Re: Koude en gevaarlijke woning Novasol
Geplaatst: 14 sep 2017 19:55
Ook al is het een half jaar later ...
Om deze klacht te begrijpen, moet je weten hoe Novasol werkt.
1. Het bedrijf is gekocht door Wyndham en sinds deze overname wordt er stevig bezuinigd.
2. De huizen zijn niet van Novasol, maar allemaal eigendom van particulieren, die voor de verhuur Novasol inschakelen.
Tegenwoordig krijgen de eigenaren de huur kort voor aankomst van de gasten overgemaakt en dat is een van de redenen waarom klager geen restitutie krijgt. De eigenaar zou Novasol moeten terugbetalen, dan pas betaalt Novasol de gasten uit. In mijn ogen is de enige gegronde klacht de lekkende boiler en om het risico van electrocutie te kunnen beoordelen, heb ik foto's nodig. De noodoplossing met een bakje kan best goed zijn geweest.
Alle overige klachten lijken mij meer te wijten aan een slechte reisvoorbereiding en een slecht advies van Toerkoop. De huizen, die Novasol aanbiedt, zijn gecheckt en worden zo op de foto gezet, dat je zelf kunt zien hoe het met de verwarming zit en hoe de rest van de inrichting eruit ziet. Als de werkelijkheid van de foto's afwijkt, dan geef je dat natuurlijk aan in je beoordeling na afloop van de vakantie. Reken maar dat zo'n opmerking wordt opgepakt.
Om te weten of Novasol de klacht desondanks serieus heeft opgepakt, zou je het huis weer moeten opzoeken bij Novasol en kijken of het uit de verhuur is gehaald of dat er nieuwe foto's zijn (een nieuwe boiler). Dan is er achter de schermen wel degelijk werk van gemaakt.
Wij verhuren zelf ook en hadden deze zomer een gezin op rondreis te gast. Het huis voor ons hadden ze pas om half twaalf 's avonds gevonden, nadat de taxichauffeur werkelijk bij elk huis in het dorp had aangebeld. Absoluut irritant, maar zo werken sommige aanbieders nu eenmaal. De kinderen van het gezin-op-rondreis hebben in elk geval gejuicht bij aankomst bij ons: 'Goed zo, papa, je hebt het in 1 keer gevonden.'
Trustpilot is een beoordelingssite voor bedrijven, daar kun je goed zien hoe het met een bedrijf gaat. Simpel de bedrijfsnaam intikken en kijk niet alleen naar de gemiddelde score, maar ook naar het aantal beoordelingen en naar het aantal sterren van de eerste 2 pagina's met meningen. Dat zijn namelijk de recente oordelen, die geven de trend hoe een bedrijf momenteel presteert goed aan.
Voor vakantiehuizen zijn dit - najaar 2017 - de beste sites om te boeken: Micazu, Interhome, TuiVillas, Ferienhausmiete, EuroCottage, BelVilla, Novasol. In deze volgorde! (want huizen van BelVilla en NovaSol duiken ook op bij de sites ervoor). Op deze sites kun je vrij vlot vinden wat je zoekt en staat de rest van het proces 'zoeken, boeken, betalen, op vakantie' helder op de site - nog voordat je je hebt vastgelegd.
Tripadvisor, Booking.com, Airbnb en HomeAway zijn af te raden om vrij simpele redenen: Verplichte servicekosten en/of betaling uitsluitend per creditcard en/of niet in twee termijnen mogelijk (aan- en eindbetaling) en/of slechte tot afwezige klantenservice en/of voor Nederlanders natuurlijk heel belangrijk: de aangeboden huizen staan vrijwel altijd al op 1 van de eerder genoemde sites, vaak tegen een lagere totaalprijs dan via één van deze vier - tot 50% goedkoper!
Ja, Novasol staat er ook tussen als 'goede' site. Maar bij Novasol moet je wel opletten in welk land het huis staat. Novasol-Spanje scoort structureel lager dan Novasol-Oostenrijk en dat betekent simpelweg, dat de kwaliteit van de huizen in Spanje minder goed is dan die van de Oostenrijkse huizen. Dit komt ook, omdat eigenaren in Spanje de schoonmaak en het onderhoud niet per uur of per dienstverlening betalen, maar via een vast percentage van de huur. Gevolg: Schoonmaak gebeurt op de Turbo en onderhoud is vaak achterstallig.
Voor de rest is Novasol een prima, traditionele bemiddelaar, die probeert te overleven tussen de nieuwe concurrenten - de huizen zijn niet overdreven duur geprijsd, maar de kwaliteit is ook niet de beste. Alle waar naar zijn geld...
Om deze klacht te begrijpen, moet je weten hoe Novasol werkt.
1. Het bedrijf is gekocht door Wyndham en sinds deze overname wordt er stevig bezuinigd.
2. De huizen zijn niet van Novasol, maar allemaal eigendom van particulieren, die voor de verhuur Novasol inschakelen.
Tegenwoordig krijgen de eigenaren de huur kort voor aankomst van de gasten overgemaakt en dat is een van de redenen waarom klager geen restitutie krijgt. De eigenaar zou Novasol moeten terugbetalen, dan pas betaalt Novasol de gasten uit. In mijn ogen is de enige gegronde klacht de lekkende boiler en om het risico van electrocutie te kunnen beoordelen, heb ik foto's nodig. De noodoplossing met een bakje kan best goed zijn geweest.
Alle overige klachten lijken mij meer te wijten aan een slechte reisvoorbereiding en een slecht advies van Toerkoop. De huizen, die Novasol aanbiedt, zijn gecheckt en worden zo op de foto gezet, dat je zelf kunt zien hoe het met de verwarming zit en hoe de rest van de inrichting eruit ziet. Als de werkelijkheid van de foto's afwijkt, dan geef je dat natuurlijk aan in je beoordeling na afloop van de vakantie. Reken maar dat zo'n opmerking wordt opgepakt.
Om te weten of Novasol de klacht desondanks serieus heeft opgepakt, zou je het huis weer moeten opzoeken bij Novasol en kijken of het uit de verhuur is gehaald of dat er nieuwe foto's zijn (een nieuwe boiler). Dan is er achter de schermen wel degelijk werk van gemaakt.
Dit is een bekende klacht. Niet alleen bij huizen van Novasol, maar eigenlijk bij alle aanbieders, die huizen adverteren zonder het feitelijke adres correct te vermelden en de juiste locatie op de kaart weer te geven.nooitmeernovasol schreef:15) Bij aankomst bleek dat het adres verkeerd was genoteerd waardoor wij twee uur met de taxi hebben rondgereden alvorens het appartement gevonden kon worden.
Wij verhuren zelf ook en hadden deze zomer een gezin op rondreis te gast. Het huis voor ons hadden ze pas om half twaalf 's avonds gevonden, nadat de taxichauffeur werkelijk bij elk huis in het dorp had aangebeld. Absoluut irritant, maar zo werken sommige aanbieders nu eenmaal. De kinderen van het gezin-op-rondreis hebben in elk geval gejuicht bij aankomst bij ons: 'Goed zo, papa, je hebt het in 1 keer gevonden.'
Geen idee van wanneer dit citaat is, maar dit is complete onzin. Waar kun je prima boeken?nooitmeernovasol schreef:Overigens liegen de reviews op bijv. Tripadvisor er ook niet om: [...] Hoe bedoel je, Novasol 'gerenommeerd' ? LOL Belangrijke quote daar gevonden: Personally, Novasol not worth actually ... also they charge a very high commission above the price to the owner.
I recommend Airbnb, Wimdu, HouseTrip, Tripadvisor ...... Arriving at your holiday accommodation, you have 24 hours to report if there incidences and in this case they do not pay to the owner.
Trustpilot is een beoordelingssite voor bedrijven, daar kun je goed zien hoe het met een bedrijf gaat. Simpel de bedrijfsnaam intikken en kijk niet alleen naar de gemiddelde score, maar ook naar het aantal beoordelingen en naar het aantal sterren van de eerste 2 pagina's met meningen. Dat zijn namelijk de recente oordelen, die geven de trend hoe een bedrijf momenteel presteert goed aan.
Voor vakantiehuizen zijn dit - najaar 2017 - de beste sites om te boeken: Micazu, Interhome, TuiVillas, Ferienhausmiete, EuroCottage, BelVilla, Novasol. In deze volgorde! (want huizen van BelVilla en NovaSol duiken ook op bij de sites ervoor). Op deze sites kun je vrij vlot vinden wat je zoekt en staat de rest van het proces 'zoeken, boeken, betalen, op vakantie' helder op de site - nog voordat je je hebt vastgelegd.
Tripadvisor, Booking.com, Airbnb en HomeAway zijn af te raden om vrij simpele redenen: Verplichte servicekosten en/of betaling uitsluitend per creditcard en/of niet in twee termijnen mogelijk (aan- en eindbetaling) en/of slechte tot afwezige klantenservice en/of voor Nederlanders natuurlijk heel belangrijk: de aangeboden huizen staan vrijwel altijd al op 1 van de eerder genoemde sites, vaak tegen een lagere totaalprijs dan via één van deze vier - tot 50% goedkoper!
Ja, Novasol staat er ook tussen als 'goede' site. Maar bij Novasol moet je wel opletten in welk land het huis staat. Novasol-Spanje scoort structureel lager dan Novasol-Oostenrijk en dat betekent simpelweg, dat de kwaliteit van de huizen in Spanje minder goed is dan die van de Oostenrijkse huizen. Dit komt ook, omdat eigenaren in Spanje de schoonmaak en het onderhoud niet per uur of per dienstverlening betalen, maar via een vast percentage van de huur. Gevolg: Schoonmaak gebeurt op de Turbo en onderhoud is vaak achterstallig.
Voor de rest is Novasol een prima, traditionele bemiddelaar, die probeert te overleven tussen de nieuwe concurrenten - de huizen zijn niet overdreven duur geprijsd, maar de kwaliteit is ook niet de beste. Alle waar naar zijn geld...