Pagina 2 van 6
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 29 mar 2017 12:59
door peteroo
John van Drongelen schreef:Geachte mensen,
Waar het mij omgaat is,dat de gemeente de gewone man opdringt om een nieuwe brommer te kopen zonder een tegemoetkoming,zoals een slooppremie of inruilactie.
Niet iedereen kan een nieuwe bromfiets betalen.
Kom met een goed alternatief,zoals gratis openbaar vervoer voor alle Amsterdammers!
Tegenwoordig ziet men elektrisch rijden als het ei van Columbus.
Maar de uitlaat van een elektrisch voertuig ziet niet aan het voertuig,maar bij kolencentrale,waar elektriciteit wordt opgewekt.
Met vriendelijke groeten,
John van Drongelen (uit Amsterdam)
Hier op het platteland rijden allerlei voertuigen rond die in de stad niet meer worden toegestaan. Een Groenlinkse wethouder zou er nachtmerries van krijgen
Overigens groot gelijk van dat openbaar vervoer. Als bestuurders en politici willen dat mensen auto of brommer laten staan, zorg dan voor openbaar vervoer dat aantrekkelijker, toegankelijker en vooral veel voordeliger wordt. Helaas, de boel is geprivatiseerd en nu in handen van grootverdieners.
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 29 mar 2017 14:16
door sjohie
peteroo schreef:John van Drongelen schreef:Geachte mensen,
Waar het mij omgaat is,dat de gemeente de gewone man opdringt om een nieuwe brommer te kopen zonder een tegemoetkoming,zoals een slooppremie of inruilactie.
Niet iedereen kan een nieuwe bromfiets betalen.
Kom met een goed alternatief,zoals gratis openbaar vervoer voor alle Amsterdammers!
Tegenwoordig ziet men elektrisch rijden als het ei van Columbus.
Maar de uitlaat van een elektrisch voertuig ziet niet aan het voertuig,maar bij kolencentrale,waar elektriciteit wordt opgewekt.
Met vriendelijke groeten,
John van Drongelen (uit Amsterdam)
Hier op het platteland rijden allerlei voertuigen rond die in de stad niet meer worden toegestaan. Een Groenlinkse wethouder zou er nachtmerries van krijgen
Overigens groot gelijk van dat openbaar vervoer. Als bestuurders en politici willen dat mensen auto of brommer laten staan, zorg dan voor openbaar vervoer dat aantrekkelijker, toegankelijker en vooral veel voordeliger wordt. Helaas, de boel is geprivatiseerd en nu in handen van grootverdieners.
Die brommer kost nu ook geld in onderhoud en afschrijving, niet alleen wil TS dat bedrag dan niet eens uitgeven aan OV, maar de gemeente moet dit zelfs gratis maken? Da's wel wat erg opportuun wat mij betreft, laat TS dan de huidige kosten van die scooter betalen als vergoeding voor laagdrempelig OV. Waarom zou hij er op vooruit moeten gaan ten koste van anderen? Ik bedoel, gratis ov bestaat niet, dat wordt dan uit algemene middelen betaald, en dus betalen alle burgers er dan aan mee, ook die er zelf geen behoefte aan hebben,
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 29 mar 2017 23:12
door John van Drongelen
Geachte mensen,
Word nou eens wakker!
Het begon met een oldtimer verbod in Utrecht.
Vervolgens een dieselverbod voor oudere bestelwagens in Amsterdam.
Het gaat zo maar door!
Waarom sloven we hier in Nederland zich zo uit?
Kijk naar de milieuvervuiling in Afrika en China!
Zelfs de Amerikaanse president heeft er genoeg van.
Zolang elektrische voertuigen te duur zijn voor de armere man,laat ze met rust!
Vrijwel alle nieuwe brommers zijn schoner dan 20 jaar geleden,dus als je een nieuwe nodig hebt dan lost dit probleem vanzelf op.
Maar er zijn nog genoeg mensen,die geen nieuwe brommer kunnen betalen, zoals ik.
Helaas zijn er te weinig mensen,die inzien,dat de overheid aan ons willen verdienen door ons te dwingen om nieuwe voertuigen te kopen.
Groeten van John van Drongelen
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 29 mar 2017 23:36
door Costnix
Ik zou zeggen: "Ga toch fietsen!" Geen milieuvervuiling en goed voor de conditie. Het helpt ook om uw Morbus Calimero te genezen.
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 30 mar 2017 00:25
door John van Drongelen
Geachte mensen,
Waar het om gaat is het volgende:
Mag een gemeente zijn inwoners dwingen om een nieuwe brommer te kopen terwijl je in andere gemeentes er wel op mag rijden?
Ik hoop,dat een jurist,die hierin gespecialiseerd is een serieus antwoord heeft,waar ik wat mee kan.
Groeten van John van Drongelen
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 30 mar 2017 00:46
door witte angora
Dag John,
Eigenlijk denk ik dat dit een terrein is dat nog deels onontgonnen is. Hier een link met wat informatie:
https://www.anwb.nl/auto/nieuws/2015/ju ... -voorlopig
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 30 mar 2017 01:05
door Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 30 mar 2017 01:10
door Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 30 mar 2017 07:07
door kweenie
Leuk dat je over China begint. Een verbod op brommers heeft in Guangzhou namelijk geleid tot driekwart minder verkeersuitstoot. Beter argument voor een verbod is er haast niet. En nogmaals, het gaat hierbij niet om de totale milieuvervuiling, het gaat om de hoeveelheid fijnstof en andere vervuiling in bewoond gebied.
Je spreekt jezelf trouwens ook tegen. Enerzijds zeg je dat die brommers toch na twintig jaar wel vervangen zijn. Tegelijk zeg je dat er genoeg mensen zijn die de brommer niet (kunnen) vervangen.
Het probleem gaat zich trouwens inderdaad vanzelf oplossen aangezien de tweede kamer en verbod op benzinebrommers heeft aangenomen. Het is alleen de vraag wanneer en hoe.
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 30 mar 2017 10:24
door sjohie
John van Drongelen schreef:Geachte mensen,
Word nou eens wakker!
Het begon met een oldtimer verbod in Utrecht.
Vervolgens een dieselverbod voor oudere bestelwagens in Amsterdam.
Het gaat zo maar door!
Waarom sloven we hier in Nederland zich zo uit?
Kijk naar de milieuvervuiling in Afrika en China!
Zelfs de Amerikaanse president heeft er genoeg van.
Zolang elektrische voertuigen te duur zijn voor de armere man,laat ze met rust!
Vrijwel alle nieuwe brommers zijn schoner dan 20 jaar geleden,dus als je een nieuwe nodig hebt dan lost dit probleem vanzelf op.
Maar er zijn nog genoeg mensen,die geen nieuwe brommer kunnen betalen, zoals ik.
Helaas zijn er te weinig mensen,die inzien,dat de overheid aan ons willen verdienen door ons te dwingen om nieuwe voertuigen te kopen.
Groeten van John van Drongelen
Ik bén wakker, oa omdat ik lekker naar mijn werk ben gefietst.
En waar je een bromfiets voor gebruikt, kan je ook prima een elektrische fiets gebruiken. Is even snel, niet vervuilend, en nog een beetje goedkoper in aanschaf en onderhoud ook.
En in het algemeen, dit is een nog maar pas gestarte trend, dit soort dingen ga je nog veel meer meemaken in de toekomst. Kijk als blik in de toekomst maar naar de umweltzones in Duitsland.
Net zoals we net semi-vrijwllig zijn begonnen aan de energietransitie, zal er ook een vervoerstransitie komen, en dan zou ik je toch willen adviseren om met de stroom mee te roeien.
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 30 mar 2017 10:32
door peteroo
Ik ben gek op oude brommers en snorfietsen, maar eerlijk gezegd is de elektrische fiets een perfect alternatief.
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 30 mar 2017 10:39
door 16again
sjohie schreef:....een elektrische fiets gebruiken. Is even snel, niet vervuilend.....
Besef je de impact van de winning van allerlei zeldzame metalen benodigd voor de accus ?
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 30 mar 2017 10:46
door John van Drongelen
Geachte mensen,
Ik heb de ANWB benaderd om mij te helpen.
Zij hebben bemiddeld met de gemeente Amsterdam.
Helaas met geen succes.
Ik vroeg de ANWB om de gemeente voor de rechter te brengen.
Ik wacht nog steeds op antwoord.....
Ik denk,dat er economische belangen meespelen:de burgers moeten nieuwe voertuigen blijven kopen.
Voor de Groen links aanhangers het volgende: jullie hebben maar 15 zetels behaald,dankzij meneer Klaver.
Groeten van John van Drongelen
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 30 mar 2017 11:00
door Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 30 mar 2017 11:03
door sjohie
16again schreef:sjohie schreef:....een elektrische fiets gebruiken. Is even snel, niet vervuilend.....
Besef je de impact van de winning van allerlei zeldzame metalen benodigd voor de accus ?
Jahoor, daar ben ik wel mee bekend. Overigens worden veel van die metalen gewonnen uit de rest- of bijproducten van reguliere mijnbouw, dus dat is ook alweer een vorm van recycling..
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 30 mar 2017 11:09
door sjohie
John van Drongelen schreef:Geachte mensen,
Ik heb de ANWB benaderd om mij te helpen.
Zij hebben bemiddeld met de gemeente Amsterdam.
Helaas met geen succes.
Ik vroeg de ANWB om de gemeente voor de rechter te brengen.
Ik wacht nog steeds op antwoord.....
Ik denk,dat er economische belangen meespelen:de burgers moeten nieuwe voertuigen blijven kopen.
Voor de Groen links aanhangers het volgende: jullie hebben maar 15 zetels behaald,dankzij meneer Klaver.
Groeten van John van Drongelen
Een gemeente verdient niks aan de verkoop van voertuigen, dus dat economische belang lijkt me niet echt plausibel.
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 30 mar 2017 11:11
door 16again
sjohie schreef:Overigens worden veel van die metalen gewonnen uit de rest- of bijproducten van reguliere mijnbouw, dus dat is ook alweer een vorm van recycling..
Evengoed kan die reguliere mijnbouw stellen, dat zij een bijproduct zijn bij de winning van zeldzame metalen. Dan is elke struisvogel groen bezig.
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 30 mar 2017 11:20
door Jetsertje
John van Drongelen schreef:
Ik hoop,dat een jurist,die hierin gespecialiseerd is een serieus antwoord heeft,waar ik wat mee kan.
Zolang je er op blijft hameren dat het niet zou mogen en niet tevreden bent met ieder ander antwoord, zal geen enkele jurist een antwoord geven waar je iets mee kunt.
Het is ook allemaal weer zo typisch en simpel. "Wordt wakker", "waar gaat dit heen", "de politiek vult zijn zakken", "het is symboolpolitiek" en ondertussen de feiten helemaal negeren omdat het eigen belang hoger staat dan het algemeen belang. Wie slaapt er dan en zit niet op te letten?
Als het aan mij ligt, krijgen steden in Nederland ook meer superblocks. Delen in de stad waar gemotoriseerde voertuigen niet of slechts zeer langzaam mogen rijden, waardoor het weer aantrekkelijker wordt om te lopen en te fietsen. Gaan mensen tenminste ook weer meer bewegen en minder schadelijke stoffen uitstoten wat de volksgezondheid bevordert waardoor ziektekosten omlaag gaan en iedereen wat meer geld overhoudt. Uiteindelijk kun je dan wel een elektrisch gedreven voertuig kopen met lagere kosten per gereden kilometer waardoor je weer geld bespaart wat weer te investeren is in zaken die ook zuiniger zijn en voor je het weet ben je ineens niet meer zo arm, terwijl je net zoveel geld verdient als voorheen.
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 30 mar 2017 11:23
door kweenie
De discussie over hoe vervuilend de productie van accu's is heeft weinig met dit topic te maken. Het gaat namelijk niet over hoe vervuilend een vervoersmiddel cradle to cradle is, maar over hoeveel er in bewoond gebied wordt uitgestoten.
Re: Milieuzone in Amsterdam is symboolpolitiek: bromfietsverbod
Geplaatst: 30 mar 2017 12:16
door 16again
Dit soort wetgeving is inderdaad bedoeld om de lucht in dichtbevolkte gebieden aan geldende normen te laten voldoen. Nobel streven, maar in mijn beleving stopt de zorg voor het milieu niet na het schoonvegen van het eigen stoepje. Te vaak is de oplossing van vandaag juist het probleem van morgen.