LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Het Radar Forum heeft een vernieuwd design
-
Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design
Inderdaad, maar dan moet je dus eerst op de knop 'Actueel' drukken. En dat moet je maar net weten dat hij daar zit.
Had even een eeuh momentje, maar red mij er nu weer goed mee.
Nee, hij zit gewoon bovenaan het forumoverzicht. Zodra je dus op het forum komt, zie je die button. Alleen als je als die hard forumganger snelkoppelingen gebruikt naar "nieuwe berichten", sla je die stap over.witte angora schreef:Inderdaad, maar dan moet je dus eerst op de knop 'Actueel' drukken. En dat moet je maar net weten dat hij daar zit.
Soms kijk ik alleen even op het forum. En wel bij recente onderwerpen. Die staan nu onder 'Actieve Topics'. Prima.
Maar als ik op 'Nieuwe topics/reacties' klik kan ik niet alleen even kijken maar moet ik inloggen.
Dat verschil is wat mij betreft niet erg logisch.
Sowieso mogen wat mij betreft die twee categorieën onder een noemer. Onder één kopje 'Recent' of zoiets.
Verder ziet dit forum er prima uit!
Maar als ik op 'Nieuwe topics/reacties' klik kan ik niet alleen even kijken maar moet ik inloggen.
Dat verschil is wat mij betreft niet erg logisch.
Sowieso mogen wat mij betreft die twee categorieën onder een noemer. Onder één kopje 'Recent' of zoiets.
Verder ziet dit forum er prima uit!
Het is alleen niet het zelfde. Het ene geef je de nieuwe berichten sinds je laatste bezoek en het andere gebruik een ander heuristiek.
Die is niet het zelfde. Die refereert gewoon naar "newposts" terwijl ongelezen berichten refereerde naar "unreadposts". Is ook een andere weergave.berndv schreef:Er is een knop "nieuwe topics/reacties" nuMoneyman schreef:De door mij meestgebruikte knop "toon ongelezen berichten" is verdwenen.
In splitscreen zie ik nu geen opties en moet ik veel extra klikken en scrollen om iets te vinden. Ik vind dit slecht webdesign en zeer onvriendelijk in gebruik.
Tl;dr: Graag knop "Ongelezen berichten" terugbrengen. Dit forum is niet te navigeren zo.
Ik ben blij dat de knop 'actieve topics' nu permanent in beeld is en blijft. In de vorige versie moest ik naar boven scrollen, nu niet meer.
Neemt niet weg dat ik vind dat de layout van een paar jaar geleden beter was. Omdat je toen meteen naar de laatste ongelezen berichten binnen een topic kon springen. Als ik moneyman goed interpreteer, kan dat nog steeds als je snelkoppelingen aanmaakt? Benieuwd hoe dat dan moet, het lukt me niet.
Neemt niet weg dat ik vind dat de layout van een paar jaar geleden beter was. Omdat je toen meteen naar de laatste ongelezen berichten binnen een topic kon springen. Als ik moneyman goed interpreteer, kan dat nog steeds als je snelkoppelingen aanmaakt? Benieuwd hoe dat dan moet, het lukt me niet.
AmenJulie4444 schreef:Graag knop "Ongelezen berichten" terugbrengen. Dit forum is niet te navigeren zo.
Wat een ramp!
Op een pc valt de blauwe navigatiebalk in 1e instantie achter de sowieso al belachelijk grote cookies-banner en moet je dus eerst naar beneden scrollen zodat de balk tevoorschijn komt.
Op een mobiele telefoon is er helemaal geen navigatiebalk en moet alles via het menu.. Veel te omslachtig, teveel handeling.
Echt een reden om hier nauwelijks nog te komen.
Op een pc valt de blauwe navigatiebalk in 1e instantie achter de sowieso al belachelijk grote cookies-banner en moet je dus eerst naar beneden scrollen zodat de balk tevoorschijn komt.
Op een mobiele telefoon is er helemaal geen navigatiebalk en moet alles via het menu.. Veel te omslachtig, teveel handeling.
Echt een reden om hier nauwelijks nog te komen.
Dat is inderdaad niet de bedoeling, we gaan er naar kijken!angel1978 schreef:Op een pc valt de blauwe navigatiebalk in 1e instantie achter de sowieso al belachelijk grote cookies-banner en moet je dus eerst naar beneden scrollen zodat de balk tevoorschijn komt.
En wat denken jullie over de suggestie van mij en moneyman?Radar schreef:Dat is inderdaad niet de bedoeling, we gaan er naar kijken!angel1978 schreef:Op een pc valt de blauwe navigatiebalk in 1e instantie achter de sowieso al belachelijk grote cookies-banner en moet je dus eerst naar beneden scrollen zodat de balk tevoorschijn komt.
Moneyman schreef:AmenJulie4444 schreef:Graag knop "Ongelezen berichten" terugbrengen. Dit forum is niet te navigeren zo.
Nog iets wat ik mis: je inbox. Als je nu een pb krijgt, moet je een heleboel keer klikken voordat je je pb ziet. Erg omslachtig.
Dat is zeker een goede suggestie waar we naar gaan kijken!Julie4444 schreef:En wat denken jullie over de suggestie van mij en moneyman?Julie4444 schreef:Graag knop "Ongelezen berichten" terugbrengen. Dit forum is niet te navigeren zo.
De inbox is inderdaad enigszins verborgen, maar wel vanaf elke pagina bereikbaar. Boven de titel van de pagina staat Gebruikerspaneel en Uitloggen. Als je nieuwe berichten hebt staan deze tussen haakjes achter Gebruikerspaneel. Als je hierop klikt ga je direct naar je inbox toe.Moneyman schreef:Nog iets wat ik mis: je inbox. Als je nu een pb krijgt, moet je een heleboel keer klikken voordat je je pb ziet. Erg omslachtig.
Dat zou fijn zijn.Radar schreef:Dat is zeker een goede suggestie waar we naar gaan kijken!Julie4444 schreef:En wat denken jullie over de suggestie van mij en moneyman?Julie4444 schreef:Graag knop "Ongelezen berichten" terugbrengen. Dit forum is niet te navigeren zo.
Dat is niet juist. Het kost mij 3 kliks om bij mijn inbox te komen. Daarnaast is er dan (neem ik aan) ook geen melding in zicht wanneer je een nieuw bericht hebt. Ik zou ook dat graag zien zoals het was. Tis nou niet alsof er geen plek is naast "gebruikerspaneel" ...Radar schreef:De inbox is inderdaad enigszins verborgen, maar wel vanaf elke pagina bereikbaar. Boven de titel van de pagina staat Gebruikerspaneel en Uitloggen. Als je nieuwe berichten hebt staan deze tussen haakjes achter Gebruikerspaneel. Als je hierop klikt ga je direct naar je inbox toe.Moneyman schreef:Nog iets wat ik mis: je inbox. Als je nu een pb krijgt, moet je een heleboel keer klikken voordat je je pb ziet. Erg omslachtig.
Als je nieuwe berichten hebt, dan zie je het aantal nieuwe berichten tussen haakjes achter Gebruikerspaneel staan, zie ook bijgevoegd voorbeeld.Moneyman schreef:Dat is niet juist. Het kost mij 3 kliks om bij mijn inbox te komen. Daarnaast is er dan (neem ik aan) ook geen melding in zicht wanneer je een nieuw bericht hebt. Ik zou ook dat graag zien zoals het was. Tis nou niet alsof er geen plek is naast "gebruikerspaneel" ...Radar schreef:De inbox is inderdaad enigszins verborgen, maar wel vanaf elke pagina bereikbaar. Boven de titel van de pagina staat Gebruikerspaneel en Uitloggen. Als je nieuwe berichten hebt staan deze tussen haakjes achter Gebruikerspaneel. Als je hierop klikt ga je direct naar je inbox toe.Moneyman schreef:Nog iets wat ik mis: je inbox. Als je nu een pb krijgt, moet je een heleboel keer klikken voordat je je pb ziet. Erg omslachtig.
En als je daar op klikt ga je wel naar je inbox, in plaats van naar dat gebruikerspaneel? Dat lijkt me vreemd.. En zo niet kost het nog steeds 3 kliks terwijl het eerder gewoon 1 klik was.Radar schreef:Als je nieuwe berichten hebt, dan zie je het aantal nieuwe berichten tussen haakjes achter Gebruikerspaneel staan, zie ook bijgevoegd voorbeeld.Moneyman schreef:Dat is niet juist. Het kost mij 3 kliks om bij mijn inbox te komen. Daarnaast is er dan (neem ik aan) ook geen melding in zicht wanneer je een nieuw bericht hebt. Ik zou ook dat graag zien zoals het was. Tis nou niet alsof er geen plek is naast "gebruikerspaneel" ...Radar schreef:De inbox is inderdaad enigszins verborgen, maar wel vanaf elke pagina bereikbaar. Boven de titel van de pagina staat Gebruikerspaneel en Uitloggen. Als je nieuwe berichten hebt staan deze tussen haakjes achter Gebruikerspaneel. Als je hierop klikt ga je direct naar je inbox toe.
Waarom moet alles zo omslachtig en wordt er functionaliteit weggehaald? sinds de afgelopen 2 grote "updates" heb ik nu een kilometer balken in mijn scherm staan en zijn de primaire de functionaliteiten die ik gebruik voor navigatie verwijderd.
Not a happy panda.
Klopt, je komt er wel vanaf iedere plek, alleen je moet minimaal drie keer doorklikken naar een volgende pagina, terwijl 1 keer voldoende kan zijn . Als je van die (1) een hyperlink maakt naar je inbox, ben je er al.
edit: wat Julie zegt
edit: wat Julie zegt
Als je 1 nieuw bericht hebt, staat er dus (1) achter Gebruikerspaneel. Als je op (1) klikt, ga je direct naar je inbox. Hierdoor ben je dus met 1 klik in je Postvak In als je nieuwe berichten hebt.
Ik ontdek net nog een reden dat de knop "ongelezen berichten" terug moet komen. Als je inlogt, een aantal -maar niet alle!- ongelezen topics bekijkt, en dan weer uitlogt, krijg je de volgende keer dat je inlogt niet meer alle ongelezen berichten te zien, maar alleen degenen die nieuw zijn na je vorige inlog. Je moet dus noodgedwongen alle topics in één keer lezen, omdat er anders topics buiten beeld blijven.Radar schreef:Dat is zeker een goede suggestie waar we naar gaan kijken!Julie4444 schreef:En wat denken jullie over de suggestie van mij en moneyman?Julie4444 schreef:Graag knop "Ongelezen berichten" terugbrengen. Dit forum is niet te navigeren zo.
Dat was exact de oplossing die ik wilde, en die er dus al blijkt te zijn. Top! Ik heb dan waarschijnlijk op "gebruikerspaneel" geklikt.Radar schreef:Als je 1 nieuw bericht hebt, staat er dus (1) achter Gebruikerspaneel. Als je op (1) klikt, ga je direct naar je inbox. Hierdoor ben je dus met 1 klik in je Postvak In als je nieuwe berichten hebt.