Pagina 2 van 2

Re: Slecht wifi bij Ziggo

Geplaatst: 28 feb 2017 23:05
door Jetsertje
Julie4444 schreef: Dat wordt wel degelijk gesteld door john in mijn citaat..
In zijn citaat is nergens te lezen dat je enkel goed Wifi kunt krijgen met een Apple router. Enkel dat als John goed Wifi wilt, hij voor een router zou kiezen. Dat zou je kunnen scharen onder een mening en dat is natuurlijk geen onzin. Daarmee wordt ook niet uitgesloten dat andere routers goed zouden zijn.
Dat apple overprijst is mag algemeen bekend genoemd worden. Kijk maar naar macbooks; een gelijkwaardige niet-apple laptop kost al snel de helft.
Het feit dat geen andere laptop dan een laptop van Apple verkrijgbaar is met macOS, maakt dat geen andere laptop gelijkwaardig is aan dat van Apple. Tevens overdrijf je zeer met "de helft". Als je goed gaat vergelijken, gaan laptops met gelijkwaardige hardware tegen gelijkwaardige prijzen over de toonbank. Behalve als je natuurlijk gaat inleveren op bepaalde aspecten, waardoor de hardware natuurlijk ook niet meer gelijkwaardig is.

Overprijst is overigens maar relatief. Wat jij overprijst vindt, hoeft niet zo te zijn voor anderen. Voor John is dit blijkbaar niet het geval.
Daarnaast is Apple helemaal geen prerequisite voor "redelijk goede wifi". Mocht je onderbouwing nodig hebben, wil je nou echt dat ik een lijst post met fatsoenlijke niet-apple routers en modems? Overigens is die van Ziggo ook gewoon prima.

Tevreden? Of wil je die lijst met niet-apple routers en modems ook? :roll:
Het is dat je het zelf voorstelt. Wellicht dat de TS iets met de lijst kan in de zoektocht naar een goede router. Doe meteen even die onderbouwing erbij voor de TS.

Re: Slecht wifi bij Ziggo

Geplaatst: 01 mar 2017 08:59
door kweenie
Er zijn diverse sites waar je kunt kijken naar goede routers, eenvoudige routers, routers met een goede prijs/kwaliteit verhouding en ga zo maar door. TS zou kunnen beginnen bij een site zoals tweakers. Het lijkt mij hier niet echt de plek om zo'n lijstje te plaatsen, doe dat vooral in pb's naar elkaar.

Punt hier is, ziggo levert internet, kabel en telefonie 'tot aan de aansluiting'. De abonnementen van ziggo garanderen geen wifi-signaal. De modems die worden geleverd hebben weliswaar ook een wifi signaal, maar ze zijn primair bedoeld om het mogelijk te maken om je 'thuisnetwerk' aan de kabel te koppelen. Een startpunt om thuis je eigen apparatuur op te kunnen aansluiten, dus. Wil je thuis een goed netwerk, dan zullen je dat zelf moeten 'bouwen', met apparatuur die voor jouw specifieke situatie geschikt is. En eventueel apparatuur die ziggo zelf ook verkoopt.

Onderdeel daarvan kan een powerline-adapter set zijn. Maar dat verdere netwerk thuis is toch je eigen verantwoordelijkheid en voor eigen rekening. (Even flauw, net als dat de computer om het internet op te gaan voor eigen rekening komt.) Dat had ziggo, of de monteur, natuurlijk wel duidelijker kunnen zeggen. Maar aan de andere kant had je 30 dagen de tijd om de apparatuur terug te brengen als je het niet zou willen. Dus toch wel ene beetje eigen schuld.

Re: Slecht wifi bij Ziggo

Geplaatst: 01 mar 2017 09:00
door olaf79
Apple gezeur is off topic...

Wat TS waarschijnlijk helpt is een MoCa adapter. Dit is een accesspoint die via het coax netwerk een internet signaal geeft. Het grote voordeel is dat in vrijwel alle huizen een of meerdere coaxen door het hele huis lopen. Tevens, omdat coax beter geschikt is voor internet signalen dan de electriciteitskabel is het signaal stabieler en veel sneller dan Powerline tenzij je voor powerline de optimale situatie hebt.

Re: Slecht wifi bij Ziggo

Geplaatst: 02 mar 2017 08:22
door bprosman
Het Technicolor modem (overigens ook in Ziggo gebied) geeft bij mij zeker zo'n goede Wi-Fi als een Linksys. Mijn Linksys er uit gehaald en werk nu alleen nog op de Technicolor (die overigens zelf het "beste" kanaal zoekt als er teveel storing is).

Thu Mar 02 00:31:44 2017  
 Notice (6) 
 WiFi Interface [wl1] set to Channel 52 (Side-Band Channel:N/A) - Reason:INTERFERENCE 
 Thu Mar 02 00:23:29 2017  
 Notice (6) 
 WiFi Interface [wl1] set to Channel 116 (Side-Band Channel:N/A) - Reason:INTERFERENCE 
 Thu Mar 02 00:08:26 2017  
 

Re: Slecht wifi bij Ziggo

Geplaatst: 02 mar 2017 09:05
door Dirkie
absent schreef:Bij het duurste abo van Ziggo hoort, in het UPCgebied, een witte Technicolor modem. Met routert, netwerkadaptert en nog meer. En twee SSIDs op twee frequenties. Als Kunnen die heeft lijkt het mij uitgesloten dat het aan dat ding ligt. Ik vrees dat TS toch echt zijn eigen netwerk op orde moet krijgen en dat is geen verantwoording van de provider.
Er bestaat volgens mij geen wit Technicolor modem, want die zijn zwart. De witte modems zijn de Connect Boxen. Dat is het allernieuwste modem wat Ziggo heeft. En het ligt niet aan het dure abonnement maar aan wat men heeft liggen. Ik heb namelijk vorige week ook een nieuwe modem gekregen (omdat mijn oude soms kuren had). Aan de telefoon kon men mij niet vertellen of ik een Technicolor of een Connect Box zou krijgen, ze worden namelijk beide geleverd. Ik heb een Connect Box gekregen en ik heb zeker niet het duurste abonnement gelukkig.

Re: Slecht wifi bij Ziggo

Geplaatst: 04 mar 2017 14:03
door sylvesterb
john18 schreef:Ik heb zelf ook de wifi over het stroomnet gehad. Echt waardeloos. Je bereik wordt minder als er meer stroom wordt verbruikt. Met de horizon box heb ik nu betere wiffi. Als je een redelijke goede wifi wilt zou ik voor apple gaan van router tot eventueel extender. Kost wel wat.
Waarom Apple? Apple is niet beter en/of slechter als je dezelfde specificaties aanhoudt. Enkel betaal je bij Apple ook een deel voor het merk (net zoals bij vele andere A merken).

Wifi over het stroomnet bestaat niet, je ethernet signaal gaat over het stroomnet en daarna heb je een wifi punt, dit kan soms ideaal zijn maar als het niet werkt dan gaat het ook niet werken. Er zit dan een verstoring in de fase en het is erg kostbaar om de oorzaak te achterhalen.

De beste oplossing is om met kabel te werken en hieraan een wifi extender te koppelen.

Wifi is iets waarop de provider geen enkele invloed heeft en gezien veelal niet de juiste kanalen worden gebruikt is er in druk bewoonde gebieden al snel sprake van storing. Dat wifi niet door een betonnen vloer komt is logische, de 2,4 GHZ komt nagenoeg niet door beton, dit heeft niets te maken met Ziggo en/of Horizon box. De 5GHZ komt weer wel door beton maar komt weer minder ver weg.

Re: Slecht wifi bij Ziggo

Geplaatst: 04 mar 2017 14:37
door john18
Waarom Apple?
Dat is mijn persoonlijke ervaring. Ik heb al verschillende netwerken in huis gehad en bij vrienden bezig geweest met netwerk in huis. Zelf persoonlijk sitecom gehad en tp link extenders. Toen mijn maat apple spullen aanschafte voor zijn bedrijf in huis heb ik het mee aangesloten. Het ging zo verdomd makkelijk enz. Hij heeft tot heden {5jaar} geen problemen of iets met zijn netwerk met +15 apparaten en cloud en netwerk printer. Als ik kijk hoe makkelijk zijn scan/copy/printer voor zijn bedrijf aan netwerk werd toegevoegd en alle andere apparaten door hem zelf is toegevoegd en kon vinden stond ik versteld hoe makkelijk. Apple is naar mijn mening gewoon het makkelijkste voor mensen die zelf weinig tot niks weet van netwerken enz. Ik zeg niet dat het beter is maar naar mening is het ideaal voor mensen met weinig tot niks van netwerk afweten. Zelf weet ik niet hoe het binnen in werkt maar ik weet genoeg om het aan te sluiten en desnoods via software {wat bij sommige apparatuur nodig is} te installeren.

Apple is naar mijn idee makkelijker dan sommige andere merken en beter voor mensen die zelf weinig tot niks weet van netwerken. Dit is een persoonlijke mening wat ik vind.

Re: Slecht wifi bij Ziggo

Geplaatst: 04 mar 2017 17:25
door bprosman
zelf persoonlijk sitecom gehad en tp link extenders.
Nu vergelijk je ook wel knollen met citroenen.
Vergelijk het dan op zn minst met een Linksys en Devolo extender.

Re: Slecht wifi bij Ziggo

Geplaatst: 04 mar 2017 18:18
door Julie4444
john18 schreef:
bprosman schreef:
zelf persoonlijk sitecom gehad en tp link extenders.
Nu vergelijk je ook wel knollen met citroenen.
Vergelijk het dan op zn minst met een Linksys en Devolo extender.
Ik vergelijk niks! Ik geef mijn mening.
Het was misschien goedbedoeld advies, maar niet een heel erg geïnformeerde mening.

Apple is overprijst en er zijn zat goedkopere alternatieven die gelijkwaardig werken en makkelijk zijn om op te zetten.

Re: Slecht wifi bij Ziggo

Geplaatst: 04 mar 2017 18:32
door john18
@jullie4444 Dat jij het met mijn mening niet eens bent is prima, zijn er meerdere niet. Betekent niet dat ik het niet mag zeggen. Of vind jij dat misschien bezwarend? Ik zie dat jij alleen opmerkingen hebt over mijn antwoord van mijn mening maar zelf geen mening geeft over deze topic :shock: .

Re: Slecht wifi bij Ziggo

Geplaatst: 04 mar 2017 18:43
door Julie4444
john18 schreef:@jullie4444 Dat jij het met mijn mening niet eens bent is prima, zijn er meerdere niet. Betekent niet dat ik het niet mag zeggen. Of vind jij dat misschien bezwarend? Ik zie dat jij alleen opmerkingen hebt over mijn antwoord van mijn mening maar zelf geen mening geeft over deze topic :shock: .
Jij zei letterlijk:
john18 schreef:Als je een redelijke goede wifi wilt zou ik voor apple gaan van router tot eventueel extender. Kost wel wat.
Daarmee impliceer je direct dat alle andere niet-apple alternatieven niet in staat zijn om "redelijk goede wifi" te verzorgen.

Het is dus niet erg dat je je mening ventileert, maar enige nuance zou ook wel gewenst zijn.

Re: Slecht wifi bij Ziggo

Geplaatst: 04 mar 2017 19:03
door john18
zou ik voor apple
Als ik voor een keuze zou komen te staan {sta ik binnenkort ook}dan zou ik voor apple gaan. Speciaal voor jouw zal ik uitleg geven waarom.

De installatie is makkelijker. Je kunt b.v. een netwerk maken en als bezoekers gebruik willen maken van jouw netwerk ze alleen tot het internet toegang hebben i.p.v. alle apparaten in je netwerk. Tevens is er op het apparaat van apple die ik zou kopen tevens ook een soort draadloos verbinding met boxen zodat je muziek via je iTunes kunt spelen op de boxen enz. Tevens heeft het een zeer hoge verbinding van data voor de wifi dat je verbinding sneller is. Al zijn er natuurlijk andere apparaten waar je ook een snelle wifi verbinding hebt. Je kunt op het apparaat ook via usb of lan kabel andere apparaten op aansluiten. Dat is handig voor mijn nas Die ik als back-up, foto's, films en meer gebruik.

Re: Slecht wifi bij Ziggo

Geplaatst: 04 mar 2017 19:06
door newmikey
john18 schreef: De installatie is makkelijker. Je kunt b.v. een netwerk maken en als bezoekers gebruik willen maken van jouw netwerk ze alleen tot het internet toegang hebben i.p.v. alle apparaten in je netwerk. Tevens is er op het apparaat van apple die ik zou kopen tevens ook een soort draadloos verbinding met boxen zodat je muziek via je iTunes kunt spelen op de boxen enz. Tevens heeft het een zeer hoge verbinding van data voor de wifi dat je verbinding sneller is. Al zijn er natuurlijk andere apparaten waar je ook een snelle wifi verbinding hebt. Je kunt op het apparaat ook via usb of lan kabel andere apparaten op aansluiten. Dat is handig voor mijn nas Die ik als back-up, foto's, films en meer gebruik.
Dat geldt allemaal exact zo voor goede wifi routers van Netgear en Linksys met misschien het iTunes gedeelte. Maar we gaan nu wel heel erg off-topic. Het ging hier niet over Apple apparatuur versus die van andere merken.

Re: Slecht wifi bij Ziggo

Geplaatst: 04 mar 2017 19:13
door john18
Dat geldt allemaal exact zo voor goede wifi routers van Netgear en Linksys met misschien het iTunes gedeelte. Maar we gaan nu wel heel erg off-topic. Het ging hier niet over Apple apparatuur versus die van andere merken.
Klopt. Dat gebeurt vaker als iemand iedereen op alles wilt wijzen en moeilijk maakt om eigenlijk niks. :evil:

Re: Slecht wifi bij Ziggo

Geplaatst: 04 mar 2017 19:22
door alfatrion
kunnen schreef:Jarenlang slechte wifi. Monteur ze dat het inderdaad niet normaal was en zou Ziggo adiviseren om wificontacten te sturen. Dat deden ze maar nu bregen ze 99 euro in rekening... Stopcontacten terugsturen kan alleen binnen 30 dagen en die zijn om. Monteur heeft vrijdag ongevraagd nieuwe router geplaatst maar nu is het internet nog slechter. Ik heb echt moeite met het betalen van die 99 euro terwijl we het duurste abonnement hebben. En zeer slechte wifi. Wat raden jullie me aan?
Ik zou roepen dat er geen overeenkomst is, omdat het aanbod onvoldoende bepaald is. Je geeft tenslotte aan dat er niet gesproken is over koop. De wil van partijen sloot niet op elkaar aan. Ziggo dacht een product te verkopen en u dacht ze in bruikleen te hebben gekregen.

Re: Slecht wifi bij Ziggo

Geplaatst: 04 mar 2017 21:38
door sylvesterb
john18 schreef:
Waarom Apple?
Dat is mijn persoonlijke ervaring. Ik heb al verschillende netwerken in huis gehad en bij vrienden bezig geweest met netwerk in huis. Zelf persoonlijk sitecom gehad en tp link extenders. Toen mijn maat apple spullen aanschafte voor zijn bedrijf in huis heb ik het mee aangesloten. Het ging zo verdomd makkelijk enz. Hij heeft tot heden {5jaar} geen problemen of iets met zijn netwerk met +15 apparaten en cloud en netwerk printer. Als ik kijk hoe makkelijk zijn scan/copy/printer voor zijn bedrijf aan netwerk werd toegevoegd en alle andere apparaten door hem zelf is toegevoegd en kon vinden stond ik versteld hoe makkelijk. Apple is naar mijn mening gewoon het makkelijkste voor mensen die zelf weinig tot niks weet van netwerken enz. Ik zeg niet dat het beter is maar naar mening is het ideaal voor mensen met weinig tot niks van netwerk afweten. Zelf weet ik niet hoe het binnen in werkt maar ik weet genoeg om het aan te sluiten en desnoods via software {wat bij sommige apparatuur nodig is} te installeren.

Apple is naar mijn idee makkelijker dan sommige andere merken en beter voor mensen die zelf weinig tot niks weet van netwerken. Dit is een persoonlijke mening wat ik vind.
Duidelijke uitleg, Apple is inderdaad erg gebruiksvriendelijk al zijn er alternatieven die hetzelfde bieden voor minder geld. Al met al is een wifi repeater die zijn signaal via wifi haalt of via het stroomnet onverstandig.