Zou zelf zeggen, dat TS het recht heeft er als mede-eigenaar normaliter een normaal gebruik van te maken??stofzuigertje schreef:Mandelig, dat betekend dat alle eigenaren eigenaar zijn van dit stuk grond.
U heeft dus recht op een deel in gebruik te nemen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Later opleveren mandelig binnenterrein
Re: Later opleveren mandelig binnenterrein
Stofzuigertje, je hebt weer een hoop onzin bij elkaar verzameld, knap werk. Wat dacht je ervan om eens te beginnen met de opening van TS te lezen. Dan zul je zien dat, los van je koude grond juridische kennis, je ook nog eens een totaal andere situatie schetst dan de werkelijkheid.
Stofzuiger heeft ook even op "mandeligheid" gegoogeld... maar verspreid weer een hoop onzin. Er is helemaal geen sprake van een VVE bij mandeligheid, jaar van een beheervereniging. Dat is wezenlijk anders.
Houd nu eens gewoon je mond als je ergens niets vanaf weet!
Houd nu eens gewoon je mond als je ergens niets vanaf weet!
Alle 40 bewoners hebben recht op een deel!
Dat de aannemer nu 24 woningen verkocht dus houd hij tijdens de bouw nog 16 delen over voor materialen!
Dat hij alle 40 wil, ik heb als ik daar zou wonen ook geen recht hebben op 4 parkeerplaatsen maar slechts 1.
Mandelig betekend dat ik niet alles mag pakken maar moet delen met alle overige.
De 24 huidige kopers hebben rechten en de 16 nog niet opgeleverde mag de aannemer pakken.
dus materiaal en busjes voor bouwvakkers en niet meer!
Dit is in wetboek opgenomen voor rechten van alles wat mandelig is.
Dat de aannemer nu 24 woningen verkocht dus houd hij tijdens de bouw nog 16 delen over voor materialen!
Dat hij alle 40 wil, ik heb als ik daar zou wonen ook geen recht hebben op 4 parkeerplaatsen maar slechts 1.
Mandelig betekend dat ik niet alles mag pakken maar moet delen met alle overige.
De 24 huidige kopers hebben rechten en de 16 nog niet opgeleverde mag de aannemer pakken.
dus materiaal en busjes voor bouwvakkers en niet meer!
Dit is in wetboek opgenomen voor rechten van alles wat mandelig is.
Welk artikel?? Eerst zien...stofzuigertje schreef:Dit is in wetboek opgenomen voor rechten van alles wat mandelig is.
Dat zul je ook niet kunnen terugvinden, omdat het onzin is... Stofzuigertje, lees zelf vooral eens een keer wat mandeligheid inhoudt.
Mandelig; alle bewoners/eigenaren hebben zelfde rechten.
Dus deze koper en aannemer hebben per woning recht op 1/40 deel.
De aannemer die nu 16 woningen bouwde dus 16/40 of 2/5 deel en niet het gehele terrein.
De aannemer die nu 16 woningen bouwde dus 16/40 of 2/5 deel en niet het gehele terrein.
De wetgever heeft het ook daar voor het zeggen; niét stofzuiger??stofzuigertje schreef:Mandelig; alle bewoners/eigenaren hebben zelfde rechten.
Mandeligheid betekent dat de zaak gemeenschappelijk eigendom is van de eigenaars van twee of meer erven en door hen tot gemeenschappelijk nut van die erven wordt bestemd. Het is dus pertinent niet op te delen in stukken. De bouwer kan daarom ook per definitie geen recht op 16/40 van de grond claimen, net zo min als dat de eigenaren van de 24 woningen recht op 24/40 van de grond zouden kunnen claimen.
Krista,
Van harte met het nieuws van vanmiddag!!
Van harte met het nieuws van vanmiddag!!