| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen dubbele tarief omdat ik slimme meter weiger?
Re: Geen dubbele tarief omdat ik slimme meter weiger?
Dat is nog een andere nuance in het onderzoek van Leferink :Hij hangt al sinds 2014
Inderdaad een leuk afstudeerstukje, qua Telegraafwaarde goed gedaan, maar vraag me nog steeds af waarom je dan als "referentiemeter" een refurbished Ferraris meter neemt van Conrad en niet zo iets : http://www.chauvin-arnoux.com/en/produit/PEL103Het gaat om meters die tussen 2004 en 2014 zijn geproduceerd.
Re: Geen dubbele tarief omdat ik slimme meter weiger?
Verkleinwoordjes...link leggen naar dubieuze media. Je moet toch iets om maar niet inhoudelijk te reagerenbprosman schreef:leuk afstudeerstukje, qua Telegraafwaarde
Alle meters gaven bij nette belastingen vrijwel gelijke waardes weer. In de opstelling stonden 2 oude draaischijfmeters, en dat is juist het type wat bij de consument wordt ingeruild voor de slimme meter. Niemand stapt thuis over van PEL103 naar slimme meter.bprosman schreef:vraag me nog steeds af waarom je dan als "referentiemeter" een refurbished Ferraris meter neemt van Conrad en niet zo iets : http://www.chauvin-arnoux.com/en/produit/PEL103
"refurbished Ferraris" betekent bij mij overigens "recent geijkt." Niks mis mee dus
Geen idee waarom het onderzoek niet zou deugen, omdat de PEL103 niet meegenomen is.
@stofzuigertje,
Uiteraard is controle met meerdere meters in de meterkast bij de consument de aangewezen weg. Je kan je afvragen waarom de netbeheerder dat niet aanbiedt , ipv een dure ijking waar de uitkomst al van vast staat. Wat mij betreft is het nu aan de netbeheerder om bij klagers tijdelijk een draaischijfmeter ernaast te hangen.
Re: Geen dubbele tarief omdat ik slimme meter weiger?
Recent geijkt is een aanname."refurbished Ferraris" betekent bij mij overigens "recent geijkt." Niks mis mee dus
Kijk eens op de sticker op het apparaat :
https://www.conrad.nl/nl/refurbished-kw ... &WT.srch=1
Dat bedoel ik niet, neem een PEL103 als referentiemeter en niet zo'n Conrad ding.Geen idee waarom het onderzoek niet zou deugen, omdat de PEL103 niet meegenomen is.
Re: Geen dubbele tarief omdat ik slimme meter weiger?
Dan neem je toch deze, is wel geijkt:
https://www.conrad.nl/nl/kwh-meter-1-fa ... 20194.html
https://www.conrad.nl/nl/kwh-meter-1-fa ... 20194.html
Re: Geen dubbele tarief omdat ik slimme meter weiger?
Dat was slimmer geweest maar hebben ze niet gedaan , zie foto :
https://www.utwente.nl/nieuws/!/2017/3/ ... k-aangeven
https://www.utwente.nl/nieuws/!/2017/3/ ... k-aangeven
Re: Geen dubbele tarief omdat ik slimme meter weiger?
Ik bedoel meer de mensen die hem thuis als extra erbij willen plaatsen.
Re: Geen dubbele tarief omdat ik slimme meter weiger?
Kun je me uitleggen waarom dat slimmer was geweest?bprosman schreef:Dat was slimmer geweest maar hebben ze niet gedaan , zie foto :
https://www.utwente.nl/nieuws/!/2017/3/ ... k-aangeven
Tussen de vergeleken meters zijn zeer grote verschillen geconstateerd, verschillen die zeker niet gaan verdwijnen door nog een meter aan de test toe te voegen
Re: Geen dubbele tarief omdat ik slimme meter weiger?
Moet ik jou uitleggen dat het handig is als je wetenschappelijk onderzoek doet dat ten minste je referentiemeter(s) geijkt zijn ?Kun je me uitleggen waarom dat slimmer was geweest?
Die mis ik wel in het onderzoek ? Hoe verschillend, bij welke belasting ? Wat voor belasting ?Tussen de vergeleken meters zijn zeer grote verschillen geconstateerd
Zoals ik gisteren al schreef, ik ken weinig huishoudens met een belasting <75 Watt met een slechte power factor.
Alleen je koelkast en CV pomp trekken dit al bijna recht.
Nogmaals, ik bestrijd niet dat er meters zijn die rare dingen kunnen gaan doen door een lage belasting (<75Watt) door een apparaat met een beroerde power factor. Ik bestrijdt wel dat de laboratoriumopstelling verre vergelijkbaar is met een "huishouden".
Re: Geen dubbele tarief omdat ik slimme meter weiger?
Dus jij beweert dat de meters in het onderzoek niet ge-ijkt zijn? Geen idee waar die bewering op gestaafd is.
Op de meter in jouw en mijn meterkast worden we beide afgerekend, hoe ge-ijkt zijn die?
Mijn koelkast heeft een thermostaat, welke uit/aan schakelt. In de "uit" periode is verbruik nul , en valt er dus geen slechte power factor van andere gebruikers recht te trekken.
Mag ik je ook vragen of je in deze een belang behartigt?
Op de meter in jouw en mijn meterkast worden we beide afgerekend, hoe ge-ijkt zijn die?
Mijn koelkast heeft een thermostaat, welke uit/aan schakelt. In de "uit" periode is verbruik nul , en valt er dus geen slechte power factor van andere gebruikers recht te trekken.
Mag ik je ook vragen of je in deze een belang behartigt?
Re: Geen dubbele tarief omdat ik slimme meter weiger?
Je CV pomp ook ?Mijn koelkast heeft een thermostaat, welke uit/aan schakelt. In de "uit" periode is verbruik nul , en valt er dus geen slechte power factor van andere gebruikers recht te trekken.
Ja, de grondbeginselen van wetenschappelijk onderzoek, vergelijkingsgroepen, gecallibreerd vergelijkingsmateriaal e.d. en op journalistiek niveau een slecht onderbouwde case.Mag ik je ook vragen of je in deze een belang behartigt?
Nogmaals, wat is de uitkomst van de 2 mensen in het filmpje van Radar ? Wat heeft Radar concreet gedaan met de "500 klachten" ?
Als er van die "500 Klachten" ook maar een redelijk percentage waar is ben ik de eerste die zijn ongelijk toe zal geven.
Re: Geen dubbele tarief omdat ik slimme meter weiger?
Mijn CV pomp zal ook wel uit gaan als de branders al een periode uit zijn.
Mijn grondbeginsel is om eerst voldoende kennis te nemen van zaken, alvorens meningen aan te dragen. Maar je kijkt op hoe in de testopstelling de draden zijn aangesloten....terwijl het aansluitschema gewoon in het blijkbaar niet gelezen IEEE verhaal staat.
Je lijkt ook erg overtuigd dat het "slimme meter dossier" al dicht is bij Radar. Waar maak je dit uit op?
Mijn grondbeginsel is om eerst voldoende kennis te nemen van zaken, alvorens meningen aan te dragen. Maar je kijkt op hoe in de testopstelling de draden zijn aangesloten....terwijl het aansluitschema gewoon in het blijkbaar niet gelezen IEEE verhaal staat.
Je lijkt ook erg overtuigd dat het "slimme meter dossier" al dicht is bij Radar. Waar maak je dit uit op?
Re: Geen dubbele tarief omdat ik slimme meter weiger?
De laatste aflevering werd er met geen woord over gerept, maar ik ben benieuwd.Je lijkt ook erg overtuigd dat het "slimme meter dossier" al dicht is bij Radar. Waar maak je dit uit op?
Neem dan ook eens kennis van wat ik schrijf. Deze slimme meters hebben een speciale stand als je ze wil testen. Daarvoor bedraad je ze met 4 draden.Mijn grondbeginsel is om eerst voldoende kennis te nemen van zaken, alvorens meningen aan te dragen. Maar je kijkt op hoe in de testopstelling de draden zijn aangesloten....terwijl het aansluitschema gewoon in het blijkbaar niet gelezen IEEE verhaal staat.
Jawel hoor, had de presentatie al gezien voor het in IEEE en "de Ingenieur" stond. Daar staat ook dat het alleen maar voorkomt bij meters met een speciale oppikspoel (Rogosowski coils) en lage vermogens.terwijl het aansluitschema gewoon in het blijkbaar niet gelezen IEEE verhaal staat.
Leferink heeft vorig jaar al een presentatie gegeven : "Runaway Energy Meters due to Conducted Electromagnetic Interference"
http://doc.utwente.nl/102016/1/Runaway_ ... Meters.pdf
Pagina 173, meters staan in serie.
Hoeveel van die dingen heeft een gemiddeld huishouden volgens jou dan ? Naja Infeed converters voor de zonnepaneel bezitters.Based on our own experience [2] the large conducted interference caused by power drive systems or some active infeed converters, as well as the high power line telecommunication (PLT) levels
PLT levels zou wel eens samen kunnen hangen met het stoppen van dag/nacht tarief pulsen.
Maar goed, hier gaan wij samen toch niet uitkomen.
Re: Geen dubbele tarief omdat ik slimme meter weiger?
Dat is inderdaad beter, maar m.i. niet de oorzaak van de grote verschillen tijdens de metingen. Verschillen traden niet op bij nette belastingen. Overigens, fig 4 uit je PDF toont stromen van 10 Ampere, eigenverbruik van de meters ligt vele orde van grootte lagerbprosman schreef:Deze slimme meters hebben een speciale stand als je ze wil testen. Daarvoor bedraad je ze met 4 draden.
Ik kan me er geen een voorstellen. Maar de metingen met de grootste afwijkingen zijn verricht met huis- tuin en keuken belastingen: LED en CFL lampen, en dimmers in combinatie met normale lampen en de CFL en LED.bprosman schreef:...Based on our own experience [2] the large conducted interference caused by power drive systems or some active infeed converters, as well as the high power line telecommunication (PLT) levels
Hoeveel van die dingen heeft een gemiddeld huishouden volgens jou dan ?
Re: Geen dubbele tarief omdat ik slimme meter weiger?
en laat dat nu net de belasting zijn in de meeste huizen, de huis tuin en keuken belasting dus!!!
er word voorbij gegaan aan het feit dat vanaf het begin mensen al klagen dat hun stroomafrekening na plaatsing van zo een slimme meter ineens zomaar verdubbeld is en nog hoger, dan hoef ik geen eens een onderzoek te hebben om bellen te laten rinkelen en......dat zou zo ook moeten zijn bij netbeheerders!!!
er word voorbij gegaan aan het feit dat vanaf het begin mensen al klagen dat hun stroomafrekening na plaatsing van zo een slimme meter ineens zomaar verdubbeld is en nog hoger, dan hoef ik geen eens een onderzoek te hebben om bellen te laten rinkelen en......dat zou zo ook moeten zijn bij netbeheerders!!!
Re: Geen dubbele tarief omdat ik slimme meter weiger?
Terwijl er ook, zoals al weet ik hoe vaak gesteld op dit forum, gewoon een bekende reden voor kan zijn die niets met slecht werkende slimme meters te maken heeft.Hawk-Eye schreef:
er word voorbij gegaan aan het feit dat vanaf het begin mensen al klagen dat hun stroomafrekening na plaatsing van zo een slimme meter ineens zomaar verdubbeld is en nog hoger, dan hoef ik geen eens een onderzoek te hebben om bellen te laten rinkelen en......dat zou zo ook moeten zijn bij netbeheerders!!!
Re: Geen dubbele tarief omdat ik slimme meter weiger?
Hoe vaak gesteld...Moneyman schreef:.... zoals al weet ik hoe vaak gesteld op dit forum, gewoon een bekende reden voor kan zijn......
Dus door maar iets vaak genoeg te herhalen krijg je het gelijk aan je zijde?
Re: Geen dubbele tarief omdat ik slimme meter weiger?
Ik dacht al, waar blijf 16AgainDus door maar iets vaak genoeg te herhalen krijg je het gelijk aan je zijde?
Hier op het forum heb ik al meerdere malen een TS terugmelding zien geven dat het achteraf toch niet aan de meter lag maar een of ander apparaat of veranderd verbruik (op hol geslagen infrarood sauna), waarom heb ik nog NOOIT een TS gezien waarbij de slimme meter toch niet deugde ?
Als het mij zou overkomen zou ik het van de daken schreeuwen en op elk consumenten forum wat ik kende publiceren.
-
stofzuigertje
Re: Geen dubbele tarief omdat ik slimme meter weiger?
Bij 1 stofzuiger heb je maar 1 afwijking....
Bij 100 Led lampen op dimmer 100 afwijkingen en daar zit het probleem.
Heb je maar enkele zware, dan werkt het nog wel maar juist de kleine netwerk vervuilers zoals dimmers en bepaalde Led lampen.... en als je er maar genoeg in huis hebt....
Op een Oscilloscoop kun je zien of het een mooie gladde golf is die slimme meter vriendelijk is of een apparaat dat moeilijk meetbare zaag tanden laat zien.
Een slimme meter zal de ruwe zaag randjes afronden tot meetbaar en verwerkbaar en dat kan zowel in Uw voordeel als nadeel afgerond worden en daar zit voor ons nu het probleem.
Zorg voor vuile apparaten die door de slimme meter naar beneden afgerond word en wedden dat ze dan wel betere meters gaan plaatsen!
Bij 100 Led lampen op dimmer 100 afwijkingen en daar zit het probleem.
Heb je maar enkele zware, dan werkt het nog wel maar juist de kleine netwerk vervuilers zoals dimmers en bepaalde Led lampen.... en als je er maar genoeg in huis hebt....
Op een Oscilloscoop kun je zien of het een mooie gladde golf is die slimme meter vriendelijk is of een apparaat dat moeilijk meetbare zaag tanden laat zien.
Een slimme meter zal de ruwe zaag randjes afronden tot meetbaar en verwerkbaar en dat kan zowel in Uw voordeel als nadeel afgerond worden en daar zit voor ons nu het probleem.
Zorg voor vuile apparaten die door de slimme meter naar beneden afgerond word en wedden dat ze dan wel betere meters gaan plaatsen!
Re: Geen dubbele tarief omdat ik slimme meter weiger?
U bent de oplossing voor alle problemen op dit forumstofzuigertje schreef:Bij 1 stofzuiger heb je maar 1 afwijking....
Bij 100 Led lampen op dimmer 100 afwijkingen en daar zit het probleem.
Heb je maar enkele zware, dan werkt het nog wel maar juist de kleine netwerk vervuilers zoals dimmers en bepaalde Led lampen.... en als je er maar genoeg in huis hebt....
Op een Oscilloscoop kun je zien of het een mooie gladde golf is die slimme meter vriendelijk is of een apparaat dat moeilijk meetbare zaag tanden laat zien.
Een slimme meter zal de ruwe zaag randjes afronden tot meetbaar en verwerkbaar en dat kan zowel in Uw voordeel als nadeel afgerond worden en daar zit voor ons nu het probleem.
Zorg voor vuile apparaten die door de slimme meter naar beneden afgerond word en wedden dat ze dan wel betere meters gaan plaatsen!
Re: Geen dubbele tarief omdat ik slimme meter weiger?
Waar staat het verhaal van die op hol geslagen sauna?bprosman schreef:Hier op het forum heb ik al meerdere malen een TS terugmelding zien geven dat het achteraf toch niet aan de meter lag maar een of ander apparaat of veranderd verbruik (op hol geslagen infrarood sauna), waarom heb ik nog NOOIT een TS gezien waarbij de slimme meter toch niet deugde ?
Alleen op sites van netbeheerder zie ik daar een eenzijdig belicht verhaal van terugkomen.
