Maar dan wel zo consequent zijn en ook Deense belastingtarieven willen gaan betalen. In Scandinavische landen zijn veel dingen erg goed geregeld maar daar betaal je dan ook de hoofdprijs voor. Als we dat hier ook willen kan er ook veel meer.Dionrad schreef:Hallo,
Vorig jaar hebben wij vakantie gevierd in Denemarken. Ik heb MS en ben daardoor scootmobiel afhankelijk. Wij zijn tijdens de vakantie drie dagen met de trein naar Kopenhagen geweest. In Denemarken zijn de treinen zodanig uitgerust dat je met je scootmobiel eenvoudig gebruik kunt maken van de trein. Je moet daar op het perron gaan staan waar het begin van de de trein stopt. De machinist ziet jou dan staan en vraagt of jij met de trein mee wilt. Vervolgens maakt de machinist een oprij plank los (die bevestigd is in de trein) en zo kun je dan gemakkelijk de trein in rijden. Vervolgens vraagt hij waar je naar toe wilt en ben je op je eind bestemming aangekomen dan komt de machinist weer de oprij plank uit vouwen en je kunt met je scootmobiel weer naar buiten rijden. Heel simpel. De Nederlandse Spoorwegen zou eens in Denemarken moeten gaan kijken hoe de Deense collega's het in en uit stappen van scootmobiel gebruikers/rolstoel gebruikers eenvoudig hebben opgelost.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 303 treinstations ontoegankelijk voor mensen in rolstoel
Re: 303 treinstations ontoegankelijk voor mensen in rolstoel
Re: 303 treinstations ontoegankelijk voor mensen in rolstoel
+1. De kleine stations hier zijn prima toegankelijk voor rolstoelen. Er is een lift en de treinen kun je zo inrijden....Moneyman schreef:Ik herken je punt totaal niet. Misschien is er nog verschil per regio, maar ik ken geen enkel niet-toegankelijk station. Ik betwijfel dan ook ten zeerste of jouw statement dat "het overgrote deel" niet toegankelijk is klopt.puma73 schreef:Ik snap zijn punjt heel goed, echter de topic titel zegt het al dat stations zijn NIET toegankelijk, het overgrote deel. Daarnaast zijn ook de treinen een ramp zoals ik al omschreef. Veel kleinere stations zijn onbemand, ontoegankelijk en daarom onmogelijk om met de trein te reizen. Nederland als derde wereld land. Achterlijk en volkomen onderontwikkeld.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 14 feb 2017 19:30
- Contacteer:
Re: 303 treinstations ontoegankelijk voor mensen in rolstoel
in veel landen is de Rolstoellift geplaatst in de trein waardoor je altijd met je rolstoel het perron op kunt. Is dat geen idee voor de N.S. om dat ook te gaan doen. Dan moet je alleen nog op sommige stations aanpassingen doen zodat je met je rolstoel van het perron af kunt...
Re: 303 treinstations ontoegankelijk voor mensen in rolstoel
Dan is dat dus geen intercity maar een stoptrein.breien schreef:Het ligt aan de dienstregeling, maar tussen Zwolle en Leeuwarden stopt een keer per uur de intercity op alle tussengelegen stations, dus ook Meppel, Wolvega, Akkrum en Grou/Jirnsum. Vooral Akkrum en Grou?Jirnsum zijn hele kleine onbemande stations.witte angora schreef:Droom lekker verder...breien schreef:Intercity's stoppen echt wel op alle tussengelegen onbemande stations.
Neem maar eens een intercity tussen Lelystad en Amsterdam, en een sprinter tussen Lelystad en Amsterdam, dan merk je het verschil wel. Idem tussen Schiphol en Utrecht. Maar ook hier in het dorp hoef je er niet op te rekenen dat er een intercity stopt, no way. Enkel sprinters.
Misschien dat er een keertje een intercitywagen als sprinter ingezet wordt, maar dat is een ander verhaal. Hooguit dat een intercity incidenteel op een deel van het traject op een aantal tussengelegen stations stopt. Misschien omdat er dan te weinig sprinters rijden, dat weet ik niet.
-
- Berichten: 32304
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: 303 treinstations ontoegankelijk voor mensen in rolstoel
Inmiddels heb ik even op ov9292 gekeken, en wat je zegt klopt wel, Breien. En mijn veronderstelling hierboven zat dus aardig in de richting.witte angora schreef:Misschien dat er een keertje een intercitywagen als sprinter ingezet wordt, maar dat is een ander verhaal. Hooguit dat een intercity incidenteel op een deel van het traject op een aantal tussengelegen stations stopt. Misschien omdat er dan te weinig sprinters rijden, dat weet ik niet.
Overigens is dat ergens in Noord-Holland ook zo, dat een Intercity op een deel van het traject als stoptrein rijdt. Ik meen tussen Alkmaar en Den Helder, maar zeker ben ik er niet van. Om dezelfde reden, er rijden 's avonds te weinig of geen sprinters, en mensen willen toch daar uitstappen waar ze de auto of de fiets hebben staan.
Maar het is dus niet zo dat alle Intercity's op alle kleine stations stoppen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 feb 2017 20:54
Re: 303 treinstations ontoegankelijk voor mensen in rolstoel
Mijn naam is Joep. Ik maak gebruik van een scootmobiel en reis sinds ong 12 jaar met de NS. Zover dit dus ook lukt. Er zijn 3 punten, waar ik wb reizen tegen aan loop. Punt 1)Er zijn te weinig stations waar ik kan uitstappen en stations waar ook instaphulp is. Ik moet veelal verder reizen met Valys, waardoor de reistijd nog langer wordt en ik ofwel afblaas of ik te vermoeid op de bestemming arriveer.2) De ns begeleiders zijn in de regel behulpzaam , maar niet in staat om bij bv (achteruit) rijden van de scootmobiel op de brug goed te helpen als nodig is. ofwel een andere oplossing te regelen. 3) Er is vaak te weinig plek voor de scootmobiel en het is niet zelden dat deze voor een toilet word geplaatst.
Het vreemde is dat de wagons met een invalidensticker vaak te klein zijn en andere wagons ruimer zijn, maar daar wordt geen gebruik van gemaakt (omdat er geen sticker op zit).
Het vreemde is dat de wagons met een invalidensticker vaak te klein zijn en andere wagons ruimer zijn, maar daar wordt geen gebruik van gemaakt (omdat er geen sticker op zit).
Re: 303 treinstations ontoegankelijk voor mensen in rolstoel
perryut schreef:het voorbeeld van die meneer in de uitzending uit Gouda is zielig, maar volslagen nonsens.
- als je van Gouda naar het St. Franciscus wilt moet je niet naar Rotterdam Noord gaan, maar naar Rotterdam Centraal. Bij Centraal rijd je zonder hulp tram 25 in, bij het ziekenhuis rijd je zonder hulp de tram uit en ga je met de lift van de tramhalte naar beneden, of met de hellingbaan. En je rijdt zo het ziekenhuis in.
- als je vanaf Rotterdam Centraal met je scootmobiel op eigen kracht naar het ziekenhuis wilt rijden, kom je helemaal niet door de binnenstad, ook al beweert meneer van wel. Dus meneer is blijkbaar ook nog flink verkeerd gereden. Wiens schuld is dat?
Dus: lekker makkelijk om anderen de schuld te geven van je eigen onoplettendheid en Radar doet geen check, maar vult daar graag de uitzending mee. Nepnieuws dus.
Lekker om alles zo duidelijk aan te geven, maar dit was volgens mij maar 1 voorbeeld in de uitzending. Fijn dat je alles goed kan uitleggen, maar het lijkt me toch erg lastig als je in die situatie zou zitten. Er wordt nergens in deze uitzending over schuld gesproken er wordt alleen een probleem aangekaart.