LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom betaal ik extra waterschapsbelasting?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman

Re: Waarom betaal ik extra waterschapsbelasting?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Pachie schreef:Terwijl het zo makkelijk en eerlijk kan: ieder jaar moet ik de meterstand van mijn watermeter opgeven en krijg dan netjes thuis hoeveel ik heb verbruikt en wat ik daarvoor moet betalen.
Wat ik verbruikt heb, heb ik ook vervuild. Zet daar een vervuilings-eenheid op en je krijgt een eerlijke afrekening. Ben je alleen? Maakt niet uit, ben je met zijn vijven? Maakt niet uit . Wat je vervuilt, betaal je.
Waarom zou dat eerlijk zijn...? Jij vervuilt misschien iedere liter water veel meer dan ik. Das niet eerlijk.
Jaap060 schreef:[Offtopic bijdrage verwijderd door Moderator]
Ik ben het Pieter5 eens waarom het niet duidelijk is waarom je voor drie moet betalen terwijl je maar met twee personen bent. Een antwoord als: er zijn maar twee keuzes 1 en 3 is een beetje kort door de bocht, daar waren we ook wel achter ja. Maar waarom drie en niet voor het aantal personen die er gebruik van maken. Wij wonen ook met z'n tweeën en dat zullen er ook geen drie worden.
Snap je nou werkelijk niet dat die 3 niet voor drie personen staat? Het leven is zo heerlijk simpel en goedkoop: je hebt één- en meerpersoonshuishoudens. That's it. Ik heb geen zin om fors meer te gaan betalen voor een veel duurder gedifferentieerd systeem. Jij wel?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar ja, noem het dan zoals het is: tarief voor één persoon, tarief voor twee of meer personen. Net zoals bij de gemeentelijke heffingen. Dat is duidelijker dan wat het nu is.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Helaas ts het zelfde geld voor meerdere belastingen en heffingen. Als je als 65 plusser een auto hebt kun je gewoon vrijstelling/kwijtschelding krijgen.

Willem-J

Ongelezen bericht door Willem-J »

Grappig. De ene klaagt dat hij met 2 personen voor
"3" betaald.
Een ander klaagt dat die "3" eigenlijk maar anderhalf anderhalf is :-)

Rik7

Ongelezen bericht door Rik7 »

Als je dan als meerpersoons huishouden (meer als 1persoon) onder de gehanteerde definitie "3 persoons of 3 vervuileenheden" valt en voor 1,5 persoon betaald dan doen de organisaties er goed aan om de verwarring weg te nemen en de definitie of term te veranderen in "meerpersoons"
Dan krijg je ook geen verwarring meer.
En dat ze zelf dan spreken en rekenen met drie vervuileenheden is aan hen. als maar aan de voorkant geen verwarring ontstaat dat je dus bij 2 personen in een huis voor 3 vervuileenheden betaald.

Gesloten