichten daar graag voor willen worden betaald! Wat een walgelijke beroepsgroep toch!

Ik zou de volgende keer gewoon naar een makelaar zoeken die van alles en nog wat doet zonder daar geld voor te vragen...
Doe nou niet zo naïef. Ik heb bij aankoop van onze laatste woning, de verkoopmakelaar voor m'n karretje gespannen om een te laag bod bij de verkoper er door te krijgen. Zonder daar voor te betalen. Het kan dus wel.

Gesloten