Je lijkt ook erg overtuigd dat het "slimme meter dossier" al dicht is bij Radar. Waar maak je dit uit op?
De laatste aflevering werd er met geen woord over gerept, maar ik ben benieuwd.
Mijn grondbeginsel is om eerst voldoende kennis te nemen van zaken, alvorens meningen aan te dragen. Maar je kijkt op hoe in de testopstelling de draden zijn aangesloten....terwijl het aansluitschema gewoon in het blijkbaar niet gelezen IEEE verhaal staat.
Neem dan ook eens kennis van wat ik schrijf. Deze slimme meters hebben een speciale stand als je ze wil testen. Daarvoor bedraad je ze met 4 draden.
terwijl het aansluitschema gewoon in het blijkbaar niet gelezen IEEE verhaal staat.
Jawel hoor, had de presentatie al gezien voor het in IEEE en "de Ingenieur" stond. Daar staat ook dat het alleen maar voorkomt bij meters met een speciale oppikspoel (Rogosowski coils) en lage vermogens.
Leferink heeft vorig jaar al een presentatie gegeven : "Runaway Energy Meters due to Conducted Electromagnetic Interference"
http://doc.utwente.nl/102016/1/Runaway_ ... Meters.pdf
Pagina 173, meters staan in serie.
Based on our own experience [2] the large conducted interference caused by power drive systems or some active infeed converters, as well as the high power line telecommunication (PLT) levels
Hoeveel van die dingen heeft een gemiddeld huishouden volgens jou dan ? Naja Infeed converters voor de zonnepaneel bezitters.
PLT levels zou wel eens samen kunnen hangen met het stoppen van dag/nacht tarief pulsen.
Maar goed, hier gaan wij samen toch niet uitkomen.