De overeenkomst lijkt mij hier een scherm (product) plus de reparatie (dienst) en die is aangegaan met Samsung of misschien Dynafix. Het lijkt mij dat hier geen spraken is van een andere koopovereenkomst dan een normale koopovereenkomst.Student90 schreef:Levert het betalen van reparatiekosten een koopovereenkomst op of gaat het hier om een andere overeenkomst?Jetsertje schreef:Moneyman schreef:Heb je ervoor betaald dan?de reparatiekosten van 170 euro heb ik netjes voldaan.
Als het defect is ontstaan buiten schuld van TS, is het aan Samsung of Dynafix te zorgen voor een conform product. Het product is het scherm, hetgeen door Samsung/Dynafix is geleverd. Als zij niet over willen gaan tot vervang of reparatie van het product, is de mogelijkheid er nog altijd de koopovereenkomst te ontbinden. De ontbinding is dan wel slechts van bepaling op het geleverde, het scherm en de reparatie. De TS zou vervolgens door een andere partij een nieuw scherm kunnen plaatsen.Indien de telefoon stuk blijft gaan (om wat voor reden dan ook) en TS wil zijn overeenkomst ontbinden, dan zal hij bij de verkoper moeten zijn.
Ontbinden van de koopovereenkomst bij de verkoper/Telfort is natuurlijk niet mogelijk. Zij hebben hier niets mee te maken, behalve dat zij de telefoon hebben geleverd. De rest van het toestel kun je dan eigenlijk ook helemaal buiten beschouwing laten en is niet relevant.